Mittwoch, 27. Februar 2008

ارگاسم در زنان/ قسمت دوم


















سیكل پاسخ دهی به محركهای سكسی

دو تغییر فیزیكی باید در بدن زن رخ بدهد اگر بخواهد كه ارگاسم را تجربه كند. اولین چیز گشاد شدن عروق است، عروقی كه در پستانها و اندام تناسلی وجود دارند. در نتیجة این امر، اندام تناسلی و پستانها بزرگتر شده، در صورت لمس بدن احساس گرمی یا داغی می‌شود، رنگ پستانها و اندام تناسلی تغییر می‌كند و مهبل شروع به روانسازی و ترشح مادة روانساز می‌كند. دومین امر كشیدگی در ماهیچه‌های عصبی و ستون فقرات است كه باعث افزایش انرژی در پایانه‌های عصبی و عضلات كل بدن می‌شود.

باید دقت كرد كه بیماریهایی كه در گردش خون یا عضلات یا اعصاب اختلال ایجاد می‌كنند، ممكن است مانع افزایش انرژی عضلات یا گشاد شدن عروق بشوند. اگر شما نتوانید كشیدگی در عضلات و یا كشاد شدگی در عروق بوجود بیاورید، قادر به برانگیختگی سكسی و رسیدن به ارگام نیستید. اگر شما بیماری‌ای در سیستم گردش خون، عضلات و یا اعصاب داشته باشید، ارگاسم را خیلی بد تجربه خواهید كرد. اگر شما احساس می‌كنید كه قادر به برانگیختگی سكسی نیستید و یا اینكه فقط بصورت محدود آنرا درك می‌كنید به یك پزشك مراجعه كنید.

متخصصین سكس، سیكل پاسخ دهی به سكس را به چهار فاز تقسیم می‌كنند: تهییج، سطح یكنواخت، ارگاسم و نتیجه. این تعاریف بصورت قراردادی هستند و هر شخص احتمالاَ ممكن است از تك تك این فازها در بدن خود اطلاع نداشته باشد. مقدار زمانی كه هر فرد در هریك از این فازها صرف می‌كند و حتی شیوه‌ای كه هر فرد هریك از آنها را درك می‌كند ممكن است متفاوت باشد. یك زن ممكن است در یك زمان چندین بار از نظر سكسی برانگیخته بشود و حتی متوجه آن نشود، بدون اینكه به فاز سطح یكنواخت دسترسی داشته باشد. او ممكن است برانگیختگی و فاز سطح یكنواخت را در یك جلسة رقص پر شور تجربه كند، اما وقتی كه در حال برگشت به خانه است به حالت غیر برانگیخته بازگردد. یكباره در خانه ممكن است كه حالت برانگیختگی و ارگاسم را در اثر تحریك مستقیم اندام تناسلی بسرعت تجربه كند، بدون اینكه فاز سطح یكنواخت را تجربه كرده باشد. شیوه‌ای كه هر شخص، هر فاز را تجربه می‌كند، برای آن فرد یك امر منحصر به فرد است و ممكنن است بستگی به حالت فرد و یا اینكه چه كسی با او است، بستگی داشته باشد/

Keine Kommentare: