Donnerstag, 28. Februar 2008

رومی شنایدر











ایوون کاترفلد، بازیگر جوان آلمانی، قرار است نقش رومی اشنایدر را بازی کند





رومی اشنایدر (با نام اصلی روزماری ماگدالنا آلباخ) در ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۳۸ در وین به دنیا آمد. از آنجا که در این زمان اتریش به آلمان (در رایش سوم) ملحق شده بود، او تبعیت آلمانی گرفت. پدر و مادر او هنرپیشه بودند و رومی اشنایدر از سال های کودکی به بازیگری در فیلم و تئاتر پرداخت. رومی اشنایدر در شش سال اول کار سینمایی خود از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۹ در آلمان و اتریش در نزدیک بیست فیلم نقش ایفا کرد و به شهرت رسید، اما با مهاجرت به فرانسه بود که نام و آوازه جهانی کسب کرد.

رومی اشنایدر یکی از برجسته ترین هنرپیشه‌های آلمانی بود که در سطح جهانی حتی بیش از میهنش آلمان شهرت و محبوبیت کسب کرد. روز ۲۹ ماه مه مصادف است با بیست و پنجمین سالگرد درگذشت او؛ ستاره‌ای که هنگام مرگ تنها ۴۳ سال داشت.

زندگی رومی اشنایدر روی پرده سینما می آید

ایوون کاترفلد، بازیگر جوان آلمانی، قرار است نقش رومی اشنایدر را بازی کند
ایوون کاترفلد با بازی در چند سریال تلویزیونی به معروفیت رسیده اما تجربه سینمایی چندانی ندارد. با وجود این، هم سازندگان فیلم و هم خانواده رومی اشنایدر از انتخاب او راضی هستند. به گفته آنها صورت خانم کاترفلد بی نهایت به رومی اشنایدر شباهت دارد، و به علاوه این نکته نیز مهم است که او آلمانی است. گفته می شود که نقش آلن دلون (عشق پرشور سال های جوانی رومی اشنایدر) را بازیگری فرانسوی ایفا خواهد کرد که نام او هنوز فاش نشده است. فیلم در اماکن اصلی زندگی رومی اشنایدر فیلم برداری خواهد شد.

با وجود این واقعیت که رومی اشنایدر نیمه آلمانی بود (او در اتریش به دنیا آمده بود) و شهرت و موفقیت خود را نه در آلمان بلکه در فرانسه به دست آورد، اما آلمانی ها نسبت به او تعصب خاصی دارند. به نظر آنها رومی اشنایدر با رفتن به فرانسه به شهرت و افتخار دست یافت، اما هرگز به خوشبختی و آرامش نرسید.
رومی اشنایدر در آخرین سال های زندگی به خاطر شکست ها و حرمان های پیاپی در زندگی خصوصی، از جمله مرگ پسر چهارده ساله اش، زیر فشارهای روحی از پا در آمده بود و با افسردگی و اندوه زندگی می کرد. رومی اشنایدر در ۲۹ مه سال ۱۹۸۲ بر اثر سکته قلبی در پاریس درگذشت. او هنگام مرگ تنها ۴۳ سال داشت.

Keine Kommentare: