Donnerstag, 28. Februar 2008

سکس در دوران حاملگی






























در دوران حاملگي بدن فرد دچار تغييرات فيزيكي و دروني مي شود. اين تغييرات مي تواند در برخي
خانم ها منجر به افزايش تمايل جنسي شود، در حالي كه در برخي ديگر مي تواند منجر به كاهش تمايل جنسي شود.

بويژه در اوايل حاملگي كه خستگي صبحگاهي و حالت تهوع وجود دارد، كاهش ميل جنسي بعيد نيست. به لحاظ تغييرات ايجاد شده گاه زوجين مجبورند تا تكنيك و پوزيشن انجام مقاربت را تغيير دهند.

پوزيشن
انتخابي بايد به نوعي باشد كه بر شكم خانم حامله فشاري وارد نيايد.

اغلب پوزيشن رو-در-رو (Face-to-face)، كناري (Side-by-side)، پشت (‍rear-entry) و با زاويه (Right-angle) وضعيتهاي راحت تري هستند.

در اواخر حاملگي گزارشاتي از آمبولي و مرگ ناشي از آن در بين افرادي كه مقاربت دهاني داشته
اند موجود است.

در بيشتر موارد، لذت بردن زوجين از روابط جنسي در طول بارداري، بي خطر است. جنين به دور از هر خطري در داخل محفظه اي از مايع در درون رحم قرار گرفته است و حتي دخول عمقي هم به آن آسيبي نمي رساند. با وجود اين، در صورتي كه قبلاً دچار سقط يا زايمان زودرس شده ايد و يا اگر به خاطر جفت سرراهي(حالتي كه جفت، تمام يا قسمتي از گردن رحم را مي پوشاند) دچار خونريزي شده ايد، توصيه ميشود كه در دوران بارداري از مقاربت پرهيز كنيد .

بزرگي شكم يا دردناكي پستانها هم ممكن است مشکل ساز شود. وضعيتهاي مختلف قرارگيري را امتحان كنيد تا بتوانيد وضعيت راحت و آسوده اي را براي مقاربت پيدا كنيد. مقاربت دهاني يا استمناي دو طرفه، روشهاي ديگري هستند كه مي توان از آنها استفاده كرد. هر دو زوج ممكن است به خاطر بارداري دچار كاهش ميل جنسي شوند. اين امر كاملاً طبيعي است. سعي كنيد كه حتماً با همسرتان بي پرده درباره احساسات و نيازهاي خود صحبت كنيد/

Keine Kommentare: