Montag, 31. März 2008

Weiße Blumen

Spiritualisme





اسپریتوالیسم (Spiritualisme) روح گرایی

دو طرزفکر با این نام شناخته می شود:
١) سیستمی فلسفی که باور دارد دنیا از دو واقعیت تشکیل شده است :ماده و روح، و این دوگانگی در ساختار انسان نیز به کار رفته است.
۲) سیستمی فلسفی که باور دارد در دنیا تنها یک واقعیت وجود دارد و آن روح است.

قرص ورزش برای درمان افسردگی












ممکن است در آینده نزدیک بتوان احساس سرخوشی ایجاد شده توسط ورزش را با قرصی که یک ژن خاص در مغز را تحت تاثیر قرار می دهد شبیه سازی کرد.

ورزش جسم و روح را تقویت می کند
متخصصان دانشگاه ییل (Yale) می گویند آزمایشهای انجام شده بر روی موش می تواند نشان دهد که چرا ورزش مکرر و مداوم می تواند به افرادی که دچار افسردگی هستند کمک کند.

این کارشناسان در مقاله ای در نشریه نیچر مدیسین نوشته اند این موضوع می تواند به یافتن داروهای موثرتر منجر شود.در بریتانیا، سازمانهای خیریه ای که در زمینه بهداشت روحی افراد سرمایه گذاری و فعالیت می کنند، همواره برنامه های تمرینات ورزشی را بعنوان یک راه رفع افسردگی را توصیه کرده اند.

هرچند واضح است که ورزش کردن روحیه افراد را بهتر می کند اما دلیل این موضوع هنوز بطور واضح مشخص نشده است.تمرکز این تحقیق تازه بر روی منطقه ای از مغز نام هیپوکمپوس است که در حال حاضر هم تولید کنندگان داروهای ضد افسردگی از اهمیت آن آگاهند.

گروه پژوهشگران دانشگاه ییل آزمایشی را ابداع کردند تا دریابند کدام ژنها در این ناحیه از مغز در حین ورزش فعال تر می شوند و در این آزمایشها ژنی بنام VGF یافته شد.این ژن با یک "عامل رشد" شیمیایی در ارتباط است که در رشد سلولهای عصبی نقش ایفاء می کند.

پیدا شدن این ژن و خواص آن با فرضیه این پژوهشگران تطابق داشت، که برای رفع افسردگی تنها تغییر در مواد شیمیایی اطراف سلولها کافی نیست و لازم است ساختار و ارتباطات میان سلولهای مغز هم تغییر کند.گام بعدی ساختن نسخه ای از این ماده شیمیایی و آزمایش آن بر روی موش بود که در این آزمایشها تاثیراتی بر رفتار موشها دیده شد که تقریبا معادل استفاده از داروی های ضد افسردگی در انسان بود.

پژوهشگران معتقدند دارویی که بر اساس VGF ساخته شود "احتمالا درجه تاثیر بسیار بالاتری" نسبت به داروهای موجود ضد افسردگی خواهد داشت.مارکوس رابرتز، رئیس موسسه Policy at Mind گفت در حال حاضر باید پزشکان استفاده از تمرین را بعنوان روشی جهت درمان مسائل روحی توصیه کنند.

او می گوید: "تحقیقات موسسه ما نشان داده است که ورزش در هوای آزاد می تواند احساس افسردگی را کاهش دهد و با القاء حس دستیابی به یک موفقیت، اعتماد به نفس را نیز افزایش دهد. شواهد تایید کننده این موضوع به اندازه ای افزایش یافته است که می تواند باعث شود بکارگیری ورزش برای رفع افسردگی، یک روش درمانی بالینی قلمداد گردد."

باور
















من هیچ باور نمیکردم
در اینسوی تند باد حوادث
غرق در اندیشه های خود
با مردمانی
که مسیح مصلوب را
در
دایره بی حاصل
در شکنجه گاه خودخود همچنان
محفوظ نگاه
داشته باشند٠
اینجا مسیحایی نیست
در انزوای دور دست
تا درد نهفته مرد را
پنهان ز چشم دیگران
هم آواز شود
تا اضطراب نهان مرد را
بیرنگ سازد
من هیچ باور نمیکردم٠

احساس






احساس میکنم که زیسته ام
از دیرباز
با ستارگان زیبا
و آسمان نیز و شب
تنهاتر از همیشه
در سکوتی خیال انگیز
در کنار ساحل دریا
با تلؤتلؤ زیبای ماه
بر سطح آبی دریا
ورقص ماهیان بر بستر آب
و آه،که زندگی زیبا بود٠

Sonntag, 30. März 2008

به کجا بر گردم ؟















به کجا بر گردم ؟
من به این تاریکی
من به ما
من به فرسودگی ذهن خودم
معترضم که چرا
شوق آغاز مرا
و منی چون من را ز خودم دزدیدند
به کجا بر گردم ؟

آن شنیدم که عاشقی جان‌باز

















آن شنیدم که عاشقی جان‌باز// وعـظ گفتی به‌خطـه شیراز//ناگهـان روستائیـی نـادان//خالی از نور دیده و دل و جان//ناتراشیده هیـکل و ناراست// همچو غولی از آن میان برخاست//گفت ای مقتـدای اهل سخــن//غـم کارم بخـور که امشب مـن//خـرکی داشتم چگونه خری//خری آراسته به‌هر هنری//یک دم آوردم آن سبک رفتار//بـه‌تفرج میانه بازار//ناگهانش زمن بدزدیدند//زین جماعت بپرس اگر دیدند//پیر گفتا بدو که‌ای خرجو//بنشین یک زمان و هیچ مگـو//پس ندا کرد سوی مجلسیان//که اندرین طایفه ز پیر و جوان//هرکه با عشق در نیامیــزد//زین میانه به‌پای برخیزد//ابلهـی همچو خــر کریه‌لقا//زود برجست از خـری برپـا//پیر گفتش توئی که در یاری//دل نبستی به‌عشـق؟ گفت آری//بانگ برداشت گفت ای خـردار//هان خرت یافتـم بیار افسار

عشق



























آن‌گاه که عشق تورا می‌خواند، به‌راهش گام نه! هرچند راهی پرنشیب. آنگاه که تورا زیر گستره بال‌هایش پناه می‌دهد، تمکین کن! هرچند تیغ پنهانش جانکاه. آن‌گاه که باتو سخن آغاز کند، بدو ایمان آور! حتی اگر آوای او رؤیای شیرینت را درهم‌کوبد، مانند باد شرطه که بوستانی را.»

Samstag, 29. März 2008

شبنم ثریا خواننده محبوب تاجیک





















شبنم ثریا از خواننده‌های جوان و معروف تاجیک است که در این سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. شبنم ثریا از آن دسته خوانندگان زنی‌ست که هنر را از ازدواج برتر می‌داند و به همین دلیل از ازدواج اول خود سرمی‌تابد و با دختر 10 ساله‌اش، تمام وقت روی ترانه‌های جدید خود کار می‌کند.

او می‌گوید دو برابر باید کار کند تا بتواند از هنر و انتخاب خود دفاع کند. شبنم در کار هنری خود از مادرش ثریا قاسم کمک می‌گیرد. ثریا قاسم هنرمند سرشناس تاجیکی‌ است که بازنشسته شده و به قول شبنم، اولین و سخت‌گیرترین شنونده و منتقد ترانه‌های اوست.در سایت یوتیوب می‌توانید بیشترین ترانه‌های این خواننده را پیدا کنید. شبنم ثریا با ترانه " تا تو را دیدم" به عنوان بهترین خواننده سال 2006 در مسابقه سرود تاجیکستان، انتخاب شد. این ترانه در دوره ترانه‌های شاد ثریا سروده شد.

شبنم در اول فعالیت خود به عنوان خواننده ترانه‌های محزون شناخته می‌شد و با ترانه " تا تورا دیدم" به دوره ترانه‌های شاد، سرشار از امید و خوش‌بینی به آینده پا نهاد.ترانه‌های شبنم در جامعه رقص‌دوست و پراز رقصندگان خوش ذوق تاجیک، نعمتی‌ست خواستنی و مردم بیشتر از این نوع ترانه‌ها استقبال و قدردانی می‌کنند.

شبنم ثریا به زندگانی واقع‌بینانه نگاه می‌کند؛ او بعد از جدایی از شوهر اول خود با عشق‌های دیگری که روبه‌رو می‌شود، به ساده گی کنار می‌آید وانگار دیگر ازهیچ دردی شکسته نخواهد شد.

در ترانه "هنوز اول عشق است/ سفر دنباله دارد" می‌گوید:
تورا نادیده رفتم / دل از تو گله دارد

خدا آن روز را بیاورد تا تورا ببینم دوباره

از کدام سفر، ازکدام شب آهنگی بخوانم

که در دل‌ات بنشینم وغم دلت را بچینم

در این ترانه دنبال ریتم تند رقص‌آور و جوان‌پسند تاجیک رفته است و گاهی چنین به نظر می‌رسد که به معنای ترانه‌ها دقت زیادی ندارد.با وجود این، ترانه "هنوز اول عشق است" از بهترین و پرطرفدارترین ترانه‌های سروده شبنم ثریا محسوب می‌شود.

شبنم ثریا را خیلی‌ها دوست دارند. اما باید گفت در شرایطی که هنرمندان تاجیک مجموع کارهای جدید خود را بدون رعایت کپی‌رایت بین مردم می‌بینند که دست به دست می‌شود و درآمد مالی زیادی از آن به دست نمی‌آورند، باعث شادی است که باز هم خوانندگان زیادی به میدان می‌آیند و معیار کار هنری را در تاجیکستان بالاتر می‌برند.

شبنم ثریا از چهره های تازه و خوش صدای موسیقی پاپ تاجیکستان است که در جشنواره های موسیقی آسیا نیز خوش درخشیده. او دختر ثریا قاسم، خواننده ی نسل پیشین تاجیکستان است و از تجربه های مادر اش در بهبود کار خود بهره می گیرد. شبنم همچون بسیاری از تاجیکها گوگوش را خواننده ی محبوب خود می نامد. دیگر اینکه او از شوهر اش جدا شده است چون اجازه نمی داد آواز بخواند!

سال 2005 سال شکوفایی ثریا بود که در تاجیکستان نیز به مقام بهترین خواننده سال برگزیده شد.
http://www.youtube.com/watch?v=vDTOXKEQdbQ

ترانه دوم:«شبنم و پروانه»: http://www.youtube.com/watch?v=9-S080aRJKU

این شمع که چون آب روان میسوزد

























این شمع که چون آب روان میسوزد گویی که از فراق دوستان میسوزد

ترغيب زن براي شروع سكس


















هرچقدر هم كه از شروع زندگي مشترك شما و همسرتان زمان گذشته باشد،بازهم شما هميشه شروع كننده سكس هستيد.هرچند مردها از پيش قدم شدن براي سكس هيچ ابايي ندارند ولي همه آنها دوست دارند كه گاهي هم زن اولين قدم را براي شروع بردارد.در حقيقت مردها هيچوقت نميفهمند كه چرا بعضي از زنها هرگز به هنگام احساس تحريك جنسي و شهوت،از آنها تقاضاي سكس نميكنند؟

براي خودداري زنها در ابراز تمايل و اقدام براي شروع سكس دلايل متعددي وجود دارد كه در اينجا شايعترين آنها را مورد بررسي قرار ميدهيم.شما با بكار گيري چند نكته ساده ميتوانيد بر اين اشتباه زن فايق آمده و او را وادار سازيد كه حداقل در نيمي از موارد براي انجام سكس با شما پيش قدم شود.

1 - اغلب زنها احساس ميكنند كه اجباري براي شروع سكس ندارند.آنها ميدانند كه مرد هر وقت كه بخواهد تقاضاي خود را براي سكس مطرح ميكند و آنها خواسته مرد را برآورده خواهندكرد. وقتي كه هميشه شما درخواست كننده سكس باشيد،ديگر زن اجباري براي خودش در اينكار نخواهد ديد و احساس ميكند كه هرگز مجبور به شروع سكس نخواهد بود.
براي حل اين مشكل شما بايد گاهي خويشتن دار باشيد تا ارزش شما مشخص شود! اگر شما قبلا" در هفته چندبار سكس داشته ايد حالا زن در همين فاصله زماني منتظر شماست.در طول هفته او را با بوسه هاي شهواني و ماساژ تحريك كنيد و هنگاميكه احساس كرديد كه خوب تحريك شده است،زيركانه خود را كنار بكشيد و بكار ديگري غير از سكس مشغول شويد.اگر يك هفته به اينكار ادامه دهيد مطمئن باشيد آنقدر او را تحريك كرده ايد كه مطمئنا" ديگر شب جمعه، شما را راحت نخواهدگذاشت!!

2 - در برخي از جوامع عقب افتاده اين تصور وجود دارد كه فقط زنهاي هرزه و بدكاره شروع كننده سكس هستند.لذا درخواست سكس از جانب زن يك پديده زشت محسوب شده و همه از آن رويگردانند.در چنين شرايط فرهنگي، زن ميپندارد كه در صورت پيش قدم شدن براي شروع سكس،از جانب مرد متهم به هرزگي و فساد شده و ممكنست از سوي او رانده شود.
شما بايد ريشه چنين تفكري را در ذهن او بخشكانيد.فقط كافي است يكروز براي او توضيح دهيد كه چگونه و با انجام چه كارهايي توسط وي،تحريك ميشويد و به او بگوييد چون شما زن و شوهر هستيد شروع سكس توسط او به هيچ وجه عيبي نداشته و شما را خيلي خوشحال ميكند.منتظر برداشتن اولين قدم از سوي همسرتان باشيد و او را بخوبي در مورد رفتاري كه انجام ميدهد راهنمايي كنيد.وقتي او نشانه هاي لذت را در وجود شما ببيند و مورد تشويق قرار گيرد،كليه افكار پوسيده قبلي را بدست فراموشي خواهد سپرد.

3 - بعضي از زنها بخاطر ترس از طرد شدن ازسوي مرد،هرگز براي شروع سكس پيش قدم نميشوند.آنها هميشه از بابت واكنش منفي از سوي مرد نگرانند و ميترسند عملي را انجام دهند كه مورد پسند و رضايت مرد نباشد.

براي غلبه بر چنين احساسي بايد او را مرتب مورد تشويق قرار دهيد.مثلا" اگر زن دست خود را روي ران شما گذاشت،دستش را همانجا بگيريد يا اگر شما را بوسيد،شما هم با بوسه هاي آتشين پاسخ او را بدهيد و همين طور او را مرحله به مرحله جلو ببريد.

به اين ترتيب با واكنش مناسب به تحريكات او ميتوانيد اعتماد به نفس زن را بالا برده و ترس او را از بين ببريد.بعد از مدتي زن ميتواند براحتي خودش سكس را شروع كند.براي كمك بيشتر به او بهتر است برايش توضيح دهيد كه از انجام چه كارهايي در سكس لذت بيشتري ميبريد.او با كمال ميل آنها را براي شما انجام خواهدداد.بياد داشته باشيد كه هرگونه عكس العمل ناخوشايندي از جانب شما ممكن است تاثير منفي و غيرقابل جبراني در ذهن او بجا بگذارد.

4 - گاهي ممكن است زن سرحال نبوده و دل و دماغ براي سكس نداشته باشد.كاهش ميل جنسي در زن يا عدم جذابيت مرد براي او،همه ميتوانند باعث شوند تا زن به بهانه هاي گوناگون مثل سردرد يا احساس كسالت از انجام عمل جنسي سرباز زند.

بي ميلي جنسي در زن مشكلترين و سخت ترين موضوعي است كه شما با آن مواجه ميشويد.ابتدا بايد مشخص كنيد كه علت بي علاقگي زن به سكس چيست،سپس درصدد رفع علت آن برآييد.اگر به مرور زمان و بتدريج علاقه او نسبت به شما كم شده باشد، بايد علت آنرا دقيقا" بررسي نموده و موقعيت خود را تثبيت كنيد.اگر سكس براي شما عادي شده،سعي كنيد تا روش سكس خود را عوض كنيد و جذابيت بيشتري به آن بدهيد.بزودي خواهيد ديد كه تمايل همسرتان براي سكس با شما بالا خواهد گرفت.

درصورتيكه شما جذابيت سابق خود را براي او از دست داده و برايش عادي شده ايد، بايد مجددا" به حال و هواي گذشته برگرديد و مجددا" صفات جذاب و مورد علاقه او و خواسته هايش را در خود زنده كنيد.به اين ترتيب خيلي زود آتش عشق و علاقه او نسبت به شما دوباره شعله ور خواهد شد.

با كمي صبر و پشتكار و بكار گيري نكات بالا شما ميتوانيد حتي خجالتي ترين زنها را هم وادار كنيد تا در برخورد باشما براي شروع سكس پيش قدم باشند.

مراقب این خانمها باشید





























باید از خود در مقابل خانم هایی که در لیست زیر می بینید، به شدت محافظت کنید، تا بتوانید درقرارهای ملاقات خود یک قدم به سمت موفقیت نزدیک تر شوید

باید از خود در مقابل خانم هایی که در لیست زیر می بینید، به شدت محافظت کنید، تا بتوانید درقرارهای ملاقات خود یک قدم به سمت موفقیت نزدیک تر شوید.

۱) خانم های فمینیست
این دست از خانم ها تصور می کنند که تمام ناخوشی های زندگی از مردها نشئات می گیرد و تنها کاری که یک مرد می تواند انجام دهد، همان است که می دانید. آنها تصور می کنند که وجود خانم ها، فرشته وار است و می توانند تمام دنیا را عوض کنند، البته فقط در صورتی که معضل "مردسالاری" از جلوی پای آنها برداشته شود. رفتار این مدل خانم ها با آقایان اصلا مناسب و قابل قبول نمی باشد. شما می توانید آنها را به راحتی از شعار معروفشان تشخیص بدهید، چرا که همیشه زیر لب زمزمه می کنند : "تمام مردها به یک چیز فکر می کنند!." بهتر است در هر شرایطی از آنها دوری کنید.

۲) خانم های پولکی
خیلی ساده و راحت: او تنها به خاطر پول با شما رابطه برقرار می کند. او خیلی زود با شما صمیمی می شود. آنها از آقایان انتظار دارند که تمام هزینه های زندگی آنها را برآورده سازند، تنها به این دلیل که آنها از نظر زیست شناختی مونث هستند. آنها تصور می کنند که یک مرد باید هزینه نوشیدنی، شام، مسافرت، گل، جواهر و .. را بپردازد بدون اینکه هیچ گونه وظیفه جبران و یا تلافی بر گردنشان بیفتد. او هیچ چیز نیست جز یک انسان مادی. فکر می کنند که از طلا درست شده اند و میلیون ها دلار می ارزند. او یک طماع دغل باز است. او فقط به فکر بر آورده کردن نیازهای خودش است و برای دیگران هیچ اهمیتی قائل نیست. بهتر است که حواس خود را جمع کنید، چراکه عده بسیاری از دخترهای جوان جزء این گروه قرار دارند.

۳) خانم های رمانتیک
این نوع خانم ها زندگی خود را بر طبق فیلم های عاشقانه و کتاب های رمان سپری می کنند. او هر شب مجله های مربوط به عروسی را ورق می زند و در عین حال در انتظار شاهزاده ای است که با اسب سفیدش از میان آسمان به زمین فرود آید و او را سوار بر اسب سفیدش کرده ، به جایی ببرد که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، تا بتوانند به خوبی زندگی کنند. آنها خانم هایی هستند که توسط پدر و مادرها و خانواده هایشان نازپرورده بار آمده اند و چیزی از واقعیات زندگی، نظیر پرداخت صورتحساب ها و تمیز کردن دستشویی ها نمی دانند. او انتظار دارد کسی تمام مدت از او مراقبت و نگهداری کند، شب ها ملافه را بر رویش بکشد و تمام شب بر بالینش بیدار بماند تا مبادا او خواب بدی ببیند و بترسد. فرار کنید!

۴) خانم های بدگمان
این خانم ها تمام خصوصیات منفی افراد رمانتیک را با خود به همراه دارد. او همیشه جزء "زخم خوردگان" اجتماع است. کسی که در روابط گذشته خود شکست خورده و به طور ناخودآگاه از برقراری ارتباط مجدد واهمه دارد. ارتباط شما با این افراد به جایی راه نمی برد، چرا که آنها در ابتدا علاقه فراوانی از خود نسبت به شما نشان می دهند، اما پس از چندی اثری از آن باقی نخواهد ماند و این چرخه همچنان ادامه پیدا می کند. شما همیشه در رابطه خود با او سردر گم هستید. با شما قرار ملاقات می گذارد و معاشقه راه می اندازد، اما رابطه شما فراتر از یک دوستی ساده نمی رود. تنها چیزی که تحویل شما می دهد یک مشت معذرت خواهی بیهوده است. هیچ وقت به اندازه کافی برای شما زمان ندارد؛ شما هم که به اندازه کافی غم و غصه برای خودتان دارید. پس بهتر است با چنین زنی ازدواج نکنید.

۵) خانم های عصبانی
مثل خانم های فمینیست، خانم های عصبانی نیز دل خوشی از مردها ندارند. آنها به مردها اهانت می کنند، و می توانند بدی ها و خطاهای تمام مردانی را که از ابتدای زندگی با آنها ملاقات کرده اند را به سادگی به خاطر بیاورند. برای خانم عصبانی چیزی به عنوان "مرد خوب" وجود ندارد و تمام مردها "احمق" و "عوضی" و "کثیف" هستند. خون آنها از دست مردها به جوش می آید و در هر لحظه می توانند مانند یک کوه آتشفشان منفجر شوند. ازدواج با این نوع خانم ها مساوی است با ورود به تراژدی داد و فریاد ، پس بهتر است عقب بایستید.

۶) خانم های نامطمئن
در نگاه اول چنین خانم هایی خیلی خوب جلوه می کنند؛ با شما به مهربانی رفتار می کنند و خوش مشرب هستند. اماچیزی نمی گذرد که ترس های درونی اش پدیدار می شوند. روزی ۱۰ مرتبه به شما تلفن می زند تا بپرسد "رابطه در چه حالی است؟" یا اینکه "تنها می خواهد صدای شما را بشنود." او می خواهد مطمئن شود که به اندازه کافی جذاب است؛ دائما نگران آرایش صورت و موها و همینطور لباس هایش می باشد. او محتاج و نیازمند است و همواره با این ترس زندگی می کند که مبادا آقا او را به خاطر "خانم بهتری" ترک کند. این دسته از افراد خیلی زود خود را آویزان شما می کنند.

۷) خانم های دمدمی
او در ابتدا از خیلی چیزها چشم پوشی می کند که همین امر باعث جذب شدن مردها به سمتشان می باشد. او به شما چیزی را تحویل می دهد که دقیقا توقع شنیدش را دارید؛ اما زمانی که رابطه عمیق تر شده (یا به ازدواج کشیده می شود) شما تازه با چهره حقیقی او آشنا می شوید. بانوی عزیز شما یک شبه، تبدیل به یک آدم حریص، طماع، پولکی، و حیوان صفت می شود که اگر به خواست هایش نرسد شما را عذاب خواهد کرد.

۸) خانم های قدرت طلب
آنها انسان های قدرت طلبی هستند که می خواهند قدرت کنترل تمام امور زندگی شما را به دست گیرند. آنها به شما می گویند چه لباسی بپوشید، کجا بروید، با چه کسی صحبت کنید، با چه کسانی می توانید دوست باشید، چه چیزی می توانید بخورید. و خلاصه همه چیز. اگر بخواهید در مقابل عقاید آنها از خود مقاومت نشان دهید، اخم هایشان در هم فرو می رود، شما را از همه چیز محروم می کنند، گریه و زاری راه می اندازند و از هر سلاح و تاکتیک دیگری که بلد هستند کمک می گیرند، تا شما را از پای در آورند و چاره دیگری جز سر فرود آوردن در مقابل خواست هایشان برایتان باقی نخواهند گذاشت.

و در آخر مطمئنا خانم های خوبی هم هستند که تنها قسمت کمی از این موارد را دارا باشند.

Freitag, 28. März 2008

ساخت اتوموبیل با سوخت آب و هیدروژن در آلمان



















در آلمان ساخت اتوموبیل با سوخت آب و هیدروژن مراحل تحقیقاتی خود را میگذراند٠اگر برای تبدیل آب به نیروی جلو برنده و احتراق H2O را به H2 تبدیل کنیم ،این مهم بدست میآید٠البته این یک قسمت کار و یک پروسه طولانی است٠ با توجه به پایان یافتن تدریجی انرژی فسیلی و گران بودن آن،این میتواند یک انقلاب در صنعت اتوموبیل سازی باشد٠

Dienstag, 25. März 2008

کاری به کار عشق ندارم


























کاری به کار عشق ندارم

من هیچ چیز و هیچ کس را دیگر

در این زمانه دوست ندارم

انگار

این روزگار چشم ندارد من و تو را

یک روز خوشحال و بی ملال ببیند

زیرا هر چیز و هر کس

که دوست تر بداری

حتی اگر یک جام شراب یا زهر مار باشد

از تو دریغ میکند

پس با همه وجودم خود را زدم به مردن

تا روزگار دیگر کاری به کار من نداشته باشد

این شعر را هم نا گفته میگذارم ....

تا روزگار بو نبرد ....

گفتم که ...

کاری به کار عشق ندارم

گوگوش
























نام: گوگوش (فائقه آتشين)
تاريخ تولد:۱۳۲۸

دختر صابر آتشين (بازيگر)

همسر سابق بهروز وثوقی (بازيگر)

همسر مسعود کيميايي (كارگردان)

- متولد سال 1328 در تهران.

- داراي مدرك تحصيلي متوسطه

- فعاليت هنري با عمليات آكروباسي (1334)

- فعاليت هنري با خوانندگي (1338)

- شروع فعاليت در سينما با بازي در فيلم بيم و اميد

- شروع مجدد خوانندگي پس از وقفه اي طولاني در سال 1379 (كانادا)

مشکلات دوره نوجوانی




























با توجه به اینکه این دوره، حد فاصل دوران کودکی و بزرگسالی است، از دست دادن حمایت‌های بی‌قید و شرط والدین برای کسب احساس استقلال از یک طرف و لذت مورد حمایت و پشتیبانی آنها بودن و همانطور کودک ماندن و بدون زحمت و دردسر، همیشه مورد محبت قرار گرفتن از طرف دیگر، در نوجوان کشمکش درونی ایجاد می‌کند و جنگ روانی عمیقی در ذهن او به وجود می‌آورد

در این مقاله به ذکروتوضیح اجمالی 10مورد از مشکلات دوران نوجوانی می پردازیم.در مقاله ی بعد به بررسی 17راهکارعملی والدین برای مقابله با این مشکلات خواهیم پرداخت.

مشکلات دوره نوجوانی


1- کشمکش بین استقلال و وابستگی:
با توجه به اینکه این دوره، حد فاصل دوران کودکی و بزرگسالی است، از دست دادن حمایت‌های بی‌قید و شرط والدین برای کسب احساس استقلال از یک طرف و لذت مورد حمایت و پشتیبانی آنها بودن و همانطور کودک ماندن و بدون زحمت و دردسر، همیشه مورد محبت قرار گرفتن از طرف دیگر، در نوجوان کشمکش درونی ایجاد می‌کند و جنگ روانی عمیقی در ذهن او به وجود می‌آورد.

بعضاً خانواده و مدرسه و جامعه نیز از او توقعات متناقض دارند، گاهی او را به چشم یک کودک نگاه کرده و برخوردی تحقیرآمیز دارند و گاهی هم توقعات از او بیش از حد توان اوست و به چشم بزرگسالان به او می‌نگرند که این خود به کشمکش‌های درونی نوجوان دامن زده و او را با مشکل روبرو می‌سازد.

2- طغیان علیه مراجع قدرت:
نوجوان برای کسب استقلال علیه همه ی مراجع قدرت من جمله والدین و کادر مدرسه طغیان می‌کند.

گاهی اوقات رفتارهایی علیه آنها از خود نشان می‌دهد، درگیری‌هایی ایجاد می‌نماید و به اعمالی دست می‌زند که روابط او را با آنها و سایر مراجع قدرت به شدت تیره می‌کند، مثلاً بگومگو می‌کند، بحث و مجادله ی طولانی انجام می‌دهد، بر خلاف خواسته ی والدین دیر به خانه می‌آید، از انجام تکالیف درسی خودداری می‌کند، سیگار می‌کشد و حتی ممکن است دست به اعمال بزهکارانه هم بزند.

این مورد در خانواده‌های با محدودیت زیاد و یا مدارسی که مقررات سخت و خشک را بدون نظرخواهی و مشورت با نوجوان اجرا می‌کنند از شدت بالاتری برخوردار است.

3- هویّت فردی :
یکی دیگر از مشکلات مهمی که نوجوان با آن روبرو می‌شود مساله ی تشکیل «هویت فردی» اوست. بدان معنی که سوال‌های متعددی درباره ی مفهوم زندگی، نقش او در این زندگی، مفهوم مرگ و زندگی پس از مرگ و بطور کلی سوال‌هایی نظیر، من کیستم؟ و به کجا می‌روم؟ ذهن او را به خود مشغول می‌نماید که باید به آنها پاسخ دهد.

احساس هویت شخصی در نوجوانان کم‌کم براساس همانند سازی‌های مختلف گذشته ی آنها تکوین می‌یابد. با ورود به دوره ی نوجوانی ارزش‌های گروه همسالان و همچنین ارزیابی‌های معلمان و سایر بزرگسالان نیز مطرح است و هر اندازه ارزش‌هایی که از طرف دوستان و همسالان ابراز می‌شود با ارزش‌های والدین و معلمان هم‌خوانی بیشتری داشته باشد به همان نسبت کار هویت‌یابی نوجوان آسان‌تر پیش می‌رود.

4- چگونگی ارضاء نیازهای جدید (جنسی):
رشد و نمو غدد داخلی و ترشحات هورمون‌های جنسی به نوجوان امکان برقراری روابط جنسی را می‌دهد و انگیزه و کشش جنسی نسبت به غیر هم‌جنس در او ایجاد می‌گردد و از طرفی نخستین برخورد نوجوان با جنس مخالف اغلب با ترس و پریشانی خاطر همراه است. جوان تازه بالغ جدید تمایلات قوی و نامعلومی را احساس می‌کند که او را از جلدش خارج کرده و بسوی جنس مخالف می‌کشاند. جهش‌های شدید محبت، عقب‌نشینی‌های توضیح ناپذیر و حرکات بدون دلیلی که او را آشفته می‌سازد.

نوجوان می‌‌خواهد این همه انرژی را که به وجود آمده و موجب هیجان او شده است را در جایی آزمایش نماید، اما در عین حال نگران عواقب آن است. او بیداری و رشد تمایلات جنسی را دارد ولی هدف ندارد و چون غریزه ی جنسی کاملاً زیرزمینی است، جهت‌یابی آن با کور مالی انجام می‌شود و در افراد محجوب و کمرو نوعی اضطراب و گیجی ایجاد می‌کند. در جوامعی که آموزش ارضاء صحیح غریزه ی جنسی و راه‌های کنترل آن برای نوجوان آموزش داده نمی‌شود، این مشکل مضاعف است و در این‌جاست که متاسفانه لغزش و سقوط در پرتگاه در کمین است.

5- عدم کنترل بر رفتار و هیجانات ناشی از تغییرات جسمی و روانی دوران بلوغ:
به دلیل رشد سریع جسمی و تغییرات مشهود در اندام‌های بدن نوجوان در دوران بلوغ بعضی از رفتارهای هیجانی و عدم کنترل او طبیعی است. مثلاً جلو آمدن سرنوجوان به دلیل احساس بلندتر شدن گردنش، بزرگ شدن بینی و یا عدم کنترل در دست‌هایش برای جابجایی خصوصاً اشیاء ظریف از طرفی و عدم آگاهی و آموزش صحیح او در مقابله با این مسایل از طرف دیگر او را از نظر روحی تحت تاثیر قرار داده به‌طوری که در خود احساس بی‌کفایتی و حقارت می‌نماید که همین امر موجبات اضطراب را در وی فراهم می‌آورد.

6- ترس از آینده:
با پیدایش نیازهای جدید در نوجوان و کشش به سوی ارضای نیازهای آنی و مقطعی، آینده را در ذهن نوجوان مبهم و دور از دسترس تصویر می‌نماید به طوری که حتی چگونگی تامین اقتصادی و تشکیل خانواده برای خود در آینده و ازدواج و تحصیلات عالی را قله‌هایی دور از دسترس می‌پندارد که دستیابی به آنها برای او بسیار دشوار و در بسیاری از موارد از محالات است که البته نقائص تربیتی و آموزشی در درون خانواده، مدرسه و جامعه و محرومیت‌های شدید مالی خانواده به شدت و عمق این مشکل نیز می‌افزاید.

7- دغدغه اقتصادی:
یکی از مهمترین مشکلات نوجوانی این است که فرد قبل از اینکه به بلوغ اقتصادی برسد به بلوغ جنسی رسیده است و از طرفی چون به دنبال استقلال و کسب هویت جدید برای خود نیز می‌باشد همیشه به فکر دستیابی زودتربه منافع اقتصادی است و در این ارتباط می‌بینیم نوجوانانی را که مدرسه و تحصیل را رها کرده و به دنبال شغل و کسب درآمد می‌باشند و این خصوصاً در جوامعی که ارزش‌های انسانی و معنوی جای خود را به ارزش‌های مادی داده و شخصیت افراد برحسب درآمد و پول آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد بسیار مشهودتر است و در این ارتباط اوضاع و احوال‌اقتصادی- اجتماعی و بی‌ثباتی جامعه، جنگ، بیکاری، کمبود امکانات و فقر مالی خانواده از عوامل تشدید کننده ی مشکل محسوب می‌شوند.

8- تعارض بین خواسته‌های والدین و گروه همسالان:
در این دوران، نوجوان تحت تأثیر گروه همسالان می‌باشد و والدین را مرتبط به نسل گذشته می‌داند که نیازها و خواسته‌های عصر حاضر او را درک نمی‌کنند. لذا نوجوان خود را در این میان کاملاً گیج احساس می‌کند چون حاضر نیست که محبت والدین را هم از دست بدهد. در چنین مواقعی نوجوانان بعضاً همانند هنرپیشه‌ها نقش بازی می‌کنند تا از مقبولیت والدین و گروه همسالان، هر دو برخوردار شوند.

9- ترس و اضطراب:
ناتوانی در سازگاری با موقعیت‌های جدید موجب تشدید ترس و اضطراب در نوجوان می‌شود مانند: ترس از عدم موفقیت در امتحان یا مورد سرزنش قرار گرفتن در خانه و مدرسه، ترس از پذیرش مسئولیت و ارتباط با جنس مخالف یا مورد پذیرش دوستان واقع نشدن.

10- به هم ریختگی ارتباط با دیگران:
فشارهای روانی، عاطفی و اجتماعی در این دوران موجب می‌شود که نوجوان با خودش، با خانواده‌اش، با دوستانش و بطور کلی با همه رابطه‌اش بهم می‌خورد و احساس کوچک شمردن خود و حقارت می کند و حالت عصبی در او افزایش می‌یابد.

Sonntag, 23. März 2008

آمادگي براي جنگ عليه ايران؟




























رابرت فوكس مي نويسد: استعفاي فرماندۀ ارشد ايالات متحدۀ امريكا ثابت كرد كه بوش از موضع تهاجمي خود عليه ايران دست بردار نبوده و در حال آمادگي براي حمله به اين كشور است.

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري انتخاب به نقل از فرست پست؛استعفاي ويليام فالون،فرماندۀ ارشد نيروهاي امريكايي در خاورميانه ،به اين دليل صورت گرفت كه وي با جرج بوش ،رئيس جمهوري امريكا و ديك چني معاون اش كه همچنان در حال فراهم آوردن تداركات جنگ عليه ايران هستند،مخالف بوده است.

رابرت فوكس در ادامه مي نويسد: آنها[بوش و چني] مي دانند كه بايد ماه آينده و يا ماههاي بعد نسبت به جنگ عليه ايران اقدام كنند.برپايۀ اين گزارش ،آنها از سوي واقع بين ترين عضو كابينه،رابرت گيتس، حمايت مي شوند.هفتۀ گذشته وي استعفاي فالون را استعفايي اجباري دانسته و اعلام كرد كه فالون به دليل مخالفتش با سياستهاي جرج بوش در رابطه با ايران و عراق استعفا داده است.

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري انتخاب به نقل از فرست پست؛ويليام فالون در مصاحبه اي با مجلۀ "اسكواير" نسبت به فعاليتهاي هسته اي ايران ابراز نگراني كرده و گفت:در حالي كه پنج يا شش ديگ جوشان در ان نقطه از دنيا وجود دارد ،ملت ما نمي تواند تنها بر يك موضوع متمركز شود.وي اعلام كرد كه طرفدار گفتگو با ايران است.

رابرت گيتس شايعات موجود در رابطه با استعفاي وي را مبني بر تصميم بوش براي حمله به ايران را رد كرد.

رابرت فوكس،در ادامه مي نويسد؛يكي از منابع نزديك به پنتاگون به من گفته است كه فعاليتهاي بسياري در اين زمينه[حمله به ايران] وجود دارد و آنها در حال آمادگي براي انجام يك سري اقدامات هستند.به دنبال انتشار گزارش نهاد ارزيابي اطلاعاتي امريكا در دسامبر 2007 ،كابينۀ بوش با دست پاچگي اعلام كرد كه ايران برنامه هاي جنگ افزاري هسته اي خود را پنهان كرده است.

ژنرال فالون ضمن اعتراض به اظهارات كابينه اعلام كرد كه سازمانهاي اطلاعاتي جهان ،متفقاً به اين نتيجه رسيده اند كه ايران فعاليتهاي هسته اي نظامي خود را متوقف كرده است.با اين حال آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارشات خود از فعاليتهاي هسته اي ايران اعلام كرد كه اطلاعات بدست آمده از نيروگاه ها و آزمايشگاه هاي هسته اي ايران،بيانگر اين است كه برنامه هاي جنگ افزاري هسته اي در ايران در دست بررسي است.

اما آنچه به نظر مي رسد اين است كه حملۀ نظامي به ايران نزديك است.انتخابات مجلس در ايران حوزۀ عمل تندروها را گسترده تر كرده و بوش مي داند كه بايد تا پايان دوران رياست جمهوري خود به ايران حمله كند .به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري انتخاب به نقل از فرست پست؛نو محافظه كاران امريكايي هرگز در هشدار هاي خود شكست نخورده اند و به خوبي مي دانند كه بوش و چني هرگز به ايران اجازه نخواهند داد تا در جلوي ديدگان آنها به جنگ افزارهاي هسته اي دست يابد.

Samstag, 22. März 2008

سال نو











زنگ تفریح

آلبرت انیشتین، زکریای رازی، اسحاق نیوتن، پروفسور حسابی، من و سایر دانشمندان، سال خوشی را برای شما آرزومندیم

شبی با جورج بوش و تونی



























زنگ تفریح
شبی جورج بوش و تونی بلر به بار رفته بودند و سرگرم گفتگو بودند. یک نفر کنارشان نشست و پرسید که دارند راجع به چه موضوعی حرف می زنند.
جورج بوش گفت:« ما داریم جنگ جهانی سوم را طراحی می کنیم و قصد داریم پانزده میلیون مسلمان و یک دندانپزشک را بکشیم»
مرد پرسید:« برای چی می خواهید یک دندانپزشک را بکشید؟»
جورج بوش روی شانه بلر زد و گفت:« دیدی گفتم هیچکس راجع به کشتن پانزده میلیون مسلمان ها سووال نخواهدکرد٠

بلوغ





























سن رسیدن به بلوغ متفاوت است؛ بلوغ می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۹ سالگی اتفاق افتد، ولی متوسط سن بلوغ در دختران از ۸ تا ۱۲ سالگی است و پسران یك یا دو سال بعد از آن به سن بلوغ می‌رسند.

در طول زندگی یك فرد، وقایعی، رخ می‌دهند كه از اهمیت خاصی برخوردارند و به‌عنوان نقاط عطفی در زندگی از آنها یاد می‌شود. یكی از این وقایع بلوغ است.
بلوغ در لغت به معنی رسیدگی و پختگی است كه در ابعاد جسمانی، روانی، عاطفی، معنوی و اجتماعی در سنین نوجوانی پی ریزی می‌شود. بلوغ دوره بحرانی انتقال از مرحله كودكی به بزرگسالی و زمان كسب قدرت باروری است. نوجوان تغییراتی در جسم و روح خود احساس می‌كند، سوالاتی برای او مطرح می‌شود و دچار اضطراب می‌شود.
با اینكه نوجوانی در فرهنگ ها اغلب با جشن و شادی همراه است ولی نوجوانان برداشت خوبی از بلوغ و بزرگ شدن ندارند. بلوغ دوران رشد سریع است كه یك تا دو سال قبل از اینكه پسر یا دختر به بلوغ جنسی برسند شروع می شود و شش ماه تا یك سال بعد از آن هم ادامه می‌یابد، بنابراین دوره كامل این مرحله رشد سریع حدوداً سه سال طول می كشد. تغییرات ناگهانی و سریعی كه هنگام بلوغ اتفاق می افتد موجب سراسیمه شدن،‌ دستپاچگی و نگرانی نوجوانان می شود و در خیلی از موارد به بروز رفتارهای ناهنجار و غیرمطلوب در آنان می‌انجامد.
بلوغ یك مرحله بحرانی است كه درگذر از این دوره، زیربنای زندگی بزرگسالی فرد پی‌ریزی می‌شود و ممكن است بسیاری از مشكلات روانی، بیماری‌های عفونی، ازدواج‌های ناموفق، حاملگی‌های زودرس و مخاطره‌آمیز، صدمات و مرگ‌ومیر مادر و كودك و در نهایت مشكلات عدیده جسمی و روحی ریشه در این دوران داشته باشند.‌‌

سن بلوغ
سن رسیدن به بلوغ متفاوت است؛ بلوغ می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۹ سالگی اتفاق افتد، ولی متوسط سن بلوغ در دختران از ۸ تا ۱۲ سالگی است و پسران یك یا دو سال بعد از آن به سن بلوغ می‌رسند. بلوغ معمولاً به سه مرحله تقسیم می‌شود.
▪ بلوغ جسمی: از ۱۰ تا ۱۲ سالگی بلوغ جسمی آغاز می شود.
▪ بلوغ روانی: تقریباً ۲ تا ۴ سال بعداز بلوغ جسمی بلوغ روانی به‌وجود می آید.
▪ بلوغ اجتماعی: دو سال بعداز بلوغ روانی بلوغ اجتماعی ایجاد می‌شود.


عوامل موثر بر بلوغ
اگر چه وراثت مهمترین عامل است، وضعیت تغذیه، سلامت كلی، محل جغرافیایی، در معرض نور بودن و وضعیت روانی نیز از جمله مسائلی هستند كه در چگونگی آغاز بلوغ موثرند. بلوغ در دختران چاق نسبتا زودتر و در دختران دچار سوء تغذیه شدید دیرتر آغاز می‌شود.
سكونت در روستا ها و مناطق نزدیك به استوا و ارتفاعات كم، بلوغ را تسریع می‌كند و دختران ساكن مناطق دور از استوا و ارتفاعات، بلوغ را دیرتر تجربه می‌كنند. در مجموع، نسبت به چند دهه قبل سن بلوغ قدری كاهش یافته است كه تصور می‌شود به دلیل بهبود وضعیت تغذیه و شرایط زندگی سالم تر باشد. گاهی بلوغ در دختران خیلی چاق یا مبتلا به دیابت یا دختران ورزشكار دیرتر اتفاق می‌افتد.

چرا بلوغ اتفاق می افتد؟
این هورمون ها از غده ای به نام هیپوفیز كه در قاعده مغز قرار دارد و نیز از غدد جنسی (بیضه‌ها در پسران و تخمدان‌ها در دختران) ترشح می‌شوند و با تاثیرگذاری بر سایر غدد و اثر متقابل بر یكدیگر سبب رشد و تكامل غدد جنسی و سایر اعضای تناسلی و بروز صفات ثانویه جنسی می‌شوند.

تغییرات جسمی در بلوغ
هنگام رشد سریع و ناگهانی دوران بلوغ، از نظر جسمانی تغییراتی در نوجوانان به وجود می آید كه اغلب موجب اضطراب، دست‌پاچگی و نگرانی آنها می‌شود و اگر از اتفاقاتی كه برای آنها پیش می‌آید اطلاع و آگاهی نداشته باشند چه بسا این دل‌نگرانی‌ها ادامه پیدا كند.

▪ تغییر در اندازه بدن: شامل افزایش وزن و طول قد است. افزایش سریع قد در مراحل اولیه بلوغ اتفاق می‌افتد و حداكثر این افزایش در پسران در ۱۴ سالگی است. بیشترین افزایش طول قد دو سال بعد از بلوغ است و بعد از آن سرعت رشد كاهش پیدا می كند و این كاهش تا سن ۲۰ و ۲۱ سالگی ادامه می یابد.
به علت دوره طولانی رشد، قد پسران معمولاً‌ بلندتر از دختران است. افزایش وزن در هنگام بلوغ فقط مربوط به افزایش چربی نیست، بلكه به رشد و تكامل استخوان و عضله نیز مربوط می‌شود. به همین دلیل با وجود اینكه پسران و دختران در دوران بلوغ به سرعت افزایش وزن پیدا می‌كنند، باریك و لاغر و استخوانی به نظر می رسند. در پسران حداكثر افزایش وزن غالباً یك یا دو سال دیرتر از دختران پیش می‌آید و بیشترین میزانآن در ۱۶ سالگی است و بعد از آن افزایش وزن كمتر است.
البته چاق شدن پسران و دختران در دوران بلوغ هم غیرمعمول نیست. نزدیك شروع بلوغ در سنین ۱۰ تا ۱۲ سالگی معمولاً در ناحیه شكم، ران‌ها، گردن و گونه چربی جمع می شود ولی بعد از كامل شدن بلوغ و زمانی كه رشد سریع قد شروع می‌شود این چربی‌ها به تدریج كمتر می‌شوند.

▪ تغییر در اندام‌های بدن: بعضی از نقاط بدن كه در سال‌های اولیه زندگی به تناسب خیلی كوچك هستند در زمان بلوغ بزرگ می شوند؛ این حالت به‌خصوص در بینی، پاها و دست‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.
در كودكان بزرگتر، در مقابل تنه باریك و بلند، شانه‌ها پهن و كمر هم عریض می‌شود. ساق‌ها به تناسب بیشتر از تنه رشد می‌كنند و فرد ابتدا بلند به نظر می‌رسد. به تدریج وقتی تنه كشیده و رشد كمر متوقف شد، بدن اندازه و نسبت فرد بالغ را پیدا می كند.
درست قبل از بلوغ،‌ رشد ساق‌ها متناسب با رشد تنه نیست و این حالت تا ۱۵ سالگی ادامه می یابد. در كودكانی كه بلوغ دیررس دارند رشد ساق‌ها برای مدت طولانی ادامه دارد ودر نتیجه این كودكان ساق‌های بلندتری نسبت به همسالان خود دارند. خیلی از تغییرات یاد شده در بالا در بازوها هم اتفاق می‌افتد و كودكانی كه بلوغ دیررس دارند بازوهای بلندتری دارند. این تغییرات باعث می‌شود یك نوجوان در ابتدای دوران رشد ظاهر متناسبی نداشته باشد.
هورمون‌ها باعث بروز بلوغ می شوند. از حدود ۵ سال قبل از بلوغ جنسی، میزان كمی از هورمون‌های جنسی تولید و ترشح می شوند، كه این میزان به تدریج در دوران بلوغ افزایش می‌یابد و سبب تكامل ساختمانی دستگاه تناسلی و عمل غدد جنسی می شود .

▪ رشد و تكامل صفات اولیه جنسی: صفات اولیه جنسی مربوط به فعالیت بیضه‌ها وتخمدان‌ها و آلت تناسلی است. بیضه‌ها غدد جنسی مردانه و عضو اصلی تولید مثل مرد هستند. این غدد اسپرم و هورمون تستوسترون تولید می‌كنند و تولید اسپرم در تمام طول حیات مرد ادامه دارد. بیضه‌ها در ۱۴ سالگی فقط ۱۰ درصد رشد دارند و بعد ازیك یا دو سال سرعت رشد آنها افزایش می‌یابد و سپس كند می شود، به طوری كه در ۲۰ تا ۲۱ سالگی این رشد كامل می‌شود.
اولین انزال كه یكی از معیارهای بلوغ است معمولاً هنگام خواب پیش می‌آید اگر درباره آن چیزی به نوجوان گفته نشده باشد دچار نگرانی و اضطراب خواهد شد، ولی باید بداند كه این یكی از مراحل رشد و تكامل است كه از سلامت وجود او خبر می‌دهد و نباید باعث نگرانی شود.

▪ رشد و تكامل صفات ثانویه جنسی: ظاهر پسران و دختران در مراحل رشد و تكامل دوران بلوغ به‌طور فزاینده با هم تفاوت پیدا می‌كند. این تغییر كه معلول رشد تدریجی صفات ثانویه جنسی است آنها را از هم متمایز می‌سازد. چون صفات مورد نظر مستقیماً ارتباطی با توالد و تناسل ندارند به آنها ثانویه گفته می‌شود. تا وقتی ظاهر پسر و دختر كودكانه است كششی نسبت به هم ندارند ولی وقتی صفات ثانویه جنسی نمایان شد این كشش پیدا می‌شود.
از دیگر اتفاقات دوران بلوغ رویش موهای زهار (شرمگاه) است. شروع رویش موها از ابتدای بلوغ تا ۱۵ سالگی است. ابتدا این موها كم، نازك و ظریف‌اند و به‌تدریج تیره‌رنگ، زبر و مختصری پیچ‌دار می‌شوند.
پس از تكمیل رشد موهای زهار رویش موی صورت ، زیربغل شروع می‌شود. بعضی افرد پرموتر از دیگران هستند و در بعضی ممكن است موهای روی قفسه سینه رشد نكند. پوست زبر و رنگ آن خاكستری می‌شود و منفذ پوست بازتر و وسیع تر می‌شود.
در همین زمان غدد چربی در پوست بزرگ و فعال می شوند و در اثر افزایش فعالیت غدد چربی ممكن است جوش‌هایی روی صورت و پوست بدن ظاهر شوند كه به آنها آكنه می گویند و محل شایع آنها صورت است. این جو‌ش‌ها نباید دستكاری شوند زیرا در اثر دستكاری حالت چركی پیدا می كنند و احتمال آنكه جایشان به صورت فرورفتگی در صورت باقی بماند بیشتر می شود. اگر این جوش‌ها زیاد شدند و ایجاد ناراحتی كردند بهتر است با مشورت والدین به پزشك مراجعه شود و از خوردن شیرینی وغذاهای چرب و پرادویه حتی المقدور خودداری شود . در ضمن غدد عرق زیربغل شروع به فعالیت می‌كند و عرق كردن در مراحل پیشرفت بلوغ افزایش می یابد. این فعالیت‌های غدد چربی وعرق ممكن است سبب تولید بوی خاصی شود كه كمی ناراحت كننده است.
تغییر صدا در پسران ناشی از رشد طناب‌های صوتی است. صدا ابتدا خشن و كمی ناهنجار و شاید دورگه است. بعد بم می‌شود، ولی به تدریج آهنگ صدا مطلوب‌تر خواهد شد.
برآمدگی پستان در دختران اولین نشانه بلوغ در آنها است اما گاهی برآمدگی‌های مختصری اطراف نوك پستان مردان بین ۱۲ تا ۱۴ سالگی نیز ظاهر می شود. دختران معمولاً اوایل دوران بلوغ دچار جهش رشدی می شوند و قاعدگی‌ ‌هم معمولاً بین سنین ۱۱ ‌تا۱۴ سالگی اتفاق می‌افتد.

Donnerstag, 20. März 2008

اومانیسم






















اصطلاح اومانيسم را در فارسى با واژه‏هايى مانند انسان‏گرايى، انسان‏مدارى، مكتب اصالت انسان و انسان دوستى معادل قرار مى‏دهند. اومانيسم در معناى رايج آن، نگرش يا فلسفه‏اى است كه با نهادن انسان در مركز تاملات خود، اصالت را به رشد و شكوفايى انسان مى‏دهد. اين مفهوم را به دشوارى مى‏توان يك مكتب خاص و مستقل مانند بقيه مكاتب فلسفى به شمار آورد، بلكه اومانيسم نگرشى پر نفوذ است كه از رنسانس به اين سو در بسيارى از آرا و نظريه‏هاى فلسفى، دينى، اخلاقى، ادبى - هنرى و نيز در ديدگاههاى سياسى، اقتصادى و اجتماعى مغرب زمين، ريشه دوانده است.

واژه اومانيسم از واژگان ابداعى قرن نوزدهم است. كلمه آلمانى Humanismus براى اولين بار در سال 1808 براى اشاره به يك شكل از آموزش كه تاكيد آن بر ادبيات كلاسيك يونانى و لاتين است، جعل شد. بنابراين، واژه اومانيسم در زمان رنسانس به كار نرفته است. با وجود اين، مفهوم اين واژه در آن دوره، حضور كامل داشت. اومانيسم در اين معناى خاص بر يك جنبش فرهنگى در عهد رنسانس اطلاق مى‏شود كه اهتمام اصلى آن بر تحقيقات كلاسيك و بويژه لغت‏شناسى بود. هدف اين جنبش فرهنگى آن بود كه با توجه به متون كلاسيك فرهنگ باستانى يونانى - رومى نيروهاى درونى انسان را شكوفا سازد و دانش و زندگى اخلاقى و دينى انسانها را از قيمومت كليسا آزاد كند.

اما اومانيسم - همچنان كه اشاره شد - معناى عام و متداولى نيز دارد كه از همان معناى خاص، سرچشمه مى‏گيرد. در اين معناى عام، اومانيسم، ديگر به معناى يك جنبش نيست، بلكه عبارت است از: «يك شيوه فكرى و حالتى روحى كه شخصيت انسان و شكوفايى كامل او را بر همه چيز مقدم مى‏شمارد و نيز عمل موافق با اين حالت و شيوه فكر.» به عبارت ديگر، اومانيسم - طبق تعريفى كه اومانيست‏ها ارائه مى‏دهند - يعنى: انديشيدن و عمل كردن با آگاهى و تاكيد بر حيثيت انسانى و كوشيدن براى دستيابى به انسانيت اصيل. در واقع، اين معناى از اومانيسم است كه يكى از مبانى و زيرساختهاى دنياى جديد به شمار مى‏آيد و در بسيارى از فلسفه‏ها و افكار و مكاتب پس از رنسانس تا به امروز وجود داشته است. هر چند كه ظهور و بروز آن در برخى مكاتب فلسفى و سياسى، نظير پراگماتيسم، اگزيستانسياليسم، پرسوناليسم، ماركسيسم و ليبراليسم بيشتر بوده است.

اين شيوه انديشه كه «انسان‏» را محور توجه خود قرار مى‏دهد، از رنسانس به اين سو منشا تحولات و تغييرات فراوان در مقوله‏هاى گوناگون زندگى و تمدن مردم باختر زمين شده است؛ به‏طورى كه انسان گرايى را بايد از مهمترين شالوده‏هاى تفكر جديد غرب و انديشه مدرنيسم به شمار آورد.

به طور كلى، اومانيسم در تاريخ غرب، با دو قرائت‏يا در دو گرايش كلى بروز كرده است؛ يكى، گرايش فردگرا و ديگرى گرايش جمع‏گرا. فردگرايى، كه قرائت غالب از انسان گرايى بوده است، نه تنها اصالت را به انسان، كه به «فرد انسانى‏» مى‏دهد. (ر. ك.: فردگرايى) در عرصه حيات سياسى و اقتصادى، گرايش جمع‏گرا معمولا در مكاتب سوسياليسم و ماركسيسم و گرايش فردگرايانه بويژه در ليبراليسم و كاپيتاليسم، خود را نشان داده است.

اگزيستانسياليسم





























اگزیستانسیالیسم (Existentialism) جریانی فلسفی و ادبی است که پایه آن بر آزادی فردی، مسوولیت و نیز عینیت گرایی است. از دیدگاه اگزیستانسیالیستی، هر انسان، وجودی یگانه‌است که خودش روشن کننده سرنوشت خویش است.

اگزیستانسیالیسم از واژه اگزیستانس به معنای وجود بر گرفته می‌شود. «سورن کی یر که گور» را نخستین اگزیستانسیالیست می‌نامند، میان «اگزیستانسیالیسم بی خدایی» و «اگزیستانسیالیسم مسیحی» تقاوت هست. از میان شناخته شده ترین اگزیستانسیالیست‌های مسیحی می‌توان از سورن کی‌یرکه گارد ، گابریل مارسل، و کارل یاسپرس نام برد.

پس از جنگ جهانی دوم جریان تازه‌ای به راه افتاد که می‌توان آن را اگزیستانسیالیسم ادبی نام نهاد. از نمایندگان این جریان تازه می‌توان سیمون دوبووآر، ژان پل سارتر، آلبر کامو و بوری ویان را نام برد.

فلسفه اگزیستانسیالیسم سارتر
اصول فلسفه اگزیستانسیالیزم (اگزیستانسیالیسم) مبنی بر اصالت وجود و تقدم آن بر ماهیت انسان است.
هنگامی که می‌خواهیم از اگزیستانسیالیسم سخن بگوییم، باید مشخص کنیم که منظورمان چیست. ژان پل سارتر، مارتین هایدگر، گابریل مارسل، سورن کی‌یرکه گارد از متفکران اگزیستانسیالیست بوده‌اند. البته مارسل و کی‌یرکه گارد بینشی ایمان‌گونه داشته‌اند و اندیشه‌شان الحادی نبوده‌است؛ سارتر و هایدگر درست در مقابل این دو هستند که اندیشه‌های الحادی داشته‌اند. از آن‌جا که مقاله به اگزیستانسیالیسم سارتری مربوط است، به سارتر می‌پردازیم. اساس نگاه فلسفی سارتر به انسان این است که انسان را مختار می‌داند و بر این اساس به انکار خداوند می‌رسد؛ زیرا که او معتقد است انسان نمی‌تواند مختار باشد، در حالی که خالقی مطلق و یگانه داشته‌باشد که از ازل می‌دانسته که چه می‌خواهد بسازد. البته این مساله کاملاً بر اساس خدای کلامی معتزله و اشاعره و هم‌چنین خدای کلامی مسیحی و خدای کلامی یهودی صحت دارد. انسان وقتی مختار باشد، باید مسئولیت هر انتخاب‌اش را بپذیرد و از همین بینش است که سارتر خود را مسئول جنگ جهانی می‌داند و این جا دلهره و اضطراب به وجود می‌آید که فرد با خود می‌گوید از آن جا که من مسئول این کار هستم، آیا این کار درست بوده و چه نتایجی خواهدداشت که من آن‌ها را نمی‌دانم یا نخواهم‌دید!؟


اندیشه‌های اگزیستانسیالیستی سارتر، که در خصوص آزادی و مسؤولیت فردی و ممکن‌بودن وجود ما و فاصله‌ئی که ما از خودمان داریم، هم‌چنان می‌تواند برای فلسفه‌ی‌ جدید مهم باشد. اما سارتر اخلاق‌گرا نیز بود و کوششی که برای طرح نظریه‌ای اخلاقی کرد هم‌چنان می‌تواند برای فلسفه‌ «بعد-از-نو» مهم باشد. کم‌تر فیلسوفی هم‌چون سارتر این اقبال را داشته‌است که در عمر خود شاهد شهرت و نفوذ اندیشه‌اش باشد. اما سارتر با همه‌ی‌ فلاسفه‌ای که تاکنون بوده‌اند متفاوت است.

Mittwoch, 19. März 2008

کشتی




















کشتی شناور بزرگی است که برای حمل مسافر و بار بر روی آبهای آزاد یا رودخانه و دریاچه های پهناور استفاده می شود.از دیگر شناورها می توان از قایق، بارج، لنج و زیردریایی نام برد، با این همه، وسایل دیگری نیز هستند که میتوان به فهرست فوق افزود: کایاک، کرجی، کانو،...به کشتی های نظامی اغلب ناو گفته می‌شود.

بیشتر تمدنهای بشری در کنار آبراهها شکل گرفته و مسلما قایق و بعدتر کشتی وسیله ای مهم برای تردد و حمل و نقلشان بوده است. اما مشهورترین تمدنی که از دریانوردی سود برد و آن را توسعه داد تمدن فینیقیه بود، آنها با توسعه دریانوردی توانستند در دریای مدیترانه امپراتوری دریایی خود را از سواحل لبنان امروزی تا تونس و مراکش (کارتاژ آن زمان) ایجاد کنند. در سنگ نگاره های تمدن آشور فینیقیان سوار بر کشتی های پارویی در حال حمل الوارهای سدار لبنانی دیده می‌شوند. همچنین آشوریها خود از کشتی به‌عنوان وسیله حمل و نقل و جنگ استفاده می‌کردند.

بر اساس تورات نوح پیامبر دستور ساخت کشتی بزرگی را از سوی یهوه دریافت کرد که ساخت آن سالها طول کشید، کشتی میبایست آنقدر بزرگ می بود که علاوه بر آدمیان ( خویشان و پیروان نوح) از همه گونه جاندار، جفتی نیز در کشتی جای بگیرد تا بعد از پایان سیل بزرگ ادامه حیات بر روی زمین ممکن باشد. کشتی بعدها بر روی قله کوه آرارات نشست. هنوز برخی از باستانشناسان به جستجو برای یافتن بقایایی از این کشتی ادامه میدهند. در بین تمدنهای میانرودان نیز داستانی مشابه وجود داشته است.!!!

تسلط یونانیهای باستان بر کشتی و دریانوردی توانست آنها را در نبرد دریایی با خشایار شاه شاهنشاه هخامنشی، علیرغم شکست در نبرد زمینی، پیروز کند. در بین اقوام مدیترانه ای کشتی نقش مهمی در تحولات تجاری و نظامی بازی می کرده است. رومی ها نیز از کشتی برای تسلط بر مدیترانه استفاده کردند. بعدها اروپاییان با بکارگیری قطب نما بعد از دوره رنسانس شروع به جستجوی کره زمین کردند و تسلط بر فناوری کشتی سازی و دریانوردی و یافتن منابع جدید و ایجاد مستعمرات توانست آنها به قدرتهای برتر دنیا تبدیل کند.




اصول فیزیکی شناوری
ارشمیدس دانشمند تمدن یونان باستان، توانست روابط فیزیکی حاکم بر اجسام شناور را تعریف کند. بر اساس قانون ارشمیدس بر هر جسم شناور یا غوطه ور در آب نیرویی به اندازه وزن آبی که فرضاً حجم جسم را پر کند وارد می آید. بطور مثال اگر حجم جسمی۱ متر مکعب باشد، از طرف آب نیرویی به اندازه ۱۰۰۰ کیلوگرم-نیرو بر جسم به سوی بالا وارد می‌شود. این قانون برای تقریباً همه مایعات صادق است. معمولاً رابطه این قانون به صورت F=(rho)x(g)xV بیان می شود.

rho برای چگالی مایعات (تقریباً ۱۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب برای آب)
g ضریب جاذبه (بر روی زمین، تقریباً۱۰ (دقیقتر ۹٫۸۱) متر بر مجذورثانیه)
V حجم جسم، مترمکعب
حال اگر وزن جسم بیش از این نیرو باشد (مثلاً مکعبی از آهن، وزنی معادل ۷۸۰۰ کیلوگرم خواهد داشت) در آب غرق می شود، اما اگر وزن جسم کمتر باشد برروی آب شناور می ماند. از همین رو همه کشتی ها شکلی مانند تشت (طشت) دارند، تا نسبت حجم به جرم را و به نوبه خود نیروی F را بالا ببرند.


گونه های کشتی برحسب نیروی محرکه
کشتی های قدیمی
کشتی های پارویی
کشتی های بادبانی
کشتی های بخار
کشتی های مدرن
کشتی های دیزلی (نوع رایج امروزی)
کشتی های اتمی / هسته ای (با موتور بخار و سوخت هسته ای)

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام




























نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
برای چیزهای جزئی و کوچک اهمیت قایل شوید.


نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
در سال 1667 میلادی اسپرماتوزوئید در نطفه کشف شد. یاخته جنسی زن اوول در سال 1827؛ 156 سال بعد از کشف اسپرماتوزوئید توسط یک دانشمند روسی کشف شد.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
رفتار پس از عمل مهمترین و پر اهمیت ترین لحظات آمیزش است که در برخی موارد بسیاری از مردان بدان بی اعتنایی می کنند.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
زن جوان در اکثر موراد میل خود را مخفی می دارد، حتی اگر در اعماق روحش متمایل به عمل مثبت باشد.

یه نکته طلایی در مورد بوسیدن
سلام به همه دوستای عزیز. در مورد بوسیدن یه نکته طلایی میخواستم خدمتتون عرض کنم و اون این که:

دندانهای تمییز و مسواک زده و بوی خوش دهان از جمله مواردی هستن که هم برای آقا و هم برای خانوم مشوق بسیار مهمی برای بوسیدن و لیسیدن و مکیدن نقاط حساس بدنه. اگه شما خیلی به بوسیدن و لب گرفتن و مکیدن و لیسیدن مناطق مختلف شریک جنیستون علاقه مندین و این کار رو به کرات انجام میدین اما طرفتون خیلی مایل به انجام این کار نیست یا این که به روی خودش نمی آره لطفا یه کوچولو دندوناتون رو به آیینه نشون بدین، آره درست می بینین: دندونهای زرد و رنگ و رو رفته که در بعضی مواقع ذره های غذا بینشونه و از همه بدتر بوی بد دهان هیچ جاذبه ای که نداره هیچ، دافعه هم داره. پس بی زحمت لطفا مسواک زدن فراموش نشود لطفا/

(نکتهای که خیلی پیش پا افتاده اما بسیار کلیدی در روابط)

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- شروع دخول باید تنها موقعی صورت گیرد که زن به اندازه کافی تحریک شده، یعنی مدخل مهبل و ترشح مخاطی غدد مربوط، آن را مرطوب کرده باشد.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
نابود کننده ترین چیز برای عشق قیافه یکسان و همیشگی است. جذابیت جسمی اساس میل جنسی در مرحله اول آشنایی است.

جذابیت زن: ژست، حرکات چهره، خصایص فردی، بوی تن، عطر، تن صدا

جذابیت مرد: زیبایی اندام، عضلانی بودن بدن، خصوصیات اخلاقی

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
شوهری که با میل و رغبت اعضا بدن زن خود را می بوسد، بهتر است که محدودیتهایی در چنین اعمالی برای خود قایل نشود.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- در زنان هر قسمت از پوست به نوبه خود می تواند منطقه حساس باشد.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
در زنانی که کمتر آمیزش جنسی کرده اند اساسی ترین ناحیه معمولا چوچوله، لبهای کوچک آلت تناسلی، مجرای مهبل و بذاق دهان است. در زنانی که مدتهای مدیدی مقاربت جنسی دارند منطقه حساس ناحیه عجان، نوک پستانخها، لاله گوش است.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- مناطق حساس در مردان قسمتی از پوست ناحیه نوک و اطراف الت تناسلی و پوست عجان و تا اندازه ای پوست پشت بدن و دو طرف ستون فقرات و نوک پستانها و بذاق دهان است.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
کلمات شیرین دوست داشتنی که همراه با نوازش متقابل انجام می گیرد به شدت سبب تحریکات جنسی می شود. محرکترین عمل در این مرحله از آمیزش نوازش آهسته و ظریف قسمتهای معینی از بدن مناطق حساس است.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- هنگام مقاربت، شرایط محیطی(از جمله نور) اهمیت بسزالی دارد.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
آمیزش جنسی باید با نوازش و مهربانی آغاز شود و باید به همان ترتیب نیز پایان پذیرد.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- برای این که آمیزش جنسی طبیعی انجام گیرد کوشش هر یک در رساندن نهایت لذت و ادراک میل متقابل طرفین لازم است.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- میل جنسی از خوردن چایی پررنگ، قهوه، شکلات و غذای تند نیز تیزتر می گردد. غذاهای قوی میل جنسی کودکان را تحریک می کند.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- تغذیه غیر کافی و بی ارزش روی میل جنسی تاثیر نامطلوب و منفی بجا می گذارد.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- تنها هنگامی خشنودی زوجین از زندگی تامین خواهد شد که ایشان جمیع عوامل را برای خرسندی شریکشان فراهم آورند.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- آهنگ صدا، موسیقی و رنگ نیز می توانند میل جنسی را تقویت یا تضعیف کنند. رنگ قرمز محرک بشمار می آید.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- به مجموعه لحظاتی که میل جنسی تشدید می گردد حس بویایی و لامسه نیز افزوده می شود. بوی خاصی که از جنس مخالف به مشام می رسد ممکن است عامل مهمی برای تحریک جنسی بشمار رود.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- مرد دارای روحیه ای تنوع پسند است. بنابراین همواره خود را برای همسرش آرایش کنید تا روحیه تنوع طلب مرد اقتاع شود.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- در بعضی حالات معین روحی، "قوه مدرکه نگاه" نقش مکانیکی نیروی بکار انداختن را در تحریک جنسی بازی می کند.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- پستان، مرد را به سوی خود جلب می کند و سبب تحریک او می گردد و نوازش و لمس آنها بوسیله مرد سبب تحریک زن می شود.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
- مرحله اول میل متقابل= بوسه: مبشر نزدیکی و مقاربت، تمایل جنسی عمیق و وسیع

بوسه بر تن معشوق به شدت میل جنسی را تحریک می کند. خصوصیا اگر بوسه از اطراف بدن به سوی مرکز متوجه است شروع شود. یعنی از نوک انگشتان تا به شانه ها و از نوک پا تا به ران، و از پشت دو طرف ستون فقرات باشد.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام
در لبهای کوچک آلت خانومها(چوچوله) یاخته های مخصوص عصبی فراوانی وجود دارد که نقش مهمی را در برخورداری و لذت جنسی در زن به هنگام تحریک جنسی به عهده دارند.

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام – 2
نسل آن کسانی باقی مانده که در زندگیشان از میل جنسی برخوردار بوده اند/

نکته های مفید و مورد استفاده جنسی در یک کلام – 1
پوست آلت تناسلی آقایان خصوصا نوک آلت و قسمت پشت آن مربوط به منطقه شهوانی و حساس است/

در مورد اسپرم در خانوما




















در مورد اسپرم در خانوما : اسپرم در خانوما با اون مفهومی که ما در آقایان می بینیم و سراغ داریم بکلی فرق داره. وقتی خانوما اقدام به عمل جنسی میکنن بیشتر ترشحات مخاطی دیواره رحمشون هست که باعث خیس شدن و لزجی اندام تناسلیشون میشه. ترشح این مواد در طول ارتباط جنسی و نزدیکی در خانوما مشاهده میشه؛ یعنی از ابتدا تا انتهای نزدیکی ای ترشحات وجود داره و ممکنه در برخی از مواقع و مراحل نزدیکی، میزان ترشحات کم و زیاد بشه. در زمان اوج لذت جنسی و رسیدن به مرحله ارگاسم هم اسپرم به اون شکل و شمایلی که در آقایون سراغ داریم از دستگاه تناسلی خانوما خارج نمیشه. البته در برخی از خانوما اونم به ندرت شاهد پرتاب اسپرم و ترشحات به بیرون هستیم که از استثنائات هستش

- یه چیز دیگه این که فلسفه و رسالت وجود ترشحات رحمی در خانوما فراهم کردن بستر و مسیری برای انتقال اسپرمهای مردانه به داخل رحم خانوماست

پيدا كردن چوچوله/ قسمت اول
















پيدا كردن چوچوله
بيشترين سؤالاتي كه مي شود در مورد يافتن چوچوله در زنان است. پيدا كردن چوچوله كمي مشكل و سخت است. دليل ان اينست كه اندام تناسلي زنان به هزاران شكل و اندازه است. هركدام از آنها منحصر به فرد است. موضوع وقتي بدتر مي‌شود كه چوچوله‌ها معمولاً خيلي كوچك هستند و همچنين در زير چروكهاي پوست هم مخفي مي شوند. حتي چوچوله‌هايي هستند كه شما نمي‌توانيد آنها را احساس و يا لمس كنيد. زنان زيادي هم نمي‌دانند كه چوچوله‌شان در كجا قرار گرفته و يا به چه شكل است و اين موضوع به اين خاطر است كه آنها از كاوش كردن مهبل منع شده‌اند و به آن تشويق نشده‌اند. به همين دليل اگر شما نمي‌توانيد چوچوله خود و يا دوست دخترتان را بيابيد وقتي براي اولين بار اقدام به اين كار مي‌كنيد، احساس بدي نكنيد. براي يافتن چوچوله لازم است كه شما در ابتدا به آن دسترسي داشته باشيد. براي اين منظور لازم است كه يك زن كاملاً لخت شود و براحتي و بطور كامل پاهايش را از يكديگر باز كند. به اين صورت نيست كه شما بتوانيد با دست زدن از روي شورت زنانه قادر به يافتن آن باشيد وقتي كه در صندلي عقب اتومبيل نشسته‌ايد. همچنين شما نبايد كه يافتن چوچوله را در يك مكان تاريك شروع كنيد. شما نياز به نور به اندازه كافي داريد.

چوچوله‌هايي هستند كه به اندازه كافي كوچكند و قابل لمس نيستند. هر چيزي به سادگي نرم و گرم و مرطوب احساس مي شود. اگر يك چوچوله زنانه شق باشد، گرفتن آن در اين شرايط خيلي راحت‌تر خواهد بود. به دليل اينكه آن محكم مي‌شود و شبيه بافتهاي نرم و اسفنجي‌اي كه آنرا احاطه كرده نمي‌باشد. اگر شما آنرا سخت و غير قابل حركت احساس كنيد، آن شبه استخوانهاي شرمگاهي است. براي يافتن يك چوچوله لازم است كه شما در ابتدا لبه‌هاي داخلي مهبل بشناسيد. اين موضوع به آن دليل است كه چوچوله در بالاي محل تقاطه دو لبه داخلي و در نزديك بالاي شكاف اندام تناسلي واقع شده است. مقداري از لبه‌هاي داخلي با اندكي از كلاهك بلوطي شكل چوچوله باهم ادغام شده‌اند، در نقطه‌اي كه به آن فرنوم مي‌گويند، مقدار ديگري با كلاهك ادغام شده و مقداري با هردو. ممكن است كه دقيقاً نتوان گفت كه لبه‌هاي داخلي كجا تمام مي شوند و كلاهك كجا شروع مي‌شود. زناني هستند كه اصلاً بافتهاي لبه داخلي ندارند، بنابراين در مواردي ممكن است كه لازم باشد تا خود چوچوله را جستجو كنيد. عكس زير مي‌تواند براي تشخيص قسمتهاي مختلف به شما كمك كند.

عكس بالا شكل يك مهبل را در حالتي كبه‌هاي آن از هم باز نيستند را نشان مي دهد. در اين شكل، زن موهاي شرمگاهي خود را تراشيده است و به همين دليل اجزا به خوبي مشخصند. لازم نيست كه حتماً يك زن موهاي شرمگاهيش را بتراشد يا كوتاه كند چون اين موضوع يك انخاب فردي است. چوچوله يك زن در قسمت بالايي شكاف تناسلي واقع شده است. در اين عكس شما نمي توانيد قسمت بلوطي شكل چوچوله را به وضوح ببينيد. شما فقط مي‌توانيد كلاهك چوچوله را ببينيد، كه در زير آن قسمت بلوطي شكل و قسمت ميله‌اي شكل آن واقع شده‌اند

چهار شكل نشان داده شده در بالا حالتي از فرج را نشان مي دهد كه لبه‌هاي خارجي و لبه‌هاي اصلي از يكديگر باز شده اند. لبه‌هاي داخلي و كلاهك چوچوله به وضوح قابل رؤيتند. در رو عكس بالايي شما مي‌توانيد قسمت بلوطي شكل چوچوله را هم ببينيد. توجه كنيد كه در هر چهار عكس، چوچوله در بالاي جايي كه لبه‌هاي داخلي همديگر را قطع مي‌كنند واقع شده است، حتي اگر شما كاملاً نتوانيد قسمت بلوطي شكل چوچوله را ببينيد. در عكس اول، زن توانسته قسمت بلوطي شكل چوچوله خود را بوسيله استفاده از انگشتش براي عقب راندن كلاهك، پيدا كند. در عكس دوم، كلاهك خيلي شل است، كه به آن نوع فرورفته مي‌گويند و بايد آنرا به عقب برد. در بعضي موارد، شما نمي‌توانيد كلاهك را فرو ببريد و به سمت بدن فشار بدهيد تا قسمت بلوطي شكل چوچوله را ببينيد. اين موارد شايد در دو عكس دوم صادق باشند. در بعضي موارد ممكن است كه كلاهك تا يك اينچ دورتر از قسمت بلوطي شكل چوچوله گسترده شده باشد، و يا اينكه باز شدن كلاهك خيلي كوچك باشد كه به شما اجازه دسترسي به قسمت بلوطي شكل را ندهد.

يك مهارت ارزشمند در سکس(ماساژ چوچوله)- قسمت دوم

پيدا كردن چوچوله
اولين نيازها براي ماساژ چوچوله‌اي اين است كه بدانيد كه چوچوله شريكتان در كجا واقع شده، به چه شكل است و سفت بودن و شل بودن چگونه حس مي‌شود. تنها راه براي فهميدن آن اينست كه آنرا مورد كاوش قرار دهيد. در حالي كه نور كافي وجود دارد شريكتان را عريان كنيد، او ممكن است بخواهد كه يك پيراهن راحت بپوشد، او بايد بر روي تخت خواب دراز بكشد يا بر روي يك صندلي بنشيند و يا بر روي تخت خواب در حالي كه به تعدادي بالش تكيه داده بنشيند. مطمئن شويد كه به فرج او درسترسي خوب داريد وقتي هردوي شما احساس راحتي كرديد، بنشينيد يا زانو بزنيد؛ رو در روي او و يا به يك طرف برگرديد. اگر او بر روي صندلي يا لبه تخت خواب نشسته باشد شما بايد روي يك صندلي بنشينيد و يا بر روي زمين زانو بزنيد. همچنين شما مي‌توانيد او را رو در روي خودتان در ميان پاهايتان بنشانيد. بايد دست شما نزديك موضع باشد. ممكن است شما بخواهيد يك چراغ روشن در نزديكي مهبل قرار دهيد تا بتوانيد همه چيز را به خوبي ببينيد، همچنين ممكن است شما بخواهيد از يك آئينه كوچك استفاده كنيد تا شريكتان بتواند چوچوله خود و آنچه را كه شما انجام مي‌دهيد ببيند.

بوسيله آزمايش فرج وقتي در حالت نرمال است شروع كنيد در حالي كه لبه‌هاي بيروني فرج در حالت عادي در حال راحت قرار دارند. به آرامي همه چيز را با انگشتانتان آزمايش كنيد. نوازش كنيد و هرگز ضربه نزنيد. به پوست نرم اطراف فرج، موهاي شرمگاهي و رنگ و بافت پوست آن توجه كنيد. با ملايمت كف دست را بر روي فرج بماليد بطوري كه انگشتانتان قالب و شكل بدن را بگيرند. اگر شريكتان موهاي شرمگاهي زيادي دارد ممكن است كه شما بخواهيد آنرا با قيچي كوتاه كنيد، نياز نيست كه موهاي منطقه شرمگاهي را بتراشيد. سپس با ملايمت و بكمك انگشتانتان لبه‌هاي بيروني فرج را از هم باز كنيد و آنچه در ميان آنها وجود دارد را مورد آزمايش قرار دهيد. لبه‌هاي دروني، چوچوله، مجراي ادراري و سوراخ فرج او را بشناسيد. در اين زمان خود زن هم مي‌تواند با باز نگه داشتن لبه‌هاي بيروني مهبل با يك يا هر دو دست به شما كمك كند. اگر شما نتوانسيد چوچوله را پيدا كنيد از او بپرسيد كه آيا خودش محل چوچوله را مي‌داند كه بشما بگويد يا نه. بدليل تغييرات زياد و وسيع در كالبد شناسي تناسلي، بعضي قسمتهاي بعضي زنها بخوبي مردان قابل تشخيص نيستند. زناني هستند كه لبه‌هاي داخلي فرج ندارند و يا اينكه يك لبه داخلي مهبل دارند. يك چوچوله خوب توسعه يافته و تحريك شده به آساني قابل ديدن است اما خيلي از آنها كوچك هستند و بوسيله بافتهاي اطراف آن پنهان شده‌اند بطوري كه يك زن فقط مي‌تواند محل آنرا حدودي تشخيص دهد و اين تشخيص نيز وقتي حاصل مي‌شود كه زن در هنگام استمنا منطقه‌اي حساس به تماس پيدا مي‌كند.

وقتي كه شما چوچوله را پيدا كرديد، سعي كنيد تا قسمتهاي مختلف آنرا بشناسيد. بدنه لوله‌اي بلوطي شكل و كلاهك كبود رنگ. با توجه به اندازه و بزرگي و كوچكي كلاهك آن، شما قادر نخواهيد بود كه آنرا جمع كنيد تا بتوانيد شكل بلوطي چوچوله را ببينيد. اگر همچين مشكلي وجود داشت شما مي‌توانيد اين شكل بلوطي را از زير كلاهك احساس كنيد. اگر قسمت بلوطي شكل چوچوله خيلي كوچك باشد، ممكن است شما فقط قادر به ديدن بدنه لوله‌اي شكل چوچوله وقتي كه برانگيخته است باشيد و شكل بلوطي آنرا نتوانيد ببينيد. بدنه‌هاي لوله‌اي هم هستند كه خيلي نازكند كه آنها هم به سختي قابل تشخيصند در اينصورت ممكن است كه شما تنها قادر باشيد كه آنرا وقتي كه احساس كرديد برانگيخته شده است با نوك انگشتانتان تشخيص دهيد و زن نيز مي‌تواند به شما بگويد هنكامي كه شما قسمت بلوطي چوچوله‌اش را با نوك انگشتانتان كرفته‌ايد اگر خودتان آنرا حس نمي‌كنيد. در هنگام آزمايش چوچوله بايد خيلي مهربان و ملايم باشيد چونكه بسيار حساس است

مرحله بعدي براي مبتدي‌ها و نيز براي آماده كردن با تجربه‌ها استمناي شريك شماست. زن بايد در ابتدا به آرامي و آهستگي شروع كند، نوازشهاي مختلف، ميزان فشارها و فركانس حركات را به شما نشان بدهد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد متوجه بشويد كه او چه چيزي را دوست دارد و چه چيزي را بيشتر از همه طلب مي‌كند. اين تمرينات و تمدد اين استمناها به شما مي‌آموزد كه چگونه چوچوله او را ماساژ دهيد تا خوشش بيايد. استمناي او براي رسيدن به ارگاسم قبل از ماساژ شما كمك خواهد كرد كه او در حالتي قرار گيرد كه خواهان تحريك سكسي اضافي شود. زناني هستند كه اندام تناسليشان بهد از ارگاسم فوق‌العاده حساس مي‌شود بنابراين لازم است شما قبل از اينكه ماساژ چوچوله‌اي را ادامه دهيد، با ملايمت قسمتهاي ديگري از بدن را بمدت چندين دقيقه ماساژ دهيد. بعضي زنها فقط قادرند كه يك ارگاسم در ابتدا داشته باشند و پس از آن فروكش مي‌كنند و فقط سعي مي‌كنند احساس خوبي داشته باشند، اگر شما اين را كشف كنيد خيلي به نفع شريكتان است. اگر شريكتان نسبت به استمنا در حضور شما بي‌ميل است و از آن خودداري مي‌كند به اصرار نكنيد و با او موافق باشيد، به او پيشنهاد كنيد ولي او را مجبور نكنيد

اين را براي زنها مي‌گويم كه استمنا در حضور شريكتان امري كاملاَ طبيعي است و خيلي از زنها اين كار را انجام مي‌دهند. هم اكنون استمنا يك كار انفرادي نيست. زنان زيبايي هستند كه براي رسيدن به ارگاسم استمنا مي‌كنند و لذت آنرا با شريكشان تقسيم مي‌كنند. شما نمي‌توانيد آنرا خطا بدانيد و يا اينكه خود را احمق بدانيد. من معتقدم كه خيلي از مردم مي‌دانند كه شريكشان استمنا مي‌كند بنابراين شما با استمنايتان او را شكه نمي‌كنيد همانطور كه خود او نيز استمنا را دوست دارد. اگر شما در هنگام استمنا ارتباط چشمي‌تان را با شريكتان حفظ كنيد، من فكر مي‌كنم از اين تجربه لذت ببريد/

يك مهارت ارزشمند در سکس(ماساژ چوچوله)- قسمت سوم































حساسيت چوچوله و چرب كردن و روغن كاري آن



ما فهميديم كه چوچوله در كجا و چكونه است، حالا نوبت چيست؟ در ابتدا بايد تذكر در مورد حساست چوچوله و احتمال نياز به روغن كاري اضافي بدهم. حساسيت چوچوله از زني به زن ديگر بسيار متغير است، زناني هستند كه در صورت تماس مستقيم دست با چوچوله‌شان احساس درد مي‌كنند و زنان ديگري هم هستند كه اصلاَ چوچوله‌شان به تماس حساس نيست. بعضي ممكن است در ابتدا نياز به يك تماس آرام و سبك داشته باشند و وقتي به ارگاسم نزديك شدند نياز به تماس محكم‌تر داشته باشند. بهترين كار اينست كه با يك تماس آرام و سبك در ابتداي كار شروع كنيد و هرچه زن برانگيخته‌تر مي‌شود فشار را بيشتر كنيم. حركات بدنش را نگاه كنيد و به صداهايش نيز گوش بدهيد تا متوجه بشويد كه نياز به اعمال فشار بيشتر داريد يا مقدار فشار كافيست. مراقب باشيد كه تقريباَ هميشه شما نمي‌خواهيد كه چوچوله را طوري بفشاريد كه كوچك شود بنابراين فشار بدهيد اما نه بصورت ناگهاني و وحشيانه. تعداد كمي از زنها ممكن از از فشردن شديد و وحشيانه در حال ارگاسم لذت ببرند ولي قبل از سعي براي انجام اين كار حتماَ به او اعلام كنيد.

با توجه به حساسيت چوچوله شريكتان و نيز ميزان ترشحات ليز طبيعي بدن او شما ممكن است نياز به روانكاري اضافي قبل از ماساژ داشته باشيد. در ابتدا بدون آن سعي بنمائيد، اما اگر كششي به اين كار نشان نداد و يا اعلام كرد كه حساس است و يا چيزي حس نكرد، يك لايه كامل از يك روان كننده بر روي فرج او بماليد. شما هرگز قسمت بلوطي شكل چوچوله را با انگشتان بدون روانكار لمس نكنيد اگرچه در بعضي مواقع اين كار صورت مي‌گيرد.

ممكن است شما بخواهيد كه دستكش‌هاي لاتكس يا وينيل به دست كنيد. آنها انگشتان شما را خيلي ليز مي‌كنند و بهتر است در مواقعي كه چوچوله شريكتان خيلي حساس است و يا وقتي كه پوست دستتان خيلي خشن است از آنها استفاده كنيد همچنين آنها در مواقعي كه مي‌خواهيد در حين ماساژ انگشتانتان را وارد فرج شريكتان بكنيد بدرد مي‌خورند تا از خراشيدگي ديواره فرج توسط ناخنهايتان جلوگيري كنند. دستكشهاي وينيل و لاتكس در داروخانه‌هاي زيادي با قيمت ارزان در دسترس هستند/

يك مهارت ارزشمند در سکس(ماساژ چوچوله)- قسمت چهارم























حفظ كردن تماس با چوچوله
هميشه از آغاز ماساژ چوچوله‌اي تماس خود را با چوچوله حفظ كنيد. اين خيلي مخرب است كه در هنگام توسعه يافتن رابطه، شما هر دو دستتان را در آن واحد از او دور كنيد به عقب ببريد. با تمرين شما مي‌توانيد از انرژي جنسي كه بين شما وجود دارد مطلع شويد. صداها عجيب اما واقعي هستند. يك نظر خوب كه وجود دارد اينست كه شما در ابتدا زانوهاي او را لمس كنيد، سپس دستانتان را به سمت قسمتهاي داخلي ران او بلغزانيد و در نهايت آنها را بر روي مهبل قرار دهيد بنابراين شما به تندي به فضاي شخصي او نفوذ نكرده‌ايد. گذاشتن دستهاي سرد بر روي مهبل ممكن است باعث شكه شدن او و در نتيجه بهم خوردن حالت شود. دستانتان را با قرار دادن درون يك كاسه آب گرم، گرم كنيد و در ابتدا ممكن است از يك روان كننده براي چرب كردن مهبل استفاده بكنيد.

تكنيكهاي اساسي
شما ممكن است ماساژ چوچوله را با يك، دو و يا سه انگشت انجام دهيد. اندازه و برجستگي چوچوله شريكتان مشخص مي‌كند كه از چند انگشت استفاده كنيد. اگر شما قادر به احساس كردن بدنه ميله‌اي چوچوله با انگشتانتان هستيد از انگشت شصت و سبابه استفاده كنيد. اگر چوچوله او خوب توسعه يافته است ممكن است شما بخواهيد از انگشت شصت، سبابه و انگشت مياني استفاده كنيد. اگر شما نمي‌توانيد بدنه ميله‌اي شكل و قسمت بلوطي شكل آنرا بدليل كوچكي يا پنهان ماندن آن حس كنيد، شما مي‌توانيد فقط از نوك انگشت سبابه و يا نوك انگشت شصت استفاده كنيد.

اگر توانستيد چوچوله‌اش را با دو يا سه انگشت بگيريد، شما ميتوانيد كارهاي زير را انجام دهيد:

خيلي با ملايمت و آرامي بدنه ميله‌اي شكل چوچوله را با انگشت سبابه و شصت بگيريد، بافت شل و نرمي كه اطراف چوچوله را پوشانده است به آرامي ليز مي‌خورد،در ابتدا به عقب و جلو، يك شمايي از شكل و سفتي چوچوله احساس كنيد. تعيين كننيد چه مقدار از بافتها كه اطراف قسمت ميله‌اي شكل قرار دارند در طول آن ليز مي‌خورند. در ابتدا، در صورت امكان شما قسمت بلوطي شكل را محكم نگيريد، ولي اگر چوچوله كوچك باشد اين كار اجتناب ناپذير خواهد بود. وقتي كه شما انگشتانتان را به جلو و عقب قسمت ميله‌اي شكل چوچوله مي‌لغزانيد، كلاهك هم بايد به جلو و عقب لغزانده شود و قسمت بلوطي شكل برانگيخته شود. به آرامي اين كار را بكنيد و به اشاره‌هاي شريكتان نگاه كنيد و ببينيد كه آيا از آنچه شنا مي‌كنيد لذت مي‌برد يا نه. در صورت امكان سعي كنيد تماس چشمتان را با چشمهاي شريكتان حفظ كنيد و يا تا حدي كه امكان دارد اين كار را بكنيد. اگر از حركات بدن او نمي‌توانيد چيزي متوجه بشويد، از او سؤال كنيد كه آيا از كاري كه شما مي‌كنيد احساس رضايت مي‌كند يا نه. از او بپرسيد كه شما اين كار را آرامتر انجام دهيد يا سريعتر و يا تماس را محكمتر كنيد يا آرام و سبكتر. بعد از اينكه پيشنهادات او را پياده كرديد مجدداَ از او سؤال كنيد. اگر او چيزي نمي‌دانست راههاي مختلف را امتحان كنيد اما تماس و ارتباط را قطع نكنيد.

اگر شما نمي‌توانيد چوچوله‌اش را بگيريد، شما نياز داريد كه نوك انگشت سبابه‌تان را در نوك بدنه چوچوله يا كلاهك آن قرار دهيد.آزمايش نشان داده است كه آنجا حساسترين قسمت است. شما نياز خواهيد داشت به اينكه بافت زير انگشتتان را در اطراف چوچوله كوچك بصورت دوراني حركت دهيد و يا آنرا به عقب و جلو ببريد تا چوچوله را بر بيانگيزيد. جاي اميدواري وجود دارد كه شما چوچوله را وقتي كه برانگيخته و سفت شده زير انگشتانتان احساس كنيد حتي اگر چوچوله خيلي كوچك باشد.

نوازش چوچوله را ادامه بدهيد، اگر او از انجام اين كار شما لذت مي‌برد اين كار را با ريتم ثابت ادامه دهيد. درحالي كه او بيشتر برانگيخته مي‌شود ممكن است شما بخواهيد كه فشار را به آرامي و با ملايمت افزايش دهيد، اين كار را بكنيد اما هميشه بخاطر داشته باشيد كه اين كار بايد با ملايمت و مهرباني باشد. سرعت نوازشخايتان مي‌تواند مختلف باشد، آرام در ابتدا و سپس تند تر وقتي كه او به ارگاسم نزديك مي‌شود. انگشتان شما همواره بايد پوستي را كه بدنه چوچوله را پوشانده است به آرامي بگيرد و دليل آن اينست كه در طول بدنه ميله‌اي شكل چوچوله به عقب و جلو بلغزد. اين كار را ادامه دهيد تا زن به ارگاسم دست يابد. بمحض رسيدن او به ارگاسم نياز به نوازش خيلي ظريف و آرام و سبك دارد شبيه نوازش چوچوله خيلي حساس و يا اينكه انگشتان خود را روي لبه‌هاي مهبل حركت دهيد. بعد از يكي دو دقيقه شما مي‌توانيد مجدداَ شروع كنيد و يا اينكه متوفق شويد. هرگز تماس را يكدفعه و ناگهاني متوقف نكنيد مگر اينكه او بگويد كه خيلي حساس شده و تحمل تماس را ندارد، در اين حالت مهبل و يا لبه‌هاي داخلي آنرا براي مدت چند دقيقه نوازش كنيد. تماس فيزيكي را حفظ كنيد تا ارگاسم او فروكش كند/

يك مهارت ارزشمند در سکس(ماساژ چوچوله)- قسمت پنجم






























لذت بردن بلي، ارگاسم شايد
زن ممكن است به آساني و به سرعت ارگاسم را تجربه كند، در بعضي مواقع هم ممكن است اين موضوع اتفاق نيافتد. يادگيري اين فنون نيازمند ممارست و صرف وقت زياد است. شما نياز داريد كه دوره زماني ماساژ را به 15 تا 20 دقيقه محدود كنيد. كاري كنيد كه به او احساس خوبي دست بدهد، اما هرگز چوچوله‌اش را ازار ندهيد و از حد خود تجاوز نكنيد. هردوي شما نياز داريد كه آرام و راحت باشيد. اگر شريك شما در مدت 15 تا 20 دقيقه واقعاَ لذت برد اما ارگاسم را تجربه نكرد، شما مي‌توانيد ماساژ را به مدت 10 تا 25 دقيقه ديگر ادامه دهيد در حالتي كه هردوي شما راحت هستيد. مراقب باشيد اين عمل مار خسته كننده برايتان نباشد، اگر حتي يكي از شما ناراحت يا ناكام باشيد، اين باعث تلف كردن وقت مي‌شود و پيوند سكسي مورد نياز براي لذت بردن شما برقرار نمي‌شود. اگر او خيلي برانگيخته شده ولي نمي‌تواند ارگاسم را تجربه كند، شما عمل سكسي ديگري را انجام دهيد كه فكر مي‌كنيد نتايج آن منتهي به ارگاسم مي‌شود. اگر او تنها قادر است ارگاسم را با استمنا تجربه كند به او اجازه دهيد اين كار را انجام دهد حتي اگر نياز بود اتاق را ترك كنيد. اگر او از خوابيدن در آغوش شما خوشحال مي‌شود اينكار هم براي او خيلي خوب است

خيال بافي سكسي

درحين ماساژ ممكن است نياز باشد كه شما در مورد مسائل سكسي براي او خيال پردازي كنيد. اين نكته كه او در مورد ماساژ خودش فكر نكند ممكن است بهترين چيز باشد. اگر او بيابد كه نياز به خيال پردازي دارد، بايد اين كار را مانند وقتي كه به تنهايي استمنا مي‌كند انجام دهد. احتمال دارد كه او نياز داشته باشد كه چشمان خود را ببندد چون ممكن است حضور شريك حواسش را پرت كند. اين كارها به راحتي انجام مي‌گيرد اگر ماساژ لذت بخش باشد و در غير اينصورت بايد شريكش را راهنمايي كند تا تكنيكي را كه براي او مفيد است پيدا كند

برانگيختن قسمت بلوطي شكل چوچوله

با توجه به ميزان حساس بودن قسمت بلوطي شكل چوچوله ممكن است كه شما بخواهيد آنرا بربيانگيزيد، بطور مستقيم يا غير مستقيم بواسطه كلاهك چوچوله. اگر كلاهك قسمت بلوطي شكل را پوشانده باشد، شما مي‌توانيد با ملايمت از طريق كلاهك قسمت بلوطي شكل را بوسيله انگشت شصت و سبابه بگيريد. زناني وجود دارند كه قسمت بلوطي شكل چوچوله‌شان كاملاَ آشكار و يا نيمه آشكار است. با توجه به ميزان حساسيت آن ممكن است شما بتوانيد بطور مستقيم نوك انگشتانتان را براي قسمت بلوطي شكل بكار ببريد، نوك انگشتتان را به آرامي و نرمي و با مقدار زيادي روغن يا روان كننده در عرض سطح آن بلغزانيد. اگر كلاهك چوچوله زني قسمت بلوطي شكل آنرا نپوشانده بود، ماساژ دادن بدنه چوچوله بوسيله گرفتن بافتهاي شل و نرم آن، باعث برانگيختگي كافي قسمت بلوطي شكل نمي‌شود. در اينصورت از تحريك مستقيم استفاده كنيد. بعضي از زنها قادر به تو بردن كلاهك چوچوله‌شان براي آشكار كردن قسمت بلوطي شكل چوچوله نيستند، اما اگر انگشتتان را در قسمت باز و دهانه كلاهك قرار دهيد و قسمت بلوطي شكل را ماساژ دهيد، زن ممكن است بيشتر برانگيخته شود/

يك مهارت ارزشمند در سکس(ماساژ چوچوله)- قسمت ششم
























ماساژ فرجي و مقعدي
شما مي‌توانيد فرج را در هنگامي كه مشغول ماساژ چوچوله هستيد، ماساژ دهيد. زماني كه يك دست مشغول ماساژ دادن چوچوله است، دست ديگر مي‌تواند فرج را ماساژ دهد. بوسيله وارد كردن انگشت به درون فرج و تحريك ديواره بالايي آن، با كشيدن انگشت بسوي استخوان شرمگاهي، شما مي‌توانيد نقطه جي و قسمت اسفنجي ميزراهي را بر بيانگيزيد. حركت انگشت براي برانگيختن نقطه جي مانند حركت آن در زماني است كه شما مي‌خواهيد به فردي كه سمت ديگر اتاق ايستاده بگوئيد كه پيش شما بيايد، كف دستتان را رو به بالا قرار دهيد و يك قلاب بوسيله انگشت سبابه‌تان درست كنيد. اين كار مي‌تواند ارگاسم شديد ايجاد كند و باعث انزال مايع مني از قسمت ميزراهي شود. شما مي‌توانيد فرج را كاوش كنيد و قسمتهاي حساس به تحريك را پيدا كنيد، يا اينكه زن ممكن است بسادگي از اينكه احساس كند چيزي درون فرجش است لذت ببرد حتي اگر آن چيز اصلاَ حركت نكند و يا اينكه خيلي آرام حركت كند. فقط انگشتهايتان را درون و بيرن نكنيد بلكه ديواره‌هاي فرج را نوازش كنيد. شما مي‌توانيد بيشتر از يك انگشت را وارد فرج كنيد، اين بستگي به اندازه و انعطاف پذيري فرج و به ميزان علاقه شما براي پر كردن فرج توسط دست شما دارد. شما مي‌توانيد از آلات مصنوعي با اندازه و شكلهاي مختلف استفاده كنيد. همچنين شما مي‌توانيد تمام دستتان را درون فرج بكنيد يا دست را بصورت مشت كرده وارد كنيد، بطوري كه قوي ترين واكنشهاي سكسي را از او ببينيد. معمولاَ اين كار براي زوجيني كه هردو مؤنث هستند راحت تر است زيرا آنان دستان كوچك تري دارند. داخل كردن دست مشت كرده درون فرج يك مهارت پيشرفته است كه خيلي حساس است و نياز به تمرين دارد. يك زن بايد مشتش را باز كند تا اندازه‌اي كه شريكش خود را فشار دهد و نيرو اعمال كند تا مشت به درونش برود. براي زوجيني كه هر دو زن هستند.

شما مي‌توانيد از ماساژ مقعدي نيز كمك بگيريد. در ابتداي اين ماساژ قسمت بيروني مقعد غير قابل نفوذ خواهد بود. زنان زيادي هستند كه به ماساژ مقعدي نسبت به ماساژ مهبلي حساس ترند، و يا اينكه آنها مي‌يابند كه تركيب آنها خيلي قوي‌تر و لذت بخش تر است. بعد از اينكه براي مدت چند دقيقه مقعد را ماساژ داديد شما مي‌توانيد نوك يك انگشتتان را داخل آن بكنيد و به آرامي و كندي آنرا به درون برده و بيرون بياوريد. بعد از اينكه مقعد او شل شد شما مي‌توانيد كل انگشت و يا انگشتان بيشتري را وارد آن بكنيد اگر زن تمايل به اين كار دارد. انگشت يا انگشتاني كه براي برانگيختگي مقعد بكار برده مي‌شوند بعد از اين كار نبايد براي تحريك مهبل يا فرج بكار روند و اين بدليل وجود باكتريها در روده است. استفاده از دستكشهاي وينيل يا لاتكس به شما اجازه مي‌دهد كه بين جلو و عقب سوئيچ كنيد و براي اين كار در موقع سوئيچ كردن بين جلو و عقب دستكش را عوض كنيد. هنگامي كه مقعد او شل مي‌شود، شما مي‌توانيد يك آلت مصنوعي داخل آن بكنيد اگر زن تمايل به اين كار داشته باشد/

يك مهارت ارزشمند در سکس(ماساژ چوچوله)- قسمت هفتم و پایانی























فنون اساسي ماساژ
يك ماساژ چوچوله‌اي خوب، با ماساژ دادن كليه بدن شروع مي‌شود. يعني بهتر است قبل از شروع به ماساژ دادن چوچوله ساير قسمتهاي بدن ماساژ داده شوند. حدود يك ساعت وقت براي گرم و آماده كردن چوچوله، صرف كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه اعصاب بدن بيدار و برانگيخته شوند و به هر در شريك كمك مي‌كند تا ...

فنون اساسي ماساژ
يك ماساژ چوچوله‌اي خوب، با ماساژ دادن كليه بدن شروع مي‌شود. يعني بهتر است قبل از شروع به ماساژ دادن چوچوله ساير قسمتهاي بدن ماساژ داده شوند. حدود يك ساعت وقت براي گرم و آماده كردن چوچوله، صرف كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه اعصاب بدن بيدار و برانگيخته شوند و به هر در شريك كمك مي‌كند تا احساس آرامش در بدنشان بكنند. براي اين نوع ماساژ از يك تماس سبك و نرم استفاده كنيد و دست را در قسنتهاي حساس بسرانيد. بكمك كف دستانتان فشارهاي سبكي اعمال كنيد و در اين حالت انگشتانتان بايد حالت و شكل بدن زن را گرفته باشند و مانند قالب بدن درآيند. هرگز فشار زياد و سنگين اعمال نكنيد، خيلي از مردم اين كار را در حين ماساژ مي‌كنند كه خوب نيست. اگر يك منطقه تنگ و غير قابل نفوذ پيدا كرديد، درحالي كه دست يا دستانتان را بصورت دايره‌اي يا رفت و برگشتي حركت مي‌دهيد، مقدار كمي فشار به آرامي وارد كنيد. شما به آرامي و با ملايمت قادر خواهيد بود تنگي را از بين ببريد، اما وقت زيادي براي گشودن تنگي در حين ماساژ شهوت انگيز صرف نكنيد. شروع كار را از پشت بدن و سر شروع كنيد، سپس راه خود را ادامه دهيد تا به پاهايش برسيد، به او بگوئيد كه به پشت بغلتد و پشت به شما قرار گيرد و شما مسير را دوباره از پائين به بالا برويد و هرگز تماس فيزيكي را قطع نكنيد. ماساژ پستانها و اندام تناسلي را تا انتها انجام ندهيد. بعد از ماساژ سر و ماهيچه‌هاي صورت، راه خود را از بالا تا رسيدن به مهبل از جلو ادامه دهيد، در موقع رسيدن به پستانها، مدتي آنها و نوكشان را خوب ماساژ دهيد. سپس ماساژ چوچوله شروع مي‌شود. براي دگرگون كردن ماساژ مقداري افزايش حرارت و موسيقي آرامش بخش چيز خوبي است. اگر در زن نشانه‌هاي خواب‌آلودگي وجود دارد بيانگر خسته بودن اوست و نياز به استراحت براي بازيابي دارد. به او اجازه بدهيد يك چرت كوتاه و يا حتي كل شب را بخوابد. من توصيه مي‌كنم كه زن و شوهر‌ها كتابهاي ماساژ با قاعده را بجاي كتابهاي ماساژ شهواني بخرند زيرا تكنيكها مؤثر تر از عكسهاي سكسي هسنتد. يك ماساژ با قاعده، اگر درست انجام شود خيلي شهوت خواهد بود.

پيشنهادات كلي
فكر مي‌كنيد براي چه در اينجا راهنمايي‌هايي براي زوجين در مورد ماساژ چوچوله‌اي داه و گفته شده که از ماساژ چوچوله شروع كنند، بدليل اينكه چوچوله هر زن حساس ترين قسمت و مركز توجه اوست. بدليل اينكه چوچوله عضو اصلي قسمت تناسلي وي است. او دوست دارد براي رسيدن به ارگاسم آن خوب مورد توجه قرار گيرد. بدليل تنوع در نوع بدن زنان و ساختار اندام تناسليشان، براي من سخت خواهد بود كه دقيقاَ بگويم هر زوج چگونه بايد تحريك چوچوله را انجام دهد. من زناني را ديده‌ام كه ظرف مدت چند دقيقه اين فنون را خيلي لذت بخش بيان كرده‌اند ولي ممكن است اين موضوع براي كل زنان صادق نباشد. تمرين كنيد تا بهتر شويد.

هيچ موقع پنهان كاري نكنيد
زناني هستند كه چوچوله‌شان خيلي حساس است و در مقابل عده ديگري وجود دارند كه چوچوله‌شان در برابر تماس تحريك پذير نيست، اين موضوع كاملاَ عادي است، اگر شما يك تلاش زيبا و كارآمد براي برانگيختن چوچوله انجام داديد ولي آن عكس العمل نشان نداد، آنرا رها كنيد چون ممكن است ماساژ فرجي و يا ماساژ مقعدي براي آن زن لذت بخش تر باشد/

Montag, 17. März 2008

پرستش آلت تناسلی































امروز دانستم که یکی از انواع پرستش همانا پرستش آلت تناسلی است!
استاد گرامی فیلم مراسم پرستش یک عدد چیز بزرگ را نشان دادند که از طلای 24 عیار بود و همه به آن چیز احترام میگذاشتند و از آن تقدس و تبرك میجستند نام فرقه LINGEM بود و مكان برگزاری مراسم در سرزمین هزار آئین هندوستان بعد استاد به صورت کاملا ریشه ای مراسم را تشریح کردند و من فقط از این تعجب کردم که چرا بچه ها میخواهند بخندند و كلاس را لوث كنند.

خلاصه ی ماجرا اینگونه است كه اسمش پرستش نیست بلکه متبرک کردن است.تاریخچه ی پرستش آلت تناسلی به سرزمین چین بازمیگردد و اینكه دورانی از اعصار تاریخ علم بشر تا آن اندازه بود که همه ی برکت را در نسل آینده ی خود دید و ابزار تولید نسل را مایه ی این برکت دانست پس به آن ابزار، ابراز ادب و احترام کرد و آن را گرانمایه دانست این نگرش از چین، در میان برخی از مردم هند، ژاپن و بطور كلی آسیای جنوب شرقی ادامه یافت و از آنجایی كه این كشورها به نوعی محل صدور كالای تجاری به باختر بودند، تا حدی فرهنگ خود را نیز به دور دست صادر میكردند...حتی نمونه های اینگونه رفتارها را در ایران نیز شاهدیم! اما به نوعی تضعیف شده و به دور از افراط!!
اما در بُعدی از زمان كه تعداد مردان از زنان بیشتر بوده است و پدرسالاری مفهومی نداشته، نوع پرستش و تقدس و تبرک جویی به سمت آلت تناسلی زنانه رفته است. و جالب است بدانید كه در این مرحله ی بسیار كوتاه تاریخی كه مادرشاهی نام گرفته است به جای تعدد زوجات، تعدد زوج مرسوم بوده است، بدین معنی كه زنان چند شوهر داشته اند و ملكه حكمرانی مینموده است.

نكته ی قابل توجه پرداخت مهریه به مردان از جانب همسر و انجام مشاغل توانفرسایی چون زراعت و شكار توسط زنان بوده است ای کاش ما هم در آن زمان بودیم

خواب و رویاهای جنسی



















حـتی در ایـن دوران کـه مسائـل رابطـه های جنسی کمـی بـازتـر شـده اسـت، بـاز هم خیلی از مردم وقتی خوابی درایـن رابطـه داشتـه باشند، نگـران می شونـد. بـه ویـژه، اگـرعــملی که در خواب انجام داده اید، در زندگی عادی برایتان غیر منتظره و تکان دهنده باشد، این خواب ها آزار دهنده ترخواهد شد.اما، خیلی از افراد هم هستند که اصلاً از چنین خواب هایی ناراحت نمی شوند، بلکه از آن لذت هم می برند. می توان گفت این بهترین رفتاری است که می توانید داشته باشید.

چرا خواب رابطه جنسی می بینیم؟
ما به خاطر فعالیت های شدیدی که بطور مداوم در ذهن ناخودآگاهمان در حال انجام است، خواب می بینیم. و از آنجا که رابطه جنسی یکی از نیرومندترین غرایز و امیال انسانی است، حیرت انگیز نیست که برخی خواب های ما محتوای جنسی داشته باشد.

اگر میل و انگیزه شدیدی برای انجام برخی کارها داشته باشیم، احتمال اینکه آن را در خواب ببینیم خیلی زیاد است—و ذهن خودآگاه ما نمی تواند از اتفاق آن جلوگیری کند.

آیا حقیقت دارد که ذهن خودآگاه ما خوابهای جنسی را سانسور می کند؟

بله. ذهن چیزی دارد به اسم "سانسور رویا" که خواب ها را تصفیه می کند. پس اگر فردی در امور شخصی و اخلاقی دیدگاهی بسیار سخت گیرانه داشته باشد، و شروع به دیدن یک خواب جنسی کند، قابلیت سانسور رویاها در ذهن آن خواب را جوری تغییر می دهند که صحنه های خیلی گستاخانه با سمبل ها و نشانه هایی جایگزین میشوند.

از اینرو، مردی با اخلاقیات جنسی بسیار خشک و سختگیرانه، ممکن است در عمق ناخودآگاه خود میل شدیدی به داشتن رابطه جنسی با زنی زیبا داشته باشد. در این مورد، به جای اینکه آن فرد خواب اندام های جنسی زنانه را ببیند، در خواب لوله ها یا تونل هایی می بیند. و به جای دیدن سینه زنان در خواب خواب تپه های بسیار دلپذیر و زیبا می بیند، و از این قبیل.

به همین ترتیب، زنی که اخلاقیات جنسی او بسیار خشک و سختگیرانه است، آلت جنسی مردانه در خواب نمی بیند و درعوض سمبل هایی از آن مثل موشک، سیگار و دودکش های بلند را در خواب می بیند.

اما تجربه نشان می دهد این نوع رویاهای سمبلیک نسبت به قبل کمتر شده است. مردم نسبت به نسل های قبل در امور جنسی بازتر شده اند، به همین خاطر است که در خواب سکس را به وضوح و آشکار می بینند نه سمبل هایی از آن را.

آیا احتمال ارگاسم شدن در خواب وجود دارد؟
مطمئناً. البته برای خانم ها خیلی کم پیش می آید اما امکان پذیر است—به ویژه زمانهایی که آمادگی جنسی لازم را داشته باشند.

روی تحقیقی کار می کردم که در آن تعداد زیادی از خانم اعتراف کردند که اولین ارگاسمشان در خواب اتفاق افتاده است.

مردها چطور؟

اکثر مردها در دوره نوجوانی خود تا 20، 30 سالگی خواب های جنسی بسیار زیادی داشته اند. تکرار این رویاها با بالا رفتن سن کمتر می شود اما بسیاری از مردهایی که میل جنسی زیادی دارند، تا سن 60، 70 سالگی هم چنین خوابهایی می بینند.

در مردها، این خواب ها تا مرحله ارگاسم و ارضا شدن مرد پیش می رود. در جوانی این ممکن است مایه خجالت آنها شود، به ویژه اگر بعد از بیدار شدن ببینند که ملحفه ها کثیف شده است. اما برای جلوگیری از وقوع آن هیچ کاری نمی توان انجام داد.

اگر مشکلتان کثیف شدن ملحفه ها باشد، بهتر است با شرت بخوابید اما درمورد مردهای خیلی جوانی که اسپرمشان زیاد است، کثیف شدن ملحفه ها اجتناب ناپذیر است مگر اینکه یک حوله ضخیم زیر خود بیندازید.

آیا ارگاسم در خواب مضر است؟

خیلی از مردها تصور می کنند که ارضا شدن در خواب زیان آور است. اغلب آنها شنیده اند که از دست رفتن اسپرم، باعث ضعیف شدن جسمی آنها یا کوتاه شدن عمرشان می شود. اما این کاملاً نادرست است. این خواب ها فقط واکنش طبیعی بدن به هورمون هاست—تقریباً مثل عادت ماهیانه که در خانم ها روی می دهد.

با خواب های جنسی آزار دهنده چه باید کرد؟

بیشتر خواب های جنسی طبیعی هستند و نباید احساس نگرانی کرد. گاهی اوقات این خواب ها فعالیت هایی در خود دارد که ممکن است تصور کنید در زندگی واقعی هیچوقت آن را انجام نمی دهید. اما اشکالی ندارد.

اما، بعضی افراد رویاهای جنسی بسیار آزاردهنده ای دارند—مثل رابطه جنسی با محارم، سکس خشن، و تجاوز. اگر این رویاها مکرراً برایتان اتفاق افتاد، احتمالاً یک دلیل روانشناسی پشت آن وجود دارد.

اگر این خواب ها ناراحتتان می کند و می خواهید دلیل آن را بفهمید، بهترین راه این است که با یک روانشناس مشورت کنید. این افراد با پیش زمینه روانکاوی خود آشنایی بیشتری با دنیای خواب دارند. اما برخی متخصصین هیپنوتیزم درمانی مهارت ویژه ای در کمک به افراد برای کنترل خواب های خود دارند و با هیپنوتیزم به آنها کمک می کنند پایان دیگری برای رویایشان بسازند تا دیگر برایشان آزاردهنده نباشد.

رویای عشق

گاهی اوقات بعضی افراد خواب هایی می بینند که در آن فردی عمیقاً دوستشان دارد، در آغوش می گیردشان و نوازششان می کند—رویاهایی که به آن صورت رابطه جنسی در آن نیست اما فرد را عمیقاً در خواب به سمت فرد مقابلش می کشاند.

این رویاها معمولاً برای فرد بسیار تکان دهنده هستند، چون معمولاً فردی که در خواب به آنها عشق می ورزیده، همسر یا شریک زندگی واقعیشان نیست. تجربه نشان داده که این رویاها حرف های زیادی را می تواند برایمان بازگو کند. اینگونه رویاها می تواند به ما نشان دهد که ما از وضعیت کنونی زندگی خود چندان راضی نیستیم و میل و اشتیاق ما را برای یک تجربه عشقی جدید نشان می دهد که در ازدواج یا رابطه کنونیمان وجود ندارد.

اگر شما چنین خواب هایی می بینید و برایتان آزاردهنده است، بهتر است با یک مشاور خانواده مشورت کنید تا ببینید دلیل این رویاهایتان چه بوده است. مطمئناً همه ما رویاهایی می بینیم که در آن مسائل نامتجانسی با کسانی که فکرش را هم نمی کنیم برایمان اتفاق می افتد، اما وقتی این رویاها لحظات بیداری ما را در یکی دو روز پس از آن به خود مشغول کند، بهتر است به دلیل احتمالی آن و پیامی که آن رویا می تواند برای ما داشته باشد فکر کنیم.