Montag, 10. März 2008

رابطه لپ تاپ و نازایی مردان


























مطالعات انجام شده بر روی تعدادی از مردان استفاده کننده از کامپیوترهای لپ تاپ نشان دهنده افزایش احتمالی نازایی در این گروه است.بنابر همین گزارش محققان معتقدند قرار دادن لپ تاپ بر روی پا ، باعث بالا رفتن درجه حرارت اندامهای تولید بیضه می شود و این عامل نیز ارتباط نزدیکی با ناباروری مردان دارد.

براساس تحقیقات انجام شده ، چنانچه کامپیوترهای لپ تاپ در هنگام استفاده بر روی پا قرار گیرد می تواند موجبات ناباروری در مردان را فراهم می کنند.
به گزارش از هلت دی ، مطالعه انجام شده بر روی تعدادی از مردان استفاده کننده از کامپیوترهای لپ تاپ نشان دهنده افزایش احتمالی نازایی در این گروه است.

بنابر همین گزارش محققان معتقدند قرار دادن لپ تاپ بر روی پا ، باعث بالا رفتن درجه حرارت اندامهای تولید بیضه می شود و این عامل نیز ارتباط نزدیکی با ناباروری مردان دارد.

به همین دلیل محققان توصیه می کنند لازم است از استفاده طولانی مدت کامپیوتر لپ تاپ و خصوصا قراردادن آن بر روی پا خودداری شود و افرادی که به طور مداوم از کامپیوتر استفاده می کنند نیز بهتر است از انواع معمول و رومیزی آن استفاده نمایند.

به طور کلی تا کنون عوارض جسمی گوناگونی در استفاده زیاد از کامپیوتر ذکر شده که می توان از آن جمله به مشکلات چشم و سوزش یا تاری دید و مشکلات اسکلتی از قبیل درد در ناحیه انگشتان و مچ دست و هم چنین گردن و کمر اشاره شده است و این مورد اخیر نیز به آن اضافه شده است.

Keine Kommentare: