Montag, 28. Januar 2008

شراب شیراز



















شرکت شراب سازی استرالیا اعلام کرد میزان صادرات شراب این کشور در سپتامبر سال ٢۰۰۷ رکورد تازه ای را به خود اختصاص داده است.آمار و ارقام در پی کسب دو جایزه کشور استرالیا در رقابتهای بین المللی تولید شراب که در شهر لندن برگزار شد، ارائه شده است.همچنین میزان تولید شراب نیز نسبت به سال گذشته نه درصد افزایش داشته و به ۸۰۴ میلیون لیتر در سال رسیده است.

کشور انگلستان با دریافت ٢۹۰ میلیون لیتر به ارزش ۹۷۷ میلیون دلار، همچنان عنوان بالاترین متقاضی شراب استرالیا را در اختیار دارد.پس از آن کشورهای آمریکا با ٢۱۷ میلیون لیتر و کانادا با ۵۲ میلیون لیتر به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

در این رقابتها، شرکت شراب سازی Clare Valley با تولید شراب Kilikanoon و شرکت شراب سازی Taylors با تولید شراب شیراز (Eighty Acres cabernet shiraz merlot ) به عنوان بهترین تولید کننده شراب قرمز برنده این رقابتها شدند.

انگوری به نام شیراز که ماده اصلی تهیه شراب شیراز است٬ برای نخستین بار توسط یکی از سربازان مسیحی اروپایی به نام Guy De'Sterimberg از شهر شیراز خارج شد و به جنوب فرانسه و بعد به استرالیابرده شد. این انگور هم اکنون اصلی ترین نوع انگور کشت شده در این منطقه برای استخراج شراب است.

این شراب امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع شراب در دنیا است و بهترین انواع آن با گذشت زمان ۱۰-۱۵ سال از زمان تولید شراب حاصل میشود. هم اینک استرالیا بزرگترین تولید کننده شراب شیراز در جهان است

شراب سرخ یا شراب قرمز رایج‌ترین نوع شراب انگور است. رنگ سرخ این شراب در جریان تخمیر از حل شدن مواد رنگی پوست انگور در الکل میآید. اگر پوست انگور را قبل از تخمیر جدا کنند شراب سفید به دست می‌آید. از بهترین نوع انگورها برای شراب قرمز، انگور شانی است. از انار نیز شرابی قرمز و عالی تهیه می‌شود.

Keine Kommentare: