Donnerstag, 28. Februar 2008

فدرالیسم














فدرالیسم

فدرالیسم حکومتی است که از چند بخش کشوری تشکيل گردد و تمام بخش‌ها از يک حکومت مرکزی متابعت مي‌کنند.

حکومت
حکومت سازمانی است که توانایی برنهادن (وضع کردن) و به اجرا گذاردن قانونهایی را در یک منطقهٔ مشخص دارد. برای مفهوم حکومت تعریف‌های گوناگونی ارائه شده‌ است. یکی از این تعریف‌ها، حکومت را نیروی چیرهٔ تصمیم‌گیرندهٔ یک دولت به‌شمار می‌آورد. دولت نیز از سوی اقتصاددان سیاسی، ماکس وبر (و سپس از سوی فلسفهٔ‌ سیاسی) سازمانی تعریف شده است که انحصار به‌کارگیری قانونی زور در محدودهٔ منطقهٔ خود را در دست دارد. از دیدگاه اخلاقی، تعریف «قانونی» جای پرسش و بحث دارد و بر این دلالت دارد که یک سازمان می‌تواند از سوی هوادارانش چونان یک دولت برشمرده شود، ولی از سوی مخالفانش نه. برخی واژهٔ «قانونی» در این متن را به‌طور ساده به معنی پشتیبانی پویا و آشکار بیشینهٔ‌ بزرگی از مردم یک کشور از یک سازمان تعریف کرده‌اند. در چنین دیدگاهی یک موجودیت که تنها نیروی ارتش و شهربانی یا دسته‌های مسلح را در دست دارد، یک دولت نامیده نمی‌شود، بلکه یک «دولت شکست‌خورده» نام دارد. در این تعریف، کنترل مردمسالارانه‌ بر حکومت، و از این رهگذر بر دولت، می‌تواند قانونی بودن یک دولت را تقویت کند.از اجزای تشکیل‌دهنده‌ٔ دولت، وزارت‌ها و وزارتخانه‌ها هستند.

پرسش و پاسخ مربوط به فدرالیسم در آلمان:


«فدرالیسم» در لغت یعنی چه و چه ریشه‌ای دارد؟

«فدرالیسم» یكی از مفاهیم علوم سیاسی است كه ریشه لاتینی آن Foeder, Foedus و از لحاظ لغوی به معنای اتحاد، ائتلاف یا قرارداد می‌باشد.

«فدرالیسم» از لحاظ سازماندهی و ساختار سیاسی چگونه سیستمی است؟

«فدرالیسم» بطور ساده به اصلی از سازماندهی و همبستگی دولتی گفته می‌شود كه بر طبق آن نظام سیاسی از یك واحد سیاسی كل (دولت فدرال مركزی) و واحدهای سیاسی جزء (مثلاً ایالتها) تشكیل می‌گردد. هر چند هر دوی این سطحوح دولتی، یعنی هم سطح فدرال و هم سطح ایالتی، از نهادهای دولتی خود چون حكومت و دستگاه اداری دولتی، پارلمان و قوه قضائیه برخوردارند، اما در عین حال همه آنها با هم یك نظام سیاسی واحد را تشكیل می‌دهند. فدرالیسم را «اصل تنوع در اتحاد» خوانده‌اند و این به معنی است كه در این نظامها به جای اصل «یك ملت ـ یك دولت»، پلورالیسم و تنوع (ملی، قومی، فرهنگی، دینی، ...) است كه مبنا و ملاك حاكمیت سیاسی قرار می‌گیرد.
اگر ایران امروز را در نظر بگیریم و فدرالیسم را به آن بسط دهیم، در آن یك دولت فدرال مركزی خواهیم داشت با كابینه فدرال، پارلمان فدرال، قوه قضائیه فدرال و همچنین مثلاً 6 ایالت با كابینه ایالتی، پارلمان ایالتی، قوه قضائیه ایالتی. در ضمن ایالتها بصورت مشترك یك ارگان خواهند داشت كه بر تنظیم و تصویب و اجرای قوانین در سطح فدرال، كنترل اعمال نموده و در صورت لزوم دولت فدرال را بلوكه می‌كند.
كشورهای فدرال دمكراتیك بسیاری در دنیا وجود دارند چون ایالات متحده آمریكا، برزیل، كانادا، استرالیا، آلمان، بلژیك، اسپانیا، سویس، اتریش، ژاپن و غیره.


کشورهای مختلفی بعنوان کشورهای فدراتیو شناخته می شوند، چند نوع فدرالیسم داریم و بدون آنکه بخواهیم وارد جزئیات تئوریک بشویم تفات آنها با هم در چیست و کدام کشورها را می توان به عنوان شاخص هر کدام نام برد؟

بطور خلاصه دو نوع فدرالیسم داریم: نوعی از آن فدرالیسم دوآل یا دوگانه خوانده می‌شود و نوع دوم آن فدرالیسم كئوپراتیو یا تعاونی.
در نوع اول هر دو سطح فدرال و ایالتی از استقلال فراوانی برخوردار هستند و در كار همدیگر كمترین دخالت را دارند. اما در نوع دوم، استقلال هر دو سطح محدود است و هر دو در هم‌تنیده هستند و در حوزه یكدیگر نفوذ دارند و به طرق مختلف به هم وابسته‌اند. شكل فدرالیسم مثلاً در ایالات متحده آمریكا تا اندازه زیادی دوآل است و در آلمان كئوپراتیو.

به آلمان بر گردیم. چرا کشور آلمان این سیستم را برای خود برگزید وچه مشکلی را می خواستند با آن حل کنند؟

چون بعد از پایان جنگ حهانی دوم كشورهای متفق علاقه‌ای نداشتند كه دوباره در آلمان یك دولت متمركز قوی روی كار بیاید، سیاست فدرالیزه كردن آلمان را دنبال نمودند. البته آلمان سنتاً هم یك دولت فدرالیستی بوده است و در آن مناطق، تاریخاً نقش مهمی ایفا كرده‌اند و قبل از تصاحب قدرت تام توسط نازیها، این كشور از ایالتهای مختلفی تشكیل شده بود، اما دولت سنترالیستی( مرکزیتگرا) و تمامیتگرای هیتلر همه آنها را منحل نمود و در یك نظام دیكتاتوری و توتالیتر، فاشیستی و شووینیستی ادغام نمود. به همین دلیل هم این خواسته متفقین بعد از جنگ و رهایی اروپا از یوغ فاشیسم، با موافقت نخبگان سیاسی آلمان روبرو شد.
تفاوتهای تاریخی و فرهنگی كه میان ایالتها و مناطق آلمان وجود داشت، به این ترتیب در بنای دمكراسی نو در نظر گرفته شدند و نادیده گرفته نشدند. هم‌اكنون آلمان از 16 دولت ایالتی با اختیارات و صلاحیتهای ویژه خود و همچنین یك دولت فدرال مشترك تشكیل شده است.

نکات مثبت ومنفی سیستم فدرال در آلمان کدامها هستند؟

از محاسن سیستم فدرالیستی در آلمان این است كه در آن تنوع ارج شمرده می‌شود، كه بیشترین میزان دمكراسی رعایت می‌شود، كه احزاب سیاسی متعددی در ایالتهای مختلف می‌توانند ایدآلهای خود را به مرحله اجرا درآورند، كه از تمركز خطرناك قدرت سیاسی جلوگیری بعمل می‌آید، كه پایتخت كشور، تنها مركز ثقل و فعل و انفعال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی نیست، كه سیاستهای اقتصادی و فرهنگی متنوعی در ایالتهای آلمان می‌توانند به آزمایش گذاشته شوند و در صورت موفق بودن آن در ایالتهای دیگر هم مورد تقلید قرار می گیرد و ...
از معایب فدرالیسم پیچیده بودن آن، كم‌بازده بودن آن، پرخرج بودن آن و پروسه مذاكرات طولانی و كسل‌كننده می‌باشند.

منِ شهروند ساکن آلمان چگونه می توانم در زندگی روزمره خود نقش و تأثیر سیستم فدرال را در زندگی روزمره خودم ببینم؟ مثلا در مراجعات اداری تفاوت ایالتها یا نواحی اداری در هر ایالت یا شهرداری ها با هم در چیست؟ آیا همه از یک قانون پیروی می کنند؟

در نگاه نخست اصلاً به چشم نمی‌آید كه ما در یك كشور فدرال هستیم. اما با اندكی دقت متوجه می‌شویم كه ما مثلاً كمترین سروكار را با پایتخت این كشور (برلین) داریم، چنانچه آنجا زندگی نكنیم. این امر دال بر این است كه در یك كشور سنترالیستی زندگی نمی‌كنیم. یا اگر دقت كنیم، می‌بینیم كه برخی از موازین، قوانین فدرال هستند و برخی دیگر قوانین ایالتی.
قوانین مربوط به خارجیان، پناهندگی و تابعیت قوانین فدرال هستند. هر جا ما پیشوند Bund- را جلوی نام یك قانون یا یك اداره یافتیم، متوجه خواهیم شد كه اداره یا قانون مربوطه فدرال می‌باشد و نه ایالتی.
اما فرهنگ و آموزش و پرورش مربوط به ایالتها می‌باشد. به همین دلیل هم شاهد تفاوتهایی در نظام آموزشی و دانشگاهی می‌بینیم.
برای نمونه در برخی از ایالتها دیپلم بعد از 12 سال گرفته می‌شود، درحالیكه در مابقی پس از 13 سال.

تقسیم کار بین دولت فدرال و ایالتها جگونه است وشامل کدام امور می شود؟

امور پولی، دفاعی، سیاست خارجی و سیاستهای درازمدت اقتصادی بر عهده دولت فدرال است، اما امور فرهنگی، دانشگاهی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، محیط زیست، دستگاه قضایی، پلیس غالباً برعهده ایالتها می‌باشد.
اگر چه چنین به نظر می‌رسد كه ایالتها اختیارات چندانی ندارند و مجری مصوبات مجلس فدرال هستند، اما باید توجه داشته باشیم كه با توجه به نوع فدرالیسم در آلمان، ایالتها نقش بسیار عمده‌ای در قانون فدرال دارند و بر كاركردها و سیاستهای دولت فدرال كنترل اعمال می‌كنند و ایالتها نقش مهم در سیاستهای اقتصادی و مالی و حتی سیاست خارجی دولت فدرال دارند.

کمون یا شهرداری ها این وسط چه نقشی داشته و تا کجا استقلال عمل داشته و وظایف آنها شامل کدام زمینه‌ها میشود؟

در آلمان چند نوع مالیات داریم:
برخی از مالیاتها را دولت فدرال دریافت می‌كند، برخی دیگر را ایالتها، برخی را شهرها و دسته‌ای نیز بین آنها تقسیم می‌گردد. بنابراین بخشی از مالیاتها و عوارض را شهرداریها تعیین و اخذ می‌كنند. تقریباً تمام مسائلی كه جزء وظایف شهرداری شناخته می‌شوند، در حوزه اختیارات شهرها می‌باشد.
مضاف بر این، اجرای برخی از قوانین فدرال و ایالتی برعهده شهرهاست، مانند قانون ایالتی مربوط به مدارس یا قانون فدرال تأمین اجتماعی («سوسیال‌هیلفه»)، به این معنی كه دولت فدرال یا ایالتی اداره خاص خود را برای اینكارها ندارند، بلكه منبع مالی لازم را در اختیار ایالتها می‌گذارند، تا آنها این وظایف را اجرا كنند. هر شهر در حوزه اختیارات خود از قانون اساسی خود نیز برخوردار است. مثلاً در شهری شهردار مستقیم انتخاب می‌شود، در شهر دیگر از بزرگترین ائتلاف و فراكسیون حزبی شورای شهر.

آیا براستی فدرالیسم یک سیستم دمکراتیک است یا آنکه نوعی هرج ومرج و «یک بام و چند هوائی» را موجب میشود؟
فدرالیسم یك سیستم دمكراتیك می‌باشد. به هر حال، چنانچه «دمكراسی» را یك مقوله نسبی بدانیم و برای آن درجات مختلفی قائل باشیم، می‌توانیم بگوییم كه سیستم فدراتیو از خیلی لحاظ از نظام سنترالیستی و متمركز، دمكراتیك‌تر است. «هرج و مرج» و «یك بام و دوهوایی» كه شما می‌فرمائید، ذاتی هر نظام دمكراتیك است، چنانچه خواسته نشود كه همه چیز بر طبق میل و اراده یك نفر رهبر عمل شود. البته به فدرالیسم ایراداتی از لحاظ مشروعیت دمكراتیك وارد می‌گردد و بر حق هم وارد می‌گردد، اما بدیل و آلترناتیو آن نه یك نظام متمركز و مركزگرا، بلكه رفرم مستمر آن است.
علاوه بر این همانطور كه شاهد هستیم، خیلی از كشورهای جهان صرفاً به صرف وجود نظامهای فدرال در آنها كمترین اصطكاك را در خود دارند، هر چند كه اكثریت آنها از تنوع ملی و قومی و فرهنگی و زبانی و غیره برخوردارند. اتفاقاً فدرالیسم مكانیسمیست برای تنظیم دمكراتیك مناسبات بین حاكمیت مركزی و مناطق.

چنانچه در برخی از این كشورها سیستم فدرال غالب نمی‌بود، انشقاق و نزاع و جدایی در آنها خیلی بیشتر می‌شد و آنها خیلی پیش از این چند پارچه می‌شدند. باری، تنها به یمن وجود نظام فدرال است كه كوبكهای كانادا جدا نشده‌اند، تنها به دلیل وجود نظام فدرال است كه بین گروههای ملی و زبانی بلژیك شكاف بیشتری ایجاد نشده و كشور از هم متلاشی نشده است.
این امر برای كشورهائی چون سویس، اسپانیا، هند و دیگر كشورهای فدرال نیز صدق می‌كند. بنابراین فدرالیسم تأمین‌كننده و ضامن دمكراسی و «یك بام و چند هوایی» است؛ «یك بام» از نظر من دولت مشتركِ فدرال است و «چند هوایی» هم همانا دولتهای ایالتی برآمده از اراده ملیتها و اقوام و مناطق داخل یك كشور.


تاثیر ونقش فدرالیسم در کاهش تشنج و مشکلات اجتماعی- سیاسی وتقویت عدالت اجتماعی و برابری همه شهروندان در مقابل قانون چگونه است؟

فدرالیسم بیشترین پنانسیل و ظرفیت را برای حل مشكلات اجتماعی و سیاسی دارد، چرا كه در این نظام، در مركزی كه احتمالاً كمترین آگاهی ممكن را به نسبت مسائل ایالتها و شهرها دارد، تصمیم گرفته نمی‌شود، بلكه تصمیمات در نزدیكی مسائل بوجود آمده گرفته می‌شوند.
خارج از این مسئله، ما می‌بینیم كه سالانه دولت آلمان میلیارد در میلیارد خرج ایالتهای آلمان شرقی سابق می‌كند، ما شاهد این هستیم كه بین دولت فدرال و ایالتها و بین خود ایالتها اصل «برقراری توازن مالی» (Finanzausgleich) اجرا می‌گردد كه بر مبنای آن ایالتهای از لحاظ مالی و اقتصادی نیرومند به ایالتهای بی‌بضاعت یاری می‌رسانند. در این كشور كسی به خاطر اینكه متعلق به فلان ایالت است، یا بهمان مذهب را دارد مورد تبعیض قرار نمی‌گیرد. همه در برابر قانون برابرند.
مردم نیز در این نظام می‌توانند از حق سیاسی خود در مقابل دولت به میزان بیشتری بهره گیرند، چرا كه تعداد انتخابات بیشتری به نسبت یك نظام سنترالیستی و متمركز برگزار می‌گردد (انتخابات ایالتی، فدرال، شهری، داخل احزاب سیاسی و ...).
در این نظام، احزاب منطقه‌ای قدرت بیشتری به نسبت نظامهای متمركز دارند، چون در نظامهای متمركز، تعیین كننده اكثریت رأی‌دهندگان در مقیاس سراسری است و در حالیكه در اینجا ملاك همچنین اكثریت آراء در مقیاس ایالتی است و مردم هم حق خود را هم می‌توانند در سطح فدرال به كرسی بنشانند، هم در ایالتها و هم از طریق نمایندگی ایالتها («بوندس‌رات») دوباره در سطح فدرال. مضاف براین در نظام فدرال دو نوع تقسیم قوا وجود دارد: هم بین قوای مقننه، اجرائیه و قضائیه و هم بین دولت مركزی و دولتهای ایالتی. این نیز دلیل دیگر بر دمكراتیكتر بودن سیستم فدرال به نسبت سیستم متمركز می‌باشد. و بالاخره نظام فدرال به كادر سیاسی و دولتی بیشتری به نسبت نظام متمركز نیاز دارد و این خود باعث فعال‌تر شدن مردم و نخبگان سیاسی برای شركت در پروسه سیاسی جامعه میشود.
صرف این پدیده از الیگارشی دولت و انباشت بیش از حد قدرت در دست عده‌ای معدود و فساد اداری جلوگیری به عمل می‌آورد. در برخی از كشورهای جهان معضل ملی وجود دارد به این معنی كه جنبشهایی در آن وجود دارند كه طالب دستیابی به حق تعیین سرنوشت سیاسی خود، دستیابی به حقوق ملی، قومی، فرهنگی و زبانی خود هستند، طالب شركت در حاكمیت سیاسی و رفع تبعیضات شووینیستی و آسیمیلیستی هستند، لذا آنها برای دستیابی به این هدف و رفع تشنج، نظام فدراتیو را پیاده كرده‌اند. چون فدرالیسم از این جنبه (دستیابی برابر قدرت سیاسی) نیز قادر است عدالت را برقرار سازد و نقش تشنج‌زدایی و قانونمندی خود را ایفاء كند.
بی‌جهت نیست كه اكثر كشورهای فدرالیستی از جمله آرامترین، بااعتبارترین، نیرومند‌ترین و عدالتخواه‌ترین كشورها در عرصه جهان می‌باشند (بنگرید به سویس، آلمان، كانادا، ...)، و این درحالیست كه ما به طور نسبی بیشتر طغیانها را در كشورهای متمركز و مركزگرا با دكترین «یك ملت ـ یك دولت» داریم.

اگر از زاویه «انتگراسیون» به مسئله نگاه کنیم، برای یک ایرانی ساکن آلمان در چه مواردی نظام فدراتیو حاکم در آلمان بیگانه است؟ در چه مواردی عادت کردن یا تنظیم کردن خود با آن سخت است؟ در کدام موارد کنار آمدن با آن ساده است؟

هر چند قانون مهاجرت كه موضوع اصلی آن «انتگراسیون» است یك قانون فدرال می‌باشد، اما همین قانون می‌تواند در ایالتهای مختلف به اشكال مختلف اجرا شود و ما می‌توانیم به ایالتهایی كوچ كنیم كه بر آنیم در آنها موقعیت بهتری را خواهیم داشت. نظام فدراتیو اصولاً برای همه ما ایرانیان بیگانه است، چرا كه ما در یك كشور غیردمكراتیك و بسیار متمركز پرورده شده‌ایم.
حتی بسیاری از روشنفكران ما آگاهی درستی در مورد این نظام ندارند. با این وصف تصور نمی‌كنم كه كنار آمدن یا نیامدن با این كشور به نظام آن مربوط گردد، چه كه به عقیده من نظام سیاسی در آلمان دمكراتیك‌تر و بازتر از خُلقیات مردم این كشور می‌باشد.

در ماههای اخیر از رفرم در سیستم فدرالیسم کشور صحبت شده و آخرین تلاش در این زمینه به شکست انجامید. این رفرم از کدام ضرورت ناشی شده وچه مواردی را شامل می شود؟

فوقاً گفتیم كه نظام فدرال در آلمان كئوپراتیو می‌باشد، به این معنی كه هم دولتهای ایالتی در دولت فدرال مركزی (از طریق ارگان مشتركشان ،بوندس‌رات (شورای فدرال) قدرت زیاد دارد و هم دولت فدرال از طریق صلاحیتهای زیاد اجرایی و قانونگذاری از قدرت زیادی در ایالتها برخوردار است.
60 درصد از قوانینی كه در مجلس فدرال (بوندس‌تاگ) تصویب می‌شوند، قبل از اینكه به تصویب نهایی برسند نیاز به رأی موافق ایالتها (یا بهتر بگوییم به رأی موافق نمایندگی آنها در سطح فدرال دارند) كه «بوندس‌رات» (شورای فدرال) نام دارد. در «بوندس‌رات» هر ایالت به نسبت جمعیت 3 الی 6 نماینده دارد كه از طرف دولتهای ایالتی به این ارگان اعزام می‌شوند.
خوب، در چندین دهه اخیر غالباً اینطور بوده كه موقعی كه ائتلافی در بوندس‌تاگ (مجلس فدرال) اكثریت داشته و دولت فدرال را تشكیل داده، اكثریت اعضای نمایندگی ایالتها («بوندس‌رات» یا شورای فدرال) دست احزاب مخالف بوده است و این احزاب هم طرحها و لایحه‌های احزاب حاكم در سطح فدرال را رد می‌كنند، چنین است كه به قول خودشان «رفرم‌شتاو» بوجود می‌آید و هیچ قانون درست و حسابی تصویب و به اجرا درنمی‌آید. اكنون هم با این وضعیت روبرو هستیم:

طرحهایی كه حزب سوسیال‌دمكرات آلمان و حزب سبزها در مجلس فدرال این كشور به تصویب می‌رسانند، در «بوندس‌رات» كه در آن حزب دمكرات مسیحی، سوسیال‌مسیحی و حزب دمكراتهای آزاد اكثریت دارند (به این دلیل كه اكثریت ایالتها دست آنهاست) رد می‌گردند و بلوكه می‌شوند و به این ترتیب دولت فدرال بدون جلب نظر موافق اپوزیسیون، كار زیادی نمی‌تواند از پیش ببرد. سالهاست كه این پدیده «منفی» مورد نكوهش قرار می‌گیرد و در مورد آن بحث می‌شود. تا اینکه عاقبت سال پیش كمیسیونی برای رفع این نقیصه و رفرم نظام فدرال در آلمان تشكیل شد. نیمی از اعضای این كمیسیون به دولت فدرال وابسته‌اند و نیم دیگرآن به دولتهای ایالتی. از طرف دولت فدرال فرانتس مونته‌فرینگ (رئیس حزب سوسیال‌دمكرات آلمان) رئیس این مجمع می‌باشد و از طرف ایالتها ادموند شتویبر (رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان). قرار بر این بود كه از یك طرف به اختیارات و صلاحیتهای ایالتها در حوزه ایالتی افزوده شود، در عوض از اختیارات و حق وتوی آنها در سطح فدرال كاسته شود كه عاقبت بر سر قانون نظام آموزش عالی به توافق نرسیدند.
اما با شناختی كه من از آلمان دارم، مطمئن هستم كه این رفرم به زودی به تصویب خواهد رسید، تنها در حال حاضر هر دو طرف بر نظرات خود پافشاری می‌كنند، تا طرف مقابل را به سازش و مصالحه بیشتر مجبور سازند، دست آخر اما راه حلی بینابینی خواهند یافت، همانطور كه همیشه در آلمان بعد از جنگ جهانی دوم چنین بوده و نزاع از طریق مذاكره حل و فصل گردیده است.

لیبرالیسم





















اصطلاح لیبرالیسم برگرفته از ریشه لاتینی Liber به معنای آزادی است. لیبرالیسم در قاموس سیاسی نظریه‌ای است که خواهان حفظ درجاتی از آزادی در برابر هر نهادی است که تهدید کننده آزادی بشر باشد. لیبرالیسم در زمینه اندیشه‌های اقتصادی، به معنای مقاومت در برابر تسلط دولت بر حیات اقتصادی در برابر هر نوع انحصار و مداخله دولت در تولید و توزیع ثروت است. اصطلاح دیگری که در این رابطه وجود دارد، لیبرالیسم مذهبی است که به معنای اعتقاد به حق هر کس در انتخاب راه پرستش خداوند یا بی ایمانی است . لیبرالیسم از سویی به یک جریان سیاسی بورژوازی اطلاق می‌شد که در عصر مترقی بودن آن یعنی در زمانی که سرمایه‌داری صنعتی علیه اشرافیت فئودالی مبارزه می‌کرد و درصدد گرفتن قدرت بود، به وجود آمد و رشد کرد .

لیبرال‌ها در آن زمان بیانگر منافع و مدافع طبقه‌ای در حال رشد و بالنده بودند. آزادی از قید و بندهای اقتصادی و اجتماعی دوران فئودالیسم را طلب می‌کردند، می‌خواستند که قدرت مطلقه سلطنت محدود شود، در مجلس عناصر لیبرال راه یابند و حق رأی آزاد و سایر حقوق سیاسی در محدوده خاص آن دوران و به مفهوم بورژوایی آن به رسمیت شناخته شود.

کمونیسم









کمونیسم یک ساختار اجتماعی-اقتصادی است که تأسیس یک جامعه‏ی بدون طبقه، بدون دولت (هیئت حاکمه) بر اساس مالکیت اشتراکی بر ابزار تولید را ترویج می کند. معمولاً کمونیسم به عنوان شاخه‏ای از جنبشی بزرگ‌تر به نام سوسیالیسم مطرح می‏شود که خط مشی جنبش‏های سیاسی و روشنفکری گوناگونی‏ است که خاستگاه خود را به آثار مارکس بر می‏گردانند. مخالفان می‏گویند که کمونیسم یک ایدئولوژی است در حالی که مروجان کاملاً برعکس می‏گویند که تنها نظام سیاسیِ بدون ایدئولوژی است، چرا که نتیجه منطقی ماتریالیسم تاریخی و انقلاب پرولتاریا است.در واقع نوع دیگری از دیکتاتوری است.

تعداد قربانیان در شوروی کمونیسم ، با سقوط اتحاد شوروی در ۱۹۹۱ بایگانی اسناد شوروی بالاخره در اختیار عموم قرار گرفت و ارقام متفاوتی منتشر یافت. در این ارقام صحبت از ۸۰۰ هزار اعدامی (سیاسی و غیر سیاسی) در زمان استالین بود که با قربانیان عملی کلکتیوازیسیون و تبعید کولاک‌ها و غیره به ۳ میلیون نفر می‌رسید.اما ناظران سیاسی تعداد قربانیان در شوروی کمونیسم را بیش از 60 میلیون به بالا میدانند٠

«کمونیست‏ها از یکسو، یعنی در عمل، پیشرفته ترین و عزم جزم کرده ترین بخش احزاب طبقه‏ کارگر هر کشور را تشکیل می‏دهند، و درواقع آن بخشی هستند که همه‏ی آن بخش دیگر را به حرکت در می‏آورند؛ و از سوی دیگر، یعنی از دیدگاه نظری آنان نسبت به توده‏ی عظیم پرولتاریا این امتیاز را دارند که به روشنی مسیر حرکت، شرایط و نتایج نهایی نهضت پرولتاریا را درک می‏کنند. هدف فوتی و فوری پرولتاریا همان است که همه احزاب پرولتاریایی دیگر نیز دارند: متشکل کردن پرولتاریا در قالب یک طبقه، سرنگون کردن سیادت بورژوازی و تسخیر قدرت سیاسی به وسیه ی پرولتاریا. نتیجه گیری‏های نظری کمونیست‏ها به هیچوجه مبتنی بر عقاید و اصولی نیست که این یا آن به اصطلاح مصلح جهانی کشف یا اختراع کرده باشد.»

—کارل مارکس، مانیفست کمونیست

اگرچه مارکسیسم شالوده‏ی فرم‏های گوناگون کمونیسم مانند لنینیسم، تروتسکیسم، و لوکزامبورگیسم است و مارکس اغلب به عنوان پدر کمونیسم شناخته می‏شود، اما کمونیسم‏های غیرمارکسی هم وجود دارد. مارکس تفاوت کمونیسم خود را با واژه‏ی علمی متمایز می کند. کمونیسم مارکس کمونیسمی است که بر مبنای آزادی طبقه‌ی کارگر بنا شده است. طبقه کارگر بنا بر نقشی که در مناسبات تولید اشغال کرده است، مجبور است نیروی کارش را بفروشد. این فروش نیروی کار کارگر را تبدیل به ماشین می کند و او را از ماهیت انسانی‌اش تهی می سازد. این استثمار برای استمرار خویش دولت را می آفریند، نهادی به نام خانواده (در مفهوم مدرن آن) را بنیان می نهد که پدرسالار است. این روابط حتی در یک خانواده‌ی لزبین هم در این جامعه‏ی پدرسالار بازتولید می‏شود. این روابط پدرسالارانه به زن به چشم جنس دوم نگاه می‏کند و طبعاً چون پدر در راس خانواده قرار دارد، کودکان و زنان همگی جزیی از مایملک پدر محسوب می‌شوند. مارکس در مانیفست می گوید:

«آیا به ما حمله می کنید که می خواهیم به استثمار کودکان توسط پدران و مادران خاتمه دهیم؟ درست است ما به این جنایت اعتراف می کنیم.»

پرده بكارت










يك غشا نازك ، همراه با سوراخ يا سوراخهايي براي عبور جريان خونريزي عادت ماهيانه از درون آن ، و چيزي كه بطور مشخص ورودي واژن زنان رو مسدود كرده است. اينكه موجوديت و مفهوم پرده بكارت چيست يكي از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است. اگرچه كه بنظر نميرسد اين بخش وظيفه خاصي داشته باشد، و چيز مشهود اين است كه بافت پرده تنها باقي مانده از پروسه رشد و شكل گيري واژن باشد.از نظر روان شناسي بنظر
مي آيد كه اين بخش باعث مي شود كه جرم و چرك نتوانند وارد سطح داخلي واژن گردند. حتي مي توان گفت كه در بچه ها و اطفال، پرده ميتواند تا حدي يك نقش محافظتي را در برابر وارد شدن اشيا بداخل واژن بازي نمايد.

در بعضي مواقع مشاهده ميزان آسيب به پرده ميتونه دليل بر وجود رابطه نامشروع و يا حتي دال بر مورد آزار و اذيت قرار گرفتن نيز تلقي گردد. در طول تاريخ فرهنگهاي بسياري رو مي توان ديد كه دراونها داشتن روابط جنسي خارج از چهارچوب ازدواج ، غير قانوني مي باشد. در اين فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسي براي فرد تلقي ميگردد. ارتباط ياد شده امروزه دليل برخورد بين فرهنگ و روان گرديده است.

اما از نظر علمي مفهوم دست نخورده بودن پرده بيشتر به يك افسانه غير واقعي مي ماند. دليل آن هم اين است كه پرده داراي انواع گوناگوني از نظر شكل ، ضخامت و اندازه مي باشد. حتي از انواع آن ميتوان به نوع حلقوي آن اشاره كرد كه پرده تمامي ورودي داخل واژن را مسدود ميكند و تنها يك سوراخ در ميان آن قرار دارد. يا ميتوان به پرده جداره دار اشاره كرد كه داراي شكافهاي باريكي در قسمت مركز به پايين آن ميباشد. اكثر
پرده ها تمامي بخش ورودي واژن را پوشش نميدهند و همواره داراي منافذي براي خروج خون و مواد زائد در طول مدت عادت ماهيانه هستند. اما در بعضي موارد نادر پرده مي تواند قطور باشد و يا بدون سوراخ بوده و يا تمامي بخش ورودي واژن را پوشش دهد.

اينگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قائدگي و يا نفوذ آلت جنسي مرد در زمان آميزش جنسي و يا هر چيزي كه بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد. در اينصورت در زمان سيكل ماهيانه خونريزي صورت نخواهد گرفت و نتيجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود كه اين خون ميتواند به سمت رحم حركت كرده و موجبات دردسر را براي فرد فراهم آورد. اگرچه كه پزشكان اين مانع را با يك جراحي ساده و ايجاد شكاف برطرف خواهند كرد.

از آنجا كه پرده بكارت ميتواند داراي اشكال مختلف باشد ، بايد دريافت كه بازبيني آن نميتواند دليلي محكمي براي اثبات اين مورد باشد كه فرد داراي رابطه جنسي بوده است يا خير. اين قضاوت نادرست ميتواند براي افرادي هم كه پرده آنها در اثر فعاليتهاي ورزشي ، خودارضايي ، استفاده از تامپسون ، كشيدگي بيش از حد ، نبود مادر
زادي ، تستهاي پزشكي و غيره باشد نيز بيجهت منظور گردد و آنها را دچار دردسر گرداند. حتي بسياري از مدارك از اين حكايت ميكند كه پاردگي پرده در اثر كشيدگي بيش از حد در فعاليتهايي مانند رقص ، ژيمناستيك و يا اسب سواري نيز شايع است. حتي گونه اي پرده نيز وجود دارد كه بسيار انعطاف پذير بوده و در اثر ورود آلت جنسي يا جسم خارجي به واژن ، آن بكناري زده خواهد شد و ممانعتي ايجاد نخواهد كرد. در ادامه
بايد ياد آور شد كه پارگي پرده ممكن است با مقداري درد و مدتي خونريزي همراه باشد ولي موارد بسياري نيز وجود دارد كه پرده بدون درد و خونريزي پاره گرديده است.

رومی شنایدر











ایوون کاترفلد، بازیگر جوان آلمانی، قرار است نقش رومی اشنایدر را بازی کند





رومی اشنایدر (با نام اصلی روزماری ماگدالنا آلباخ) در ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۳۸ در وین به دنیا آمد. از آنجا که در این زمان اتریش به آلمان (در رایش سوم) ملحق شده بود، او تبعیت آلمانی گرفت. پدر و مادر او هنرپیشه بودند و رومی اشنایدر از سال های کودکی به بازیگری در فیلم و تئاتر پرداخت. رومی اشنایدر در شش سال اول کار سینمایی خود از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۹ در آلمان و اتریش در نزدیک بیست فیلم نقش ایفا کرد و به شهرت رسید، اما با مهاجرت به فرانسه بود که نام و آوازه جهانی کسب کرد.

رومی اشنایدر یکی از برجسته ترین هنرپیشه‌های آلمانی بود که در سطح جهانی حتی بیش از میهنش آلمان شهرت و محبوبیت کسب کرد. روز ۲۹ ماه مه مصادف است با بیست و پنجمین سالگرد درگذشت او؛ ستاره‌ای که هنگام مرگ تنها ۴۳ سال داشت.

زندگی رومی اشنایدر روی پرده سینما می آید

ایوون کاترفلد، بازیگر جوان آلمانی، قرار است نقش رومی اشنایدر را بازی کند
ایوون کاترفلد با بازی در چند سریال تلویزیونی به معروفیت رسیده اما تجربه سینمایی چندانی ندارد. با وجود این، هم سازندگان فیلم و هم خانواده رومی اشنایدر از انتخاب او راضی هستند. به گفته آنها صورت خانم کاترفلد بی نهایت به رومی اشنایدر شباهت دارد، و به علاوه این نکته نیز مهم است که او آلمانی است. گفته می شود که نقش آلن دلون (عشق پرشور سال های جوانی رومی اشنایدر) را بازیگری فرانسوی ایفا خواهد کرد که نام او هنوز فاش نشده است. فیلم در اماکن اصلی زندگی رومی اشنایدر فیلم برداری خواهد شد.

با وجود این واقعیت که رومی اشنایدر نیمه آلمانی بود (او در اتریش به دنیا آمده بود) و شهرت و موفقیت خود را نه در آلمان بلکه در فرانسه به دست آورد، اما آلمانی ها نسبت به او تعصب خاصی دارند. به نظر آنها رومی اشنایدر با رفتن به فرانسه به شهرت و افتخار دست یافت، اما هرگز به خوشبختی و آرامش نرسید.
رومی اشنایدر در آخرین سال های زندگی به خاطر شکست ها و حرمان های پیاپی در زندگی خصوصی، از جمله مرگ پسر چهارده ساله اش، زیر فشارهای روحی از پا در آمده بود و با افسردگی و اندوه زندگی می کرد. رومی اشنایدر در ۲۹ مه سال ۱۹۸۲ بر اثر سکته قلبی در پاریس درگذشت. او هنگام مرگ تنها ۴۳ سال داشت.

تغذيه كودك



















بسياري از كودكان در مورد غذاهايي كه مي‌خورند، ايرادگير و بدقلق هستند.

اگر قصد داريد يك كودك بهانه‌‌گير را به خوردن غذاهاي بيشتر واداريد، اين توصيه‌ها را به كار ببنديد:

انواعي از خوراكي‌ها را در اختيار كودك بگذاريد از جمله ميوه‌ها و سبزي‌ها، مواد پروتئيني و نشاسته‌اي. تنها غذاهايي را كه مي‌‌دانيد كودك خواهد خورد به او ندهيد.
بيش از حد به كودكتان نوشابه‌هاي شيرين و پركالري ندهيد، چرا كه اين نوشيدني‌ها باعث سيرشدن او مي‌شود و ميل او را به غذا مي‌كاهد.
يك برنامه غذايي معين را دنبال كنيد، تا كودكتان در زمان غذاخوردن احساس گرسنگي كند.
وعده‌هاي غذايي را دلپذير كنيد و محيط غذاخوردن را از تلويزيون، جر و بحث و مكالمات تنش‌‌زا دور نگه‌داريد.
اگر كودكتان ميل به غذا ندارد، تنها به خاطر راضي‌كردن او غذاي متفاوتي آماده نكنيد. او در وعده غذايي بعدي در چند ساعت آينده فرصت ديگري براي غذاخوردن خواهدداشت.
غذاهايي را كه زماني كودك از خوردنش اكراه داشته است، باز هم به او تعارف كنيد. عادات غذايي كودك ممكن است تغيير كرده باشد.

حکایت چت





















زنگ تفریح




" اندر حکایت چت "
یکی از بزرگان حکایت کند
اگر یک نفر نیمه شب چت کند
وبا فرد بیگانه صحبت کند
و کم کم به چت کردن عادت کند
و یک ساعتش را سه ساعت کند
و هر شب به فردی محبت کند
به افراد قبلی خیانت کند
و با بی خیالی جنایت کند
نه حد و حدودی رعایت کند
و اچ آی وی خویش مثبت کند
و این قصه را پر حرارت کند
برای رفیقش روایت کند
چنانکه رفیقش حسادت کند
و او هم رود نیمه شب چت کند
و با فرد بیگانه صحبت کند
و کم کم به چت کردن عادت کند
و یک ساعتش را سه ساعت کند
.....
....
و این قصه همچنان ادامه دارد

پيدا كردن چوچوله/ قسمت اول


















پيدا كردن چوچوله

بيشترين سؤالاتي كه مي شود در مورد يافتن چوچوله در زنان است. پيدا كردن چوچوله كمي مشكل و سخت است. دليل ان اينست كه اندام تناسلي زنان به هزاران شكل و اندازه است. هركدام از آنها منحصر به فرد است. موضوع وقتي بدتر مي‌شود كه چوچوله‌ها معمولاً خيلي كوچك هستند و همچنين در زير چروكهاي پوست هم مخفي مي شوند. حتي چوچوله‌هايي هستند كه شما نمي‌توانيد آنها را احساس و يا لمس كنيد. زنان زيادي هم نمي‌دانند كه چوچوله‌شان در كجا قرار گرفته و يا به چه شكل است و اين موضوع به اين خاطر است كه آنها از كاوش كردن مهبل منع شده‌اند و به آن تشويق نشده‌اند. به همين دليل اگر شما نمي‌توانيد چوچوله خود و يا دوست دخترتان را بيابيد وقتي براي اولين بار اقدام به اين كار مي‌كنيد، احساس بدي نكنيد. براي يافتن چوچوله لازم است كه شما در ابتدا به آن دسترسي داشته باشيد. براي اين منظور لازم است كه يك زن كاملاً لخت شود و براحتي و بطور كامل پاهايش را از يكديگر باز كند. به اين صورت نيست كه شما بتوانيد با دست زدن از روي شورت زنانه قادر به يافتن آن باشيد وقتي كه در صندلي عقب اتومبيل نشسته‌ايد. همچنين شما نبايد كه يافتن چوچوله را در يك مكان تاريك شروع كنيد. شما نياز به نور به اندازه كافي داريد.
چوچوله‌هايي هستند كه به اندازه كافي كوچكند و قابل لمس نيستند. هر چيزي به سادگي نرم و گرم و مرطوب احساس مي شود. اگر يك چوچوله زنانه شق باشد، گرفتن آن در اين شرايط خيلي راحت‌تر خواهد بود. به دليل اينكه آن محكم مي‌شود و شبيه بافتهاي نرم و اسفنجي‌اي كه آنرا احاطه كرده نمي‌باشد. اگر شما آنرا سخت و غير قابل حركت احساس كنيد، آن شبه استخوانهاي شرمگاهي است. براي يافتن يك چوچوله لازم است كه شما در ابتدا لبه‌هاي داخلي مهبل بشناسيد. اين موضوع به آن دليل است كه چوچوله در بالاي محل تقاطه دو لبه داخلي و در نزديك بالاي شكاف اندام تناسلي واقع شده است. مقداري از لبه‌هاي داخلي با اندكي از كلاهك بلوطي شكل چوچوله باهم ادغام شده‌اند، در نقطه‌اي كه به آن فرنوم مي‌گويند، مقدار ديگري با كلاهك ادغام شده و مقداري با هردو. ممكن است كه دقيقاً نتوان گفت كه لبه‌هاي داخلي كجا تمام مي شوند و كلاهك كجا شروع مي‌شود. زناني هستند كه اصلاً بافتهاي لبه داخلي ندارند، بنابراين در مواردي ممكن است كه لازم باشد تا خود چوچوله را جستجو كنيد. عكس زير مي‌تواند براي تشخيص قسمتهاي مختلف به شما كمك كند.
عكس بالا شكل يك مهبل را در حالتي كبه‌هاي آن از هم باز نيستند را نشان مي دهد. در اين شكل، زن موهاي شرمگاهي خود را تراشيده است و به همين دليل اجزا به خوبي مشخصند. لازم نيست كه حتماً يك زن موهاي شرمگاهيش را بتراشد يا كوتاه كند چون اين موضوع يك انخاب فردي است. چوچوله يك زن در قسمت بالايي شكاف تناسلي واقع شده است. در اين عكس شما نمي توانيد قسمت بلوطي شكل چوچوله را به وضوح ببينيد. شما فقط مي‌توانيد كلاهك چوچوله را ببينيد، كه در زير آن قسمت بلوطي شكل و قسمت ميله‌اي شكل آن واقع شده‌اند
چهار شكل نشان داده شده در بالا حالتي از فرج را نشان مي دهد كه لبه‌هاي خارجي و لبه‌هاي اصلي از يكديگر باز شده اند. لبه‌هاي داخلي و كلاهك چوچوله به وضوح قابل رؤيتند. در رو عكس بالايي شما مي‌توانيد قسمت بلوطي شكل چوچوله را هم ببينيد. توجه كنيد كه در هر چهار عكس، چوچوله در بالاي جايي كه لبه‌هاي داخلي همديگر را قطع مي‌كنند واقع شده است، حتي اگر شما كاملاً نتوانيد قسمت بلوطي شكل چوچوله را ببينيد. در عكس اول، زن توانسته قسمت بلوطي شكل چوچوله خود را بوسيله استفاده از انگشتش براي عقب راندن كلاهك، پيدا كند. در عكس دوم، كلاهك خيلي شل است، كه به آن نوع فرورفته مي‌گويند و بايد آنرا به عقب برد. در بعضي موارد، شما نمي‌توانيد كلاهك را فرو ببريد و به سمت بدن فشار بدهيد تا قسمت بلوطي شكل چوچوله را ببينيد. اين موارد شايد در دو عكس دوم صادق باشند. در بعضي موارد ممكن است كه كلاهك تا يك اينچ دورتر از قسمت بلوطي شكل چوچوله گسترده شده باشد، و يا اينكه باز شدن كلاهك خيلي كوچك باشد كه به شما اجازه دسترسي به قسمت بلوطي شكل را ندهد

پیدا کردن چوچوله/ قسمت دوم و پایانی


















بعضي از زنها هستند كه اندام تناسلي كاملاً توسعه يافته دارند بطوريكه تمام ساختمان آن به وضوح قابل رؤيت است، مانند موردي كه در عكس قبل ديده مي‌شود. چوچوله و لبه‌هاي داخلي نشان داده شده در عكس قبل در اندازه متوسط هستند. مزايا و معايبي براي داشتن اندام تناسلي كوچك، متوسط و يا بزرگ نيست. همه آنها به خوبي كار مي‌كنند. تنها مزيت داشتن لبه‌هاي فرج و چوچوله بزرگ اينست كه يافتن آنها راحت تر خواهد بود، اما الزامي براي تحريك بهتر نخواهد بود. در بيشتر اوقات، قسمت ميله‌اي شكل چوچوله توسط كلاهك و يا ساختمان اطراف آن پوشيده شده است. براي يافتن آن احتمالاً شما بايد از انگشتتان استفاده بكنيد. در بيشتر مواقع اينكه شما قبل از برانگيختگي محل چوچوله را بيابيد كمك بزرگي براي شما خواهد بود. اگر شما به ارامي و نرمي كلاهك چوچوله را بگيريد و انگشتتان را بر روي آن بلغزانيد، احساس خواهيد كرد قسمت ميله‌اي شكل چوچوله پر از خون خواهد شد. در اغلب موارد تشخيص آن راحت خواهد بود زيرا بطور متوسط اين قسمت ميله‌اي شكل حدود 1.9 سانتيمتر طول و حدود 6 ميليمتر قطر دارد. در برخي موارد ممكن است شما احساسي مانند پر شدن يك رگ از خون بكنيد و در برخي موارد ممكن است چوچوله خيلي كوچك تر از آن باشد كه بتوان آنرا تشخيص داد. عكسهاي نشان داده شده در زير نشان مي دهند كه چگونه مي‌توان قسمت ميله‌اي شكل چوچوله را با انگشت امتحان كرد.



در شكل بالا، زن در حال پيدا كردن چوچوله خود بوسيله فشردن و لمس كردن قسمت بلوطي شكل است



در شكل بالا، زن در حال پيدا كردن چوچوله خود بوسيله لمس كردن و چرخاندن انگشتان پيرامون قسمت ميله‌اي شكل مي‌باشد/

سکس در دوران حاملگی






























در دوران حاملگي بدن فرد دچار تغييرات فيزيكي و دروني مي شود. اين تغييرات مي تواند در برخي
خانم ها منجر به افزايش تمايل جنسي شود، در حالي كه در برخي ديگر مي تواند منجر به كاهش تمايل جنسي شود.

بويژه در اوايل حاملگي كه خستگي صبحگاهي و حالت تهوع وجود دارد، كاهش ميل جنسي بعيد نيست. به لحاظ تغييرات ايجاد شده گاه زوجين مجبورند تا تكنيك و پوزيشن انجام مقاربت را تغيير دهند.

پوزيشن
انتخابي بايد به نوعي باشد كه بر شكم خانم حامله فشاري وارد نيايد.

اغلب پوزيشن رو-در-رو (Face-to-face)، كناري (Side-by-side)، پشت (‍rear-entry) و با زاويه (Right-angle) وضعيتهاي راحت تري هستند.

در اواخر حاملگي گزارشاتي از آمبولي و مرگ ناشي از آن در بين افرادي كه مقاربت دهاني داشته
اند موجود است.

در بيشتر موارد، لذت بردن زوجين از روابط جنسي در طول بارداري، بي خطر است. جنين به دور از هر خطري در داخل محفظه اي از مايع در درون رحم قرار گرفته است و حتي دخول عمقي هم به آن آسيبي نمي رساند. با وجود اين، در صورتي كه قبلاً دچار سقط يا زايمان زودرس شده ايد و يا اگر به خاطر جفت سرراهي(حالتي كه جفت، تمام يا قسمتي از گردن رحم را مي پوشاند) دچار خونريزي شده ايد، توصيه ميشود كه در دوران بارداري از مقاربت پرهيز كنيد .

بزرگي شكم يا دردناكي پستانها هم ممكن است مشکل ساز شود. وضعيتهاي مختلف قرارگيري را امتحان كنيد تا بتوانيد وضعيت راحت و آسوده اي را براي مقاربت پيدا كنيد. مقاربت دهاني يا استمناي دو طرفه، روشهاي ديگري هستند كه مي توان از آنها استفاده كرد. هر دو زوج ممكن است به خاطر بارداري دچار كاهش ميل جنسي شوند. اين امر كاملاً طبيعي است. سعي كنيد كه حتماً با همسرتان بي پرده درباره احساسات و نيازهاي خود صحبت كنيد/

بدون شرح

بدون شرح




















حاضر نیستید ۱ دونه نظر بدید.

دستگاه تولیدمثل در پسر


























دستگاه تولیدمثل در پسر


- دستگاه تناسلی مردانه چیست؟

- وظیفه دستگاه تناسلی مردانه چیست؟

- بیماریهای دستگاه تناسلی مردانه


کلیات

موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا برای بقای نسل لازم است. در فرآیند تولید مثل انسان دو سلول جنسی یا گامت نقش دارند: گامت مردانه که اسپرم نامیده می‌شود و گامت زنانه که تخمک نام دارد.

اسپرم توسط دستگاه تناسلی مردانه و تخمک توسط دستگاه تناسلی زنانه تولید می‌شوند. اسپرم در حین فعالیت جنسی در اثر انزال از طریق آلت مردانه وارد دستگاه تناسلی زنانه می‌شود. اسپرم از داخل واژن شنا کرده و وارد رحم می‌شود و خود را به لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی می‌رساند. تخمک نیز از تخمدان زن آزاد می‌شود و وارد لوله های فالوپ می شود. اسپرم و تخمک در این محل با یکدیگر برخورد می کنند. اسپرم وارد تخمک می شود و آنرا بارور می کند و لقاح حاصل می شود که نتیجه آن تشکیل سلول تخم است که می‌تواند به یک نوزاد تبدیل شود. بنابراین همکاری مرد و زن برای تشکیل تخم و در نتیجه حامله شدن زن لازم است. زن با وجود اینکه سلول تخم را تا بزرگ شدن و تبدیل شدن به یک نوزاد کامل در درون رحم نگه می‌دارد ولی همانطور که گفته شد برای باردار شدن نیازمند اسپرم مردانه است.

دستگاه تناسلی مردانه چیست؟

در اکثر موجودات دو جنس مذکر و مؤنث وجود دارد و هر جنس دستگاه تناسلی مخصوص خود دارد. دستگاه تناسلی در هر جنس شکل و ساختار خاص خود را دارد. امّا وظیفه آنها در هر حال تولید، تغذیه و انتقال تخمک (در زن) و اسپرم (در مرد) است. وجود این دو سلول برای تشکیل سلول اول جنین یعنی تخم لازم است. بر خلاف دستگاه تناسلی زنان که همه اجزاء آن در داخل لگن قرار گرفته است، اجزاء دستگاه تناسلی مردان هم در داخل و هم در خارج لگن قرار دارند. دستگاه تناسلی مردانه شامل قسمتهای زیر است:

بیضه‌ها

لوله‌ها خارج کننده به نام اپی دیدیم و وازدفران

غدد ضمیمه شامل پروستات و غدد منی ساز

آلت مردانه

در مردی که به بلوغ رسیده است، دو بیضه - که در داخل کیسه بیضه در خارج بدن قرار گرفته‌‌اند- وظیفه تولید و نگهداری میلیونها سلول اسپرم را بر عهده دارند. بیضه‌ها تخم مرغی شکل هستند و حدود 5 سانتی‌متر طول و 3 سانتی متر قطر دارند. بیضه‌ها علاوه بر تولید و نگهداری اسپرم، بخشی از دستگاه غدد درون ریز بدن هستند که هورمونهای مردانه مانند تستوسترون را تولید می‌کنند. تستوسترون نقش اساسی در بلوغ پسر دارد و با پیشرفت بلوغ، بیضه‌ها مقدار بیشتری از این هورمون تولید می‌کنند.

تستوسترون هورمونی است که باعث می‌شود پسران صدای بم‌تر و کلفت‌تری پیدا کنند، بدنشان عضلانی شود، موهای بدن و صورتشان رشد کند. این هورمون همچنین تولید اسپرم را تحریک می‌‌کند. اپی‌دیدیم و وازدفران لوله های نازک و درازی هستند که از بیضه‌ها شروع می‌شوند و مایع حاوی اسپرم که منی نامیده می‌شود را به بیرون انتقال می‌دهند. این مجاری به همراه بیضه‌ها در داخل عضو کیسه مانندی به نام کیسه بیضه یا اسکروتوم قرار می‌گیرند. این کیسه در خارج بدن قرار دارد و وظیفه‌ آن تنظیم دمای بیضه‌هاست. بیضه‌ها برای داشتن فعالیت مناسب باید در دمای پایین‌تر از دمای بدن باشند و به همین دلیل خارج بدن قرار دارند. کیسه‌ بیضه با کوچک و بزرگ شدن، بیضه‌ها را به بدن نزدیک و یا از آن دور می‌کند. زمانیکه بدن سرد است –مثلاً‌ موقع شنا در آب سرد- کیسه بیضه منقبض می‌شود و بیضه‌ها را به بدن نزدیک می‌کند تا از گرمای آن استفاده کند. امّا زمانیکه بدن گرم است، کیسه بیضه شل می‌شود تا بیضه‌ها از بدن دور شوند و بتوانند خنک شوند. مغز و دستگاه عصبی هدایت این تنظیم دمای بیضه‌ها توسط کیسه‌ بیضه را بر عهده دارند.

غدد ضمیمه دستگاه تناسلی شامل غدد منی ساز و پروستات وظیفه تولید مایع لازم برای روان کردن لوله‌های خارج کننده و تغذیه اسپرم را بر عهده دارند. وازدفران که ادامه‌ اپی‌دیدیم است به غدد منی ساز که در طرفین مثانه قرار گرفته‌اند می‌رسد. غدد پروستات که مسؤول تولید بخشی از مایع منی است، در پایین مثانه قرار گرفته‌ است. این غدد مجاری انزال (مجاری خارج کننده منی) که ادامه وازدفران است را احاطه می‌کند. مجاری انزال با عبور از داخل پروستات به داخل پیشابراه باز می‌شود. پیشابراه از مثانه شروع می‌شود و تا داخل آلت مردانه امتداد می‌یابد. پیشابراه مسؤول خارج کردن ادرار و نیز منی است.

آلت مردانه از دو بخش تشکیل شده است: بدنه آلت و سر آلت. در نوک آلت در قسمت سر آن یک سوراخ کوچک وجود دارد که خروجی پیشابراه است و ادرار و منی از آن خارج می‌شوند. آلت ساختمانی اسفنجی شکل دارد که می‌تواند پر خون شود که باعث بزرگی و سفت شدن آن می‌شود که این حالت معمولا‌ً در اثر تحریک جنسی اتفاق می‌افتد و آلت را آماده وارد شدن به داخل واژن زن می‌کند. در حالت عادی آلت نرم است. پسران در بدو تولد در سر آلت خود پوست اضافه‌ای دارند که مطابق قوانین اسلامی می‌بایستی این پوست اضافه برداشته شود. این عمل که ختنه کردن نامیده می‌شود معمولاً در طی چند روز اول تولد نوزاد پسر انجام می‌شود. ختنه کردن به رعایت بهداشت کمک می‌کند و خطر سرطان در آن ناحیه را کم می‌کند.


وظیفه دستگاه تناسلی مردانه چیست؟

وظیفه نهایی اجزاء مختلف دستگاه تناسلی مرد، تولید اسپرم است که آنرا به شکل منی تهیه می‌‌کند و هنگام برقراری رابطه جنسی با جنس مخالف وارد دستگاه تناسلی زن می‌کند تا بارداری اتفاق بیفتد.

وظیفه دیگر این دستگاه تولید هورمون‌های مردانه است که برای بلوغ و ظاهر مردانه لازم است.

زمانیکه نوزاد پسر بدنیا می‌آید تمام قسمتهای دستگاه تناسلی مردانه را دارد ولی تا رسیدن به زمان بلوغ فعالیت تولید مثلی ندارد. در زمان بلوغ در حدود سنین 14-10 سالگی هورمونهایی از غدد هیپوفیز -که در پایین مغز قرار دارد- ترشح می‌شود که از طریق خون به بیضه‌ها می‌رسد و آنها را وادار به تولید تستوسترون و اسپرم می‌کند. با تولید تستوسترون تغییراتی در بدن اتفاق می‌افتد. در حین بلوغ کیسه‌ بیضه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، سپس آلت مردانه بزرگتر می‌شود و غدد منی ساز و پروستات نیز رشد می‌کنند. موهای ناحیه تناسلی و نیز موهای صورت و زیر بغل شروع به رشد می‌کنند و به تدریج صدای مردانه جای صدای بچه گانه را می‌گیرد. در حین بلوغ پسران رشد قدی و وزنی سریعی پیدا می‌‌کنند و بدنشان عضلانی می‌شود. زمانیکه پسری بالغ می‌شود روزانه میلیونها اسپرم تولید می‌کند. هر سلول اسپرم بسیار کوچک است در حد 05/0 میلی‌متر است. اسپرم داخل بیضه‌ها تولید می‌شود و از شکل یک سلول عادی تبدیل به سلول دارای سر و دم شبیه یک بچه وزغ می‌شود. مواد ژنتیکی در سر اسپرم قرار دارد. دم اسپرم متحرک است و اسپرم را در داخل اپی‌دیدیم و بعدها در داخل دستگاه تناسلی زنانه به جلو می‌راند. هر اسپرم پس از تولید در بیضه، حدود 6-4 هفته در داخل اپی‌دیدیم می‌ماند و بخشی از تکامل خود را در آن سپری می کند و پس از آن وارد وازدفران می‌شود. غدد منی ساز و پروستات مایع منی را به اسپرم اضافه می‌کنند و منی بدینوسیله کامل می‌شود. با تحریک شدن جنسی مرد، آلت سفت و سخت می‌شود، عضلات درون اعضاء جنسی منقبض میشوند و بدینوسیله مایع منی به بیرون ریخته می‌شود که به این عمل انزال می‌گویند. با هر انزال حدود 500 میلیون اسپرم از بدن خارج می‌شود. در صورتیکه مایع منی درون دستگاه تناسلی زن ریخته شود، اسپرم از واژن به سمت بالا شروع به حرکت میکند که دم اسپرم قابلیت شنا کردن را به آن می دهد. اسپرم از طریق دهانه رحم وارد رحم می‌شود و از آنجا به لوله‌های رحمی (لوله‌های فالوپ) می‌رسد. در صورتیکه اسپرم در زمانیکه تخمک از تخمدان زن آزاد شده باشد به آن برسد آنرا باردار می‌کند. برای باردار کردن تخمک تنها یک اسپرم کافیست. در واقع با وارد شدن یک اسپرم به تخمک هیچ اسپرم دیگری نمی‌تواند به آن وارد شود و بارور شدن تخمک با محتویات ژنتیکی درون اسپرم انجام می‌شود و حاملگی آغاز می‌شود. سلول تخم حاصل شده شروع به رشد می کند و تبدیل به هزاران سلول می‌شود و جنین را بوجود می‌آورد. پس از 9 ماه جنین کامل می‌شود و نوزاد متولد می‌شود.

بیماریهای دستگاه تناسلی مردانه

بعضی از بیماریها ممکن است دستگاه تناسلی مردانه را درگیر کند که بعضی از شایع‌ترین آنها در زیر توضیح داده شده است:

- آسیب به بیضه: کوچکترین ضربه به بیضه باعث درد بسیار و تورم می‌شود. پیچ خوردگی بیضه زمانی اتفاق می‌افتد که بیضه به دور خود می‌پیچد که باعث بسته شدن رگهای خونرسان به بیضه می‌شود. این حالت شایع نیست ولی اورژانسی است چرا که اگر پیچ خوردگی به سرعت تصحیح نمی‌شود باعث تخریب بیضه می‌شود. در صورت درد شدید در ناحیه بیضه باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
- سرطان بیضه: این سرطان یکی از سرطانهای شایع در مردان کمتر از 40 سال است. سرطان تولید بی‌رویه سلولهاست که در صورتیکه به موقع تشخیص و درمان نشود می‌تواند کشنده باشد. سرطان بیضه در صورتیکه زود تشخیص داده شود به خوبی به درمان پاسخ می‌دهد. به همین جهت همه‌ پسران باید به صورت منظم بیضه خود را معاینه کنند تا مطمئن باشند که توده‌ غیر طبیعی در آن بوجود نیامده است.

- التهاب و عفونت اپیدیدیم: اکثراً در اثر یک میکروب بوجود می‌آید که ممکن است از طریق جنسی منتقل شود. درد و تورم بیضه از علایم این بیماری است.

- هیدروسل یا آب آوردن بیضه: که در طی آن مایع در درون غشاهای اطراف بیضه جمع می‌شود. هیدروسل باعث تورم بیضه‌ می‌شود ولی این تورم دردناک نیست. در بعضی موارد عمل جراحی برای درمان آن لازم است.

- فتق مغبنی: زمانی است که بخشی از روده به صورت غیر طبیعی وارد کشاله‌ ران و کیسه‌ بیضه می‌شود. محتویات فتق بصورت تورم در ناحیه کشاله ران و کیسه بیضه دیده می شود. این بیماری با جراحی درمان می‌شود.

- بیماریهای منتقله جنسی از طریق برقراری رابطه‌ جنسی با فرد آلوده به بدن انتقال می‌یابد. عفونت‌هایی مانند ایدز، زگیل تناسلی، سیفلیس، سوزاک، کلامیدیا، تبخال تناسلی و هپاتیت B در صورت عدم رعایت اصول محافظتی از فرد آلوده به فرد دیگر در اثر رابطه جنسی قابل انتقال هستند.

در صورتیکه فکر می‌کنید هر یک از علایم یا بیماریهای ذکر شده فوق را دارید یا در صورتیکه سؤالی در خصوص مراحل رشد و بلوغ خود دارید بایستی با پدر و مادر و یا پزشک خود مشورت نمایید. اکثر بیماریهای دستگاه تناسلی مردانه قابل درمان هستند/

قابل توجه آقایون/ خواسته های خانوما بعد از سکس













سما/ ما خانوما دوست داریم بعد از سکس یه خورده با سینه هامون بازی بشه
در یک مطالعه در اروپا بعد از نظرخواهی از عده زیادی از زنها لیستی از مواردی که آنها بعد از سکس و ارگاسم دوست دارند برایشان انجام شود، تهیه شده است. البته باید توجه داشت که گروههای مختلف خانمها تمایلات متفاوتی داشته و حتی ممکن است چیزهای مورد علاقه عده ای در این لیست وجود نداشته باشد. بعبارت دیگر موارد زیر قابل تعمیم به کل جامعه زنان نیست.

1. درآغوش گرفتن: تقریبا" همه خانمها دوست دارند که بعد از سکس، توسط مرد درآغوش گرفته و نوازش شوند. در آغوش گرفتن و حلقه کردن دستها بدور زن و نوازش او احساس بسیار خوبی به زن میبخشد. حتی اگر بسیار خسته شده اید و دیگر انرژی برای ادامه دادن ندارید، دستهایتان را بدور او حلقه کرده چند کلمه محبت آمیز به او بگویید و بعد بخوابید!

2. صحبت کردن: هر چند اکثر مردها بدنبال سکس خسته شده و یارای انجام هیچکاری را ندارند ولی گروهی از زنها دوست دارند که بعد از سکس کمی صحبت کنند. در این مواقع فقط باید گوش خود را به او بسپارید! اگر خوش شانس باشید او به شرح آنچه گذشت و احساسش از سکس با شما می پردازد. اما مواظب باشید که در بین صحبتهای او صدای خوروپف شما بلند نشود!

3. گاهی ممکن است زن همچنان برای انجام یک عمل جنسی دیگر برای بار دوم اشتیاق داشته باشد. در این حالت اگر شما هم آمادگی دارید بهتر است او کمی با آلت شما بازی کند تا برای سکس دوم تحریک شوید. اما اگر به دلیل سن بالا یا هر علت دیگری قادر به ادامه نیستید، برای او توضیح دهید که شما اکنون توانایی انجام سکس مجدد را ندارید و برای اینکه بتوانید اینکار را بخوبی انجام دهید باید کمی استراحت کنید تا دوباره سرحال شوید. همه مردها بعد از ارگاسم دوست دارند کمی بخوابند، این امر کاملا" طبیعی است؛ ولی به شریک جنسیتان هم توجه داشته باشید و اجازه دهید او در کنار شما باشد، تا این تصور پیش نیاید که شما فقط به فکر خودتان هستید.

4. بوسیدن قبل، حین و بعد از ارتباط جنسی رو هم از خاطر نبرید/

روشهای از بین بردن موهای زائد بدن خانوما













ندا/های: من یک سوال از شما دارم/ در کنار اندام تناسلی من موهای خیلی زیادی روییده است. به طوری که تمام اطراف ک.س ام را پوشانده. با تیغ هم خیلی سخت میروند. به نظر شما من چه طور میتوانم از شرشان خلاص بشم؟؟؟

همونطور که میدونین رویش مو در اطراف اندام تناسلی مرد و زن یکی از علائم بلوغه که در افراد مختلف جنس و گستره رویشش متفاوته.

اولين و متداول و در دسترس ترین وسيله برای این کار استفاده از ژيلت يا همون تيغه که تقریبا همه یه جورایی باهاش سرکار داشتن.

دومين وسيله پودر موبره كه در بازار به نامهاي مختلفي وجود دارد و توسط كارخانه هاي فهميده و باشعور ساخته شده است. مثلاً پودر موبر دِپي؛ طرز استفاده: ابتدا بسته را باز كرده و پودر را داخل ظرفي بريزد. سپس كم كم به آن آب اضافه كنيد و وقتي بصورت خمير درآمد روي موضع بماليد. البته طرز استفاده از آن در داخل قوطي قرار دارد.

سومين وسيله موم هستش كه در بازار با ماركهاي مختلف وجود داره که در داروخانه و عطاريا هم پیدا میشه. طرز استفاده ش هم این طوره که موم رو توی آب جوش میذاریم تا در اثر تماس با گرما موم آب بشه. بعد با يك كاردك به روي پوست در جهت خواب موي دست مي ماليم و بعد روي آن تنظيف يا فويل يا روزنامه مي گذاريم و كمي ماساژ ميدهيد و سپس در خلاف جهت خواب مو مي كشيد كه حتماً بايد مهارت داشته باشيد چون هر گونه اختلال آرام كشيدن و بد كشيدن باعث كبود شدن ميشود. در آرايشگاهها نيز اين عمل انجام مي شود و به نام اپيلاسيون مي باشد.

چهارمين روش اسپري هاي موبره كه قبل از مصرف اسپري را تكان داده به موضع فيش كرده مثل خمير ريش؛ منتهي اين خمير اندام تناسلیه که بعد از این که مو شل شد اقدام به شستنش میکنیم.

پنجمين روش استفاده از دستگاه اپيليدي یه كه با ماركهاي مختلف در بازار موجوده و روی منطقه مورد نظر گذاشته و موهای زائد رو از ریشه در میاره. البته این روش روش پر هزینه و دردناکیه/

سکس از راه مقعد





















سوال/. می خواستم تو وبلاگتو درباره سکس از راه مقعد بنویسین که:

1. اگه کاندوم استفاده نشه آیا مشکلی پیش میاد؟
2. اگه آب پسر اون تو بیاد (چه زیاد چه کم. حتی دو یا سه قطره) واسه دختری که ازدواج نکرده مشکلی پیش میاد؟

خیلی ممنون میشم اگه جوابم رو خیلی سریع بدید. در ضمن این کارتون(وبلاگ رو می گم) خیلی ارزشمنده. موفق باشید


دوست عزیز. ممنون از لطفت.sorryکه دیر جوابت رو میدم
- در مورد سکس از راه مقعد توی وبلاگم یه مطلب گذاشتم که احساس میکنم حتما خوندی.
- در صورتی که پاکیزگی و نظافت از سوی هر دو طرف رعایت بشه اگه از کاندوم در رابطه جنسی از راه مقعد استفاده نشه اتفاق خاصی نمیفته؛ اما ترجیحا برای جلوگیری ابتلا به بیماریهای عفونی استفاده از کاندم پیشنهاد میشه. ضمن این که اگه بعد از رابطه مقعدی اقدام به نزدیکی از راه اندام تناسلی خانوما بشه حتما میبایستی از یه کاندوم دیگه استفاده بشه و یا اینکه آلت آقا بعد از رابطه مقعدی و قبل از رابطه جنسی از راه اندام تناسلی خانوم شسته بشه.
- تقریبا میشه گفت که ورود منی آقایون از راه مقعد به خانوما مشکل خاصی رو ایجاد نمیکنه و من تا الان هیچ مورد خاصی رو در این رابطه ندیدم. اما ترجیحا بهتره که خانوما بعد از رابطه جنسی و ورود منی از راه مقعدشون نسبت به تخلیه اون اقدام کنن

سکس از راه مقعد

قبل از انجام سکس از راه مقعد بهتره که خانوما با مراجعه به دستشویی نسبت به تخلیه کردن روده خودشون اقدام کنن و مقعدشون رو خوب بشورن.

- از اینجا به بعد نقش اصلی رو توی استفاده بهتر از لحظه ها و لذت بردن، آقایون بازی میکنن. بعد از بوسیدن و طی مراحل مختلف و لیسیدن، مکیدن، بوسیدن نقاط مختلف و حساس بدن توسط طرفین و مهیا شدن هر دو طرف، نوبت به بوسیدن و لیسیدن مقعد خانوما میرسه که انجام این کار برای خانوما بسیار لذت بخش بوده و اونا رو برای انجام عمل سکس از راه مقعد آماده میکنه. بعد از این کار بهتره که آقایون با انگشت اشاره شروع با بازی کردن با مقعد کنن و کم کم انگشت خودشون رو وارد مقعد کنن.

- از لحاظ علمی مقعد به دو بخش کلی تقسیم میشه. قسمتی ورودی مقعد با نام علمی rectal؛ که گیرنده های عصبی مقعد در این قسمت قرار دارند و لیسیدن و بوسیدن و بازی کردن با این قسمته که لذت مضاعفی رو در خانوما ایجاد میکنه و دردهای ناشی از رابطه مقعدی هم عمدتا در این ناحیه ایجاد میشه. قمست بعدی مقعد هم fancter نام داره که حد فاصل بین مقعد و انتهای روده هستش که از سلولهای مخاطی تشکیل شده و باکتریهای زیادی در اونجا قرار دارن که این قسمت هم از دو بخش تشکیل شده که کنترل یکی از اونها ارادیه و دیگری غیر اردای. در یک رابطه جنسی که از راه مقعد انجام میگیره خانوما هرچه قدر هم در کنترل و باز نگه داشتن این قسمت جهت دخول آلت مرد به طور اردای عمل کنه در قسمت غیر اردای هیچ گونه کنترلی رو نداره؛ به همین خاطر هم هست که آقایون با بازی ماهرانه خودشون بوسیله انگشت این قسمت رو می تونن جهت ورود آلت آماده کنن و از دردناک بودن بیش از حدش بکاهن.

- بهتره که آقایون در حین آماده کردن مقعد با انگشت از ژل های water base(ژل های طبیعی پایه آب که از داروخانه ها قابل تهیه اس)؛ کرم دست و صورت؛ وازلین؛ روغن زیتون و هر چیز لیز و چرب دیگه جهت آماده کردن هر چه بهتر مقعد استفاده کنن.

- بعد از این که آقایون به تدریج یک انگشت خودشون رو کامل وارد مقعد کردن، بهتره که با دو انگشت این کار رو به آرامی و مرحله به مرحله انجام بدن و مواظب باشن که فشار و دردی به خانوما وارد نشه.

- بعد از آمادگی کامل مقعد بهتره که کار ورود مقعد مرحله به مرحله انجام بشه و خانوما سعی کنن بیشتر نقش مفعول رو بازی کنن تا فاعل؛ پس از ورود آلت به داخل مقعد بهتره که هیچ حرکتی از دو طرف صورت نگیره تا سلولهای مقعد خودشون رو با شرایط جدید تطبیق بدن و عمل جلو و عقب رفتن بعد از این مرحله می بایست به آرامی صورت بگیره و بهتر هم اینه که عمل جلو و عقب رفتن توسط آقایون صورت بگیره؛ چون کنترل آقایون در این شرایط بهتره.

- ممکنه که توی روابط جنسی در ماههای اول و دوم درد زیادی توسط خانوما احساس و تحمل بشه که با گذشتن زمان و کسب تجربه از شدت این دردها کاسته خواهد شد.

- بعد از اتمام عمل جنسی از راه مقعد که توصیه میشه بوسیله کاندم انجام بگیره آقایون جهت انجام سکس از طریق اندام جنسی خانوما از جلو می بایست نسبت به تعویض کاندوم مبادرت بورزن و اگر از کاندوم جهت انجام رابطه مقعدی استفاده نکردن حتما آلت خودشون رو بشورن تا از بروز بیماریهای عفونی جلوگیری کنن.

Mittwoch, 27. Februar 2008

شاه کلید یه رابطه جنسی


























یکی از دوستان پیغام گذاشته بود که از سکس با خانومش لذت نمی بره، چون در عرض یک دقیقه ارضاء میشه و خانومش هم از این بابت بسیار ناراحت و عصبانیه. همونطور که تو دست نوشته های قبلیم گفتم رسیدن به اوج لذت جنسی(ارگاسم) مراتب و مراحلی داره که با رعایت درست و با حوصله اونا میشه بالاترین لذت رو از نزدیکی جنسی برد، به طوری که تا مدتها در ذهن دو طرف بعنوان یک خاطره خوشایند موندنیه.

قبل از این که در مورد مناطق حساس بدن خانوما و آقایون بگم باید توجه داشت: اولا توی سکس باید کم رویی و تعارف رو کنار بذاریم. از شریک جنسیمون بخوایم که بهمون بگه چطور سکس کردن رو دوست داره. بیشتر دوست داره کدوم قسمت از بدنش بوسیده، لیسیده و مکیده بشه و خیلی چیزای دیگه.

من از بوسیدن، لیسیدن و مکیدن بعنوان شاه کلید های یه سکس موفق و لذت بخش نام می برم که در بعضی مواقع میتونه از رسیدن به اوج لذت جنسی خوشایند تر باشه؛ پس دو طرف یه رابطه جنسی توی این زمینه از خودشون کم نزارن.

یه چیز مهم هم این که در یک رابطه جنسی موفق و لذت بخش مهم، مهم، و مهمترین نکته ای که نباید از اون قافل شد اینه که هدف از انجام نزدیکی و سکس باید "رسوندن طرف مقابل به اوج لذت باشه". در این موقع است که طرف مقابل از با شما بودن لذت کافی رو می بره و قبل از پایان سکس، به دنبال بهونه ای دیگه برای قرار بعدی میگرده.

امیدوارم از زندگیتون کمال لذت رو ببرین. دوستایی هم که در مورد این مطلب نظری دارن، ابراز لطف کنن. مرسی

سكس دهاني - تحريك مهبل و چوچوله بكمك دهان و زبان/ قسمت اول






























تحريك چوچوله با زبان شايد يكي از پر لذت ترين كارها در سكس باشد.هيچ چيز قابل مقايسه با اين نيست كه يك زبان گرم و مرطوب در عرض فرج و حوالي چوچوله سر بخورد. بجز استمنا، احتمالاَ سكس زباني نتايج بهتري از ساير تمرينهاي سكس براي به ارگاسم رسيدن زنها خواهد داشت

پيش بيني مي شود كه دختران جوان خيلي تميز باشند. پسران زياد بيرون مي روند و ممكن است لباسهاي خود را كثيف كنند اما دختران بايد بدن و لباس خود را پاكيزه نگاه دارند. دختران ياد گرفته اند كه هميشه جذاب به نظر بيايند و بوي خوش بدهند. اين موضوع حدود بيست سال پيش كمتر مورد توجه قرار مي‌گرفت اما هم اكنون زناني هستند كه احساس مي‌كنند كه بايد از كثيفي بپرهيزند و خود را از تعريق حتي در هنگام فعاليتهاي فيزيكي نيز مصون بدارند.در اوج اين موضوع، مسايل منفي زيادي وجود دارد كه بهداشت زنانه را لكه دار مي كند.بخصوص در ايالات متحده، تبليغ محصولات بهداشتي به مردم مي‌قبولاند كه بوي بدن و يا تراوشات بدن بد هستند.اين موضوع اصلاَ صحت ندارد.

اين آداب و رسوم و باورها كه اندام تناسليشان يك رطوبت و بوي متمايز ايجاد مي‌كند، يك سد بر سر راه سكس دهاني بوجود مي آورد.آنوقت اين موضوع كه بيشتر زنها احساس كنند كه اندام تناسلي بدبو و كثيف دارند زياد متعجب كننده نيست و اين در حالي است كه در حقيقت آنان اندام تناسلي كاملاَ سالم وطبيعي دارند.

اگر يك زن بخواهد اجازة تحريك دهاني اندامهاي تناسليش را بدهد، ابتدا بايد با كاركرد اندام بدني‌اش آشنايي پيدا كند. فرجش مرطوب است زيرا فرج و مهبلش دائماَ يكديگر را تميز مي كنند.

در آغاز بلوغ، فرج خودش را بوسيلة مايع سفيد رنگ شفافي خودش را مي شويد. اين جريان اسيدي حامل يك باكتري بد است كه از ابتلا به بيماريها جلوگيري مي كند. يك زن ممكن است بدون اينكه برانگيختگي جنسي را احساس كند، از نظر جنسي برانگيخته شود و رطوبت مهبلي آن افزايش يابد ولي فقط احساس رطوبت بكند. بعلاوه، زنان بوي خودشان را توليد مي كنند كه اين اثر شيميايي نه تنها يك موضوع فردي است، بلكه چگونگي جريان سكسي‌شان را مشخص مي كند. تا موقعي كه بيني هايمان توانايي تشخيص بوها از فاصلة دور را ندارند، من مردها را مي خوانم كه وقتي از نظر جنسي بر انگيخته مي شوند آنرا افشا كنند. در حقيقت يك فرج تميز، ناسالم است و يك فرج مرطوب با بوي خاص خودش سالم است.

مواقع زيادي وجود دارند كه ممكن است فرج ناخوشايند و بد بو بنظر بيايند. اين ممكن است در اثر رطوبت طبيعي فرج باشد. بدليل جريان كم هوا در اطراف فرج، تبخير رطوبت اضافه نمي تواند به آساني صورت بگيرد. بدليل اينكه باكتريها مكانهاي گرم و مرطوب را دوست دارند، آنها مي توانند در اين مكانها به سرعت توليد مثل كنند و نتيجة آن بوي زننده و طعم بد است. علت بوي بد باكتريها هستند نه رطوبت مهبل. بدليل اينكه زنان امروزه لباس مي پوشند كه از حركت هوا در اطراف اندام تناسليشان جلوگيري مي كند، براي زنان لازم است كه اندام تناسليشان را قبل از سكس دهاني با آب خالص بشويند. اين مورد براي مردان نيز لازم است.

يك دوش يا حمام در ابتداي آماده شدن براي سكس پيشنهاد مي شود، بخصوص اگر يكي از شركا ساعاتي حمام نكرده باشد. در اين هنگام زن و مرد از يك فرج خوشبو لذت زيادي مي برند.

اين موضوعي است كه به ذائقة شخصي بستگي دارد. اگر يك زن احساس مي كند كه اندام تناسليش بو يا طعم بد دارد، بايد از شريكش سؤال كند كه او چگونه فكر مي كند. ممكن است او از آن بو لذت ببرد در حالي كه براي زن ناخوشايند است. اگر اندام تناسلي يك زن بوي ناخوشايند بدهد اين ممكن است از حضور يك بيماري خبر بدهد. اگر زن بداند يا احساس كند كه اندامش بوي بدني مي دهند، بهتر است كه به دكتر مراجعه كند/

سكس دهاني - تحريك مهبل و چوچوله بكمك دهان و زبان/ قسمت دوم





















شايد بهترين راه براي زنان و نوجوانان بمنظور اينكه بفهمند بو و مزة اندام تناسليشان طبيعي است اين باشد كه انگشتشان را در حين استمنا بو كرده و بچشند. اين موارد بستگي به چگونگي قاعده‌گي جاري، سطح برانگيختگي جنسي و رژيم غذايي دارد. اگر يك زن بصورت روزانه اين كار را انجام دهد او بهتر قادر خواهد بود كه به سلامتيش پي ببرد. اگر يك زن بو و مزة رطوبت خود را بداند، بهتر مي فهمد كه نياز به يك حمام در ابتداي سكس دهاني دارد و يا نيازمند معالجه است.

زوجين بايد بطور مكرر موهاي زائد خود را كوتاه كرده و يا بتراشند، تراشيدن موهاي زائد زنانه عمل ليسيدن چوچوله را تسهيل مي كند.

زناني وجود دارند كه وقتي يك اصلاح تميز انجام مي‌دهند، تحريك چوچوله‌شان لذت بخش‌تر صورت مي گيرد و بهداشت شخصي‌شان هم بيشتر رعايت مي شود. زن و شوهرهايي هم هستند كه موهاي زياد در قسمت شرمگاهي را ترجيح مي‌دهند. تراشيدن و يا كوتاه كردن موهاي شرمگاهي يك موضوع شخصي و سليقه اي است و يك نياز براي تحريك چوچوله‌اي نيست.

بر خلاف نظر عمومي و انتظار خيلي از زنان، تحريك چوچوله با زبان يك امر خدادادي نيست كه هركس از بدو تولد آنرا بلد باشد. تحريك چوچوله با زبان يك مهارت آموختني است. اگر شما براي ياد گرفتن و آموزش دادن آن زمان صرف نكنيد نمي‌توانيد بطور كامل از مزاياي اين روش لذت ببريد. هر زن متفاوت است، بنابراين اينكه يك زن در گذشته چطور از ليسيدن مهبل احساس لذت مي‌كرده مهم نيست، بلكه تكنيكها بايد مجداداَ پياده شوند وقتي شريك جنسي تغيير مي‌كند. زنان در اين مورد قابل مقايسه نيستند چرا كه ممكن است چيزي كه يكي دوست دارد ديگري دوست نداشته باشد. اينها دلايلي دارند كه ممكن است بخاطر فيزيك بدني و يا علل روانشناختي باشند. هر فرد بايد يك مطلب كامل در مورد نحوه‌هاي مختلف اين كار بخواند، بدليل اينكه راه مشخصي وجود ندارد كه بتوان گفت اين موضوع براي همة زنان صادق است. راهايي كه ارائه مي‌شود فقط كليات مسئله را مشخص مي كند. خواندن و يا جستجو كردن راهها ممكن است كه در مورد راههاي مختلف ايده‌هايي بدهند، اما خود زن بهتر مي‌تواند بگويد كه كدام را لذت بخش‌تر براي او است و بهترين راه است.


در حالت كلي، ارتباط مهمي بين احساس لذت كردن در هنگام تحريك چوچوله با زبان و سكس وجود دارد.

زنان بايد ابتدا سكس را خوب ياد بگيرند و اين شامل صحبتهاي در حين سكس، صداهاي تحريك كننده،

حركات و اشارات دست و سر و حركات بدن مي شود. مثلاَ اگر تا اندازه‌اي احساس خوشي كند بگويد آه اگر شريكش كاري را انجام نمي دهد به او بگويد كه چگونه آن كار را بكند.

هميشه مثبت باشد. سر معشوقه‌اش را با دست بگيرد و به محلي كه دوست دارد لبان او با آنجا تماس پيدا كند، فشار دهد. اگر از محلي كه لبان قرار گرفته احساس رضايت مي كند پاهايش را به دور سر حلقه كند و بدن را در همان حالت نگاه دارد. وقتي كه زن نگران اين باشد كه شريكش به زحمت افتاده،آنها بايد يكديگر را رها كنند اگر سعي و تلاششان بي نتيجه باشد. شخصي كه تحريك چوچوله با زبان را انجام مي‌دهد بايد راهنمايي بخواهد از شريكش با نگاه كردن در چشمان او و با چشمان از او سؤال كند كه آيا اين كاري كه انجام مي‌دهد او دوست دارد يا نه. زنان بايد با شريكشان صادق باشند و هرگز تظاهر به لذت بردن و ارگاسم ننمايند .

عمل تحريك چوچوله با زبان و عشق بازي دهاني بايد در زمانهاي مختلف و دوره‌هاي زماني گوناگون اجام شود تا دو شريك بهترين و راحت ترين حالت را پيدا كنند. براي بسياري از زن و شوهرها براي جلب يكديگر فقط از سكس دهاني استفاده مي‌كنند، بنابراين يافتن يك حالت راحت فوق‌العاده مهم است.

بهترين‌حالتها شايد آنهايي هستند كه زن بر روي يك سطح صاف قرار گيرد و بخوابد يا زانو بزند بر روي شريكش(پاها در طرفين صورت شريك قرار گيرد-يا دراز بكشد و پاهايش را بصورت مستقيم در طرفين صورت شريك نگاه دارد و يا پاهايش بصورت خم در طرفين صورت واقع شود-) اين حالت بيشترين آزادي در حركت را با آنها مي‌دهد. بطور همانند، هردو شريك در حين تحريك چوچوله با زبان در حالت راحت هستند. اگر يكي يا هردو شريك در وضعيت ناراحت باشند، اين باعث مي‌شود كه اين عمل بيشتر از احساس لذت ايجاد ناراحتي بكند. شما نمي‌خواهيد كه شخصي كه در حال تحريك چوچوله با زبان است، گردنش را بصورت شق و خسته كننده نگاه دارد تا بتواند لبانش را به فرج برساند. همچنين شما نمي‌خواهيد كه زن وزن بدن خود را براي مدت طولاني تحمل كند. مقداري زمان صرف كنيد كه قبل از شروع به سكس يك محل مناسب بيابيد. وضعيت سلامت بدني، سن، وزن . انعطاف پذيري بدن شما تعيين مي‌كنند كه بهترين موقعيتها براي شما كدامند. استفاده از يك حالت تخيلي اگر باعث شود ماهيچه‌هايتان خسته و يا منقبض شوند به شما هيچ سودي نمي‌بخشد

سكس دهاني - تحريك مهبل و چوچوله بكمك دهان و زبان/ قسمت سوم




















برخی حالتهای بررسی شده:

زن ممكن است بخواهد كه زانو بزند در طرفین سر شریكش و بدنش را پائین بیاورد كه فرجش نزدیك لبان شریك شود.در این حالت زن می‌تواند به طرف پاها و یا پشت به پاهای شریكش باشد.كاركرد خوب این حالت بستگی به زاویة فرج و زاویة زبان شریك دارد. ممكن است كسی كه مشغول تحریك چوچوله با زبان است، بخواهد كه یك بالش زیر سرش قرار دهد تا راحت تر سرش به فرج نزدیك شود. یا ممكن است كه بخواهید یك بالش نرم یا یك لحاف تاشده در زیر باسن زن قرار دهید تا وزن خود را بر روی آن بیاندازد. برای گسترش دانش خود شما نباید در حین كار بصورت فعال قسمتی از وزن بدن خود و یا شریكتان را نگه دارید.

زن می‌تواند در زیر شریك كه بر روی او دراز كشیده یا زانو زده دراز بكشد و از خط مشی موجود پیروی كند.

زن ممكن است بخواهد كه بر روی یك تخت خواب دراز بكشد و پاهایش را از لبه‌های تخت آویزان كند. شریك جنسی او زانو می‌زند بر روی زمین مابین پاهای باز شدة زن. یك بالش می‌تواند در زیر زانوها و یا در مقابل قفسة سینة شخص زانو زده قرار گیرد. زن ممكن است بخواهد كه یك بالش در زیر رانهایش قرار دهد تا آنها را برای نزدیك شدن به دهان شریك بلند كند.

بعضی از زن و شوهرها ممكن است بخواهند بغل به بغل قرار بگیرند و از خط مشی موجود پیروی كنند. سرهایشان در میان رانهای یكدیگر قرار می‌گیرد.

عده دیگری از زن و شوهرها ممكن است نیاز داشته باشند به اینكه بر روی یك سطح صاف به بغل دراز بكشند و با یكدیگر یك زاویة قائمه بشكل T درست كنند. این نحوة دراز كشیدن باعث می‌شود كه سر شریك بین رانهای درونی زن قرار گیرد. زن ممكن است نیاز داشته باشد كه قسمت خمیدة بالایی پایش را به یك جفت بالش تكیه بدهد. شخص تحریك كننده چوچوله با دهان می‌تواند هم در پشت و هم در جلوی زن قرار گیرد

البته در بیشتر مواقع، حالتهای سنتی وجود دارند كه زن به پشت دراز می‌كشد و مرد در میان پاهای از هم باز شدة او قرار می‌گیرد. بالشهایی می‌توانند در زیر سر زن قرار گیرند تا او بتواند سرش را برای تماشا كردن شریكش بالا بیاورد و یا كفلهایش بوسیلة بالشهایی بالا آورده شوند. شخصی كه عمل تحریك چوچوله با دهانش را انجام می‌دهد نیز می‌تواند زیر قفسة سینة خود بالشی قرار دهد كه احساس راحتی كند

فنهای واقع بكار گرفته شده از این زوج تا زوج دیگر متغیر هستند. حساسیت فرج و چوچولة زن است كه مشخص می‌كند كه او كدام نوع از تحریك را دوست دارد و بیشترین پاسخ را به آن می‌دهد. زنانی هستند كه تماس آرام و نرم را دوست دارند در حالیكه بعضی از آنها تماس سریع و محكم را می‌پسندند. ساختار اندام تناسلیشان مشخص می‌كند كه كدام بهتر امكان دارد. یك زن كه لبه‌های داخلی فرجش خوب توسعه یافته و كامل شده ممكن است كه دوست داشته باشد كه آنها مكیده شوند در حالی كه یك زن بدون لبه‌های داخلی فرج یا با لبه‌های داخلی فرج كوچك نمی‌تواند این موضوع را تجربه كند. اگر یك زن چوچوله‌ای داشته باشد كه طرح و شكلش بسمت بیرون باشد و یا خوب توسعه یافته باشد شریك او می‌تواند چوچوله‌اش را مانند یك آلت تناسلی مردانة كوچك بمكد، در صورتی كه اگر یك زن چوچوله‌ای پنهان یا كوچك داشته باشد، شریك او فقط می‌تواند آنرا لیس بزند. یك نقش مهم وجود دارد و آن این است كه باید ریتم و شدت كار را كه در شروع آغاز می‌كنیم تا نزدیك شدن به ارگاسم حفظ كنیم، مگر اینكه قصد داشته باشیم سایر قسمتهای بدن را بچشیم. هیچ چیز یك زن را به اندازه ایجاد وقفه در هنگام تحریك چوچوله توسط شریك و یا پراكندگی محل لیسیدن، ناراحت و متاثر نمی‌كند وقتی كه او در آستانة ارگاسم قرار گرفته است.

فوراَ چوچولة زنان را در ابتدای كار جستجو نكنید. اگر یك زن به اندازه كافی برانگیخته نیست، چوچوله‌اش حتی ممكن است به تمام حالات برانگیختگی بی احساس باشد. در این هنگام شما باید منتظر باشید تا هورمون‌های او جریان پیدا كنند و اندام تناسلیش از خون پر شوند. یك سیاحت آرام و طولانی در چوچوله او بنمائید. بكمك یك حادثه چوچوله‌اش را كشف كنید. ببوسید، نوازش كنید و قسمتهای درونی رانها را بلیسید. با ملایمت منطقه‌ای را كه فرج و رانها به هم متصل می‌شوند را بلیسید. به آرامی برآمدگی شرمگاهی و لبه‌های بیرونی فرج را بلیسید. تامل كنید. زبانتان را در طول منطقة تلاقی دو لبة فرج حركت دهید. زبانتان را در منطقة بین لبة درونی و بیرونی فرج بلغزانید. در صورت امكان لبه‌های درونی فرج را به درون دهانتان بكشید و آنها را بمكید. با ملایمت خون را در آنها جاری كنید. منطقة بین لبه‌های داخلی را بمكید همچنین بیرون فرج و محل سوراخ ادرار را. اگر بدنة چوچوله خوب مشخص و مشهود شد، زبانتان را در طول فرج كه از لبه‌های بیرونی جدا شده‌اند حركت دهید.

موقعی كه فرج كاملاَ خیس خیس شد و در حال خیس شدن بیشتر بود، به آرامی شروع كنید به لیسیدن چوچوله. در ابتدا كلاهك آنرا فشار ندهید. به زن زمان دهید تا كاملاَ برانگیخته شود. وقتی زن آمادة انفجار به نظر رسید بوسیلة انگشت چرب كلاهك چوچوله را به عقب برانید (این كار را خود زن هم می‌تواند بكند) سپس بلیسید و بمكید چوچولة حساس قشنگ بلوطی شكل را. خیلی آرام و ملایم باشید. در این حالت زنان نیاز به یك تماس بسیار سبك دارند بعضی‌ها ممكن است به این نتیجه برسند كه آن خیلی حساس و ظریف است و به محكم نگه داشتن نیاز دارد اما این كار باید با تماس نرم و آرام باشد.ممكن است بعضی‌ها تحمل تحریك مستقیم چوچولة بلوطی شكلشان را نداشته باشند. به نرمی چوچوله را بمكید، با ظرافت خون بیشتری را به اطراف آن بكشید. در این حالت یكباره شما حالتی از تحریك را پیدا می‌كنید كه برای او لذت بخش است، آن تحریك را ادامه دهید تا زن ارگاسم را تجربه كند، اگر او این موضوع را می‌خواهد. اگر او قادر به رسیدن به ارگاسم نیست تحریك را بصورتی كه برای هردوی شما لذت بخش است، ادامه دهید. تحریك با زبان الزاماَ همراه ارگاسم نیست بلكه این كار می‌تواند لذت بخش و ارضا كننده باشد.

اگر زنی می‌داند چه كار و حالتی را دوست دارد، به حرفش گوش بدهید. اگر او تا به حال تحریك چوچوله با دهان را تجربه نكرده یا حداقل دورة آنرا هم ندیده است، این تجربه به آرامی صورت می‌گیرد. حتی زن و شوهرهایی كه قبلاَ این كار را انجام داده‌اند ممكن است بخواهند تكنیكهای جدید را امتحان كنند. وقتی در حال آزمایش هستید، سعی كنید زبانتان را بر روی فرج به هر صورتی كه فكر می‌كنید كه می‌توانید، حركت دهید. راههای زیادی وجود دارند و فقط یك راه وجود دارد كه برای آن زن بهترین راه است، با سعی و خطا آنرا بیابید.

اگر هر دو شریك در حالت راحت قرار گرفته باشند و احساس راحتی بكنند، ممكن است شما قادر نباشید كه لبه‌های بیرونی فرج را بدون استفاده از دستها از هم جدا كنید و به جواهر دسترسی پیدا كنید، بنابراین باید صورتتان را كامل به فرج نزدیك كرده چوچوله و لبه‌های درونی فرج را با زبان و لبهایتان پیدا كنید. یك زن قادر خواهد بود با شما در این كار بوسیلة دستانش همكاری كند، ولی این كار ممكن است خیلی خسته كننده باشد. اگر پاهای زن با آسودگی از هم باز شوند، فرج او هم بطور طبیعی می‌توانند از هم جدا و باز شوند و لبه‌های بیرونی، جدا از هم كشیده می‌شوند وقتی كه او بسیار برانگیخته شده است.

از زمانی كه زبانتان خسته شد، مطمئن باشید كه لبها و زبانتان اندام حساس و ظریف را نوازش كرده و یا می‌مكد در یك دوره تناوبی. اگر شما از زبانتان زیاد استفاده می‌كنید و زبانتان به این موضوع عادت ندارد، زبانتان ممكن است به زودی خسته بشود. بهتر است لبانتان را نزدیك چوچوله و لبه‌های فرج در صورت امكان نگه دارید. از نوازش كم با زبانتان استفاده كنید اندك اندك توسعه دهید.

یك زن ممكن است از اینكه شما زبانتان را وارد مهبلش كنید و دیواره‌های آنرا با زبان تحریك كنید، لذت ببرد. شما قادر نخواهید بود زبانتان را در فواصل دور وارد كنید ولی نقاط حساس هم در همان ابتدای مناطق ورودی هستند. زنانی هستند كه از اینكه شما انگشت یا انگشتهایتان را داخل مهبلشان بكنید و دیوارة آنرا و احتمالاَ نقطة جی را تحریك كنید لذت می‌برند، در حالی كه شما مشغول مكیدن چوچوله هستید. بعضی از آنها از اینكه شما انگشت یا انگشتان چرب شده‌تان را وارد مقعدشان كنید و آنرا ماساژ دهید درحالی كه دارید با دهان چوچوله‌شان را تحریك می‌كنید لذت می‌برند.

زن و شوهرهای زیادی در هنگام سكس دهانی از حالت 6 9 انگلیسی لذت زیادی می‌برند. این حالت از قرار گرفتن باعث می‌شود كه زن و شوهر در آن واحد بوسیلة دهان یكدیگر را تحریك كنند. زن و شوهرهای زیادی این روش را خیلی لذت بخش بیان كرده‌اند چون در آن یكدیگر را تا رسیدن به ارگاسم تغذیه می‌كنند. بعضی‌ها این حالت را مناسب نمی‌دانند زیرا نمی‌توانند در حین تحریك شرسكشان متمركز شوند و در حین كار فقط به فكر رضایت خودشان هستند و شریكشان را فراموش می‌كنند. بعضی دیگر نیز فقط به فكر كاری كه انجام می‌دهند هستند و ارگاسم خود را فراموش می‌كنند. بنابراین دوباره سعی و خطا می‌تواند به شما كمك كند كه كدام راه بهتر است/

سكس دهانی - تحریك مهبل و چوچوله بكمك دهان و زبان/ قسمت چهارم


























یك راهنمایی برای سكس دهانی

چگونه باید فرج را خورد !؟ -نوشته شده توسط تامی، نیكول و لیندا

من احترام زیادی برای كسانی فرج را می‌خوردند قایل هستم چون عدة زیادی این كار را نی‌كنند و من تنها زنی نیستم كه این را می‌گویم، علاوه بر این خیلی از كسانی كه در كالجهای قدیمی دوره‌های آنرا دیده‌اند آنرا بخوبی انجام نمی‌دهند به همین دلیل من این راهنمایی را ارئه می‌كنم، شاید كه كمی كمك كننده باشد. موقعی كه یك زن یك مرد را می‌یابد كه از سرش خوب استفاده می‌كند، احساس می‌كند كه یك جواهر پیدا كرده و نمی‌خواهد آنرا از دست بدهد. او یك خریدار خوب است و زن این را خوب می‌داند. او حتی به دوست دخترهایش در مورد آن مرد چیزی نخواهد گفت اگرچه آن مرد خیلی مشهور در شهر باشد. بنابراین به خاطر داشته باشید، خیلی از مردها می‌توانند بصورت رضایت بخش طرف مقابل را بگایند ولی آنكه از سرش خوب استفاده می‌كند بهتر خواهد بود.

زنهای زیادی هستند كه راجع به بدنشان احساس شرم می‌كنند، حتی اگر شما به جاهای مختلف دنیا رفته باشید و با زنان كشورهای مختلف هم‌بستر شده باشید می‌بینید كه آنها نسبت به اینكه چطور شما از بدنشان خوشتان می‌آید، نگرانند. به او بگوئید كه آن بسیار زیباست و به او بگوئید كه كدام قسمتها بهترین هستند اما اعتماد او را جلب كنید تا به شما اجازة استفاده از میان پاهایش را بدهد.

حالا صبر كنید و به آنچه می‌بینید خوب نگاه كنید.زیباست، آیا اینطور نیست؟هیچ چیز در یك زن منحصربفرد تر از مهبل نیست، من می‌دانم، تعداد زیادی از آن را دیده‌ام، رنگها، اندازه‌ها و اشكال متفاوتی دارد. بعضی از آنها خیلی ظریف و نرم هستند مانند مال دختر بچه ها و بعضی دیگر دارای لبه‌های ضخیم هستند كه به شما سلام می‌كنند. بعضی از آنها مانند خز تودرتو در برس هستند و بعضی دیگر با پرز شفاف پوشانده شده‌اند. كیفیت منحصر به فرد همسرتان را پاس بدارید و به او بگوئید چه چیزی در او ویژه است.

زنان داد و ستد كلامی بهتری نسبت به مردان دارند بخصوص در حین رابطة عاشقانه. همچنین آنها بهتر به عشق زبانی پاسخ می‌دهند به این معنی كه هرچه بیشتر شما با او حرف بزنید او بهتر خودش را در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین موقعی كه دارید مهبل زیبایش را نوازش می‌كنید، با او در مورد آن صحبت كنید.

اكنون دوباره خوب با آن نگاه كنید. به آرامی و با ملایمت لبه‌های آنرا از هم باز كنید و به لبه‌های درونی آن نگاه كنید، حتی اگر دوست دارید آنرا بلیسید. اكنون بالاهای مهبل را از هم باز كرده و پهنش كنید تا چوچوله را پیدا كنید. زنان چوچوله با اندازه‌های متفاوت دارند دقیقاَ مانند مردان كه آلتهایی با اندازه‌های متفاوت دارند. همة آنها در زیر ختنه‌گاه پنهان شده است.

هروقت شما به یك مهبل زنانه دست می‌زنید مطمئن باشید كه انگشتتان مرطوب است. شما می‌توانید آنرا با آب دهان یا ترشحات داخلی زن مرطوب كنید.حتماَ مطمئن باشید كه انگشتتان را وقتی می‌خواهید به چوچوله دست بزنید مرطوب كرده باشید چون آن از خود رطوبتی ندارد و بسیار هم حساس است. اگر انگشتتان خشك باشد به آن خواهد چسبید و این مضر و آسیب رسان است. اما شما نمی‌خواهید كه در هر صورت آنرا لمس كنید شما باید كارهای بالا را برای دست زدن به آن انجام دهید. قبل از اینكه زن برانگیخته شود، چوچولة او بسیار ظریف برای كنترل است.

به مهبلش به آرامی نزدیك شوید. زنان، حتی بیشتر از مردان عاشق این هستند كه با آنان شوخی شود و دست انداخته شوند. قسمت داخلی ران زن، ظریف ترین و حساس ترین نقطه است. آنرا بلیسید، ببوسید و با نوك زبانتان بر روی آن طرح بكشید. بطور وحشیانه به مهبل نزدیك شوید و سپس در آن غرق شوید، آنچه را او انتظاار دارد انجام دهید.

اكنون چروك محل اتصال پا به مهبل را بلیسید، دماغتان را به مهبل بمالید. مانند فرچه لبانتان را روی شكاف فرج بدون فشار به پائین بكشید تا او را بیشتر تهییج كنید.

او را ببوسید،ابتدا با ملایمت و سپس محكم تر. حالا از زبانتان برای باز كردن لبه‌های مهبل از همدیگر استفاده كنید و وقتی كه او آنها را از هم باز كرد، زبانتان را بین لایه‌های گوشتی مهبل بالا و پائین ببرید. به آرامی بمكمك دستانتان پاهایش را از هم بیشتر باز كنید. هر كاری كه شما برای خوردن مهبل زن انجام می‌دهید باید به آرامی صورت پذیرد.

با ملایمت لبه‌های مهبل را بكشید و با زبانتان ضربه‌های آرام به چوچوله بزنید، این كار را چه كلاهك چوچوله را پوشانده بو چه نپوشانده بود انجام دهید. این كار را به سرعت انجام دهید. این كار باید باعث شود كه پاهایش به لرزه بیافتند. موقعیكه حس او به سوی ارگاسم برانگیخته شد، لبهایتان را بصورت دایره به دور چوچوله قرار دهید و آنرا درون لبانتان قرار دهید. با ملایمت شروع به مكیدن چوچوله كنید و به صورت زن نگاه كنید تا عكس‌العمل او را ببینید. اگر او می‌تواند كنترل شود و تحمل كند مكیدن را سخت تر كنید. هرچه تحمل او را بیشتر دیدید مكیدن را سخت تر كنید. اگر او خواست بخاطر هیجان ارگاسم باسن خود را به بالا بیاورد در برابر او ایستادگی نكنید و با او حركت كنید. به او قفل شوید و دهان داغتان را بر روی چوچوله نگاه دارید، او را رها نكنید. در این حالت چیزی كه از او زیاد می‌شنوید این جملات است: “ مكث نكن، اصلاَ متوقف نشو”.

این به این دلیل است كه بیشتر مردان در این حالت توقف می‌كنند. مكیدن چوچوله كار دوست داشتنیی است، این چیزی است كه ارزش یادگیری خوب را دارد. من كسی را می‌شناسم كه آدم كثیفی در گائیدن است و واقعاَ پست است ولی او طوری مهبل را می‌خورد كه من تا حال كسی را ندیدم كه مانند او بدون مشكل این كار را انجام دهد و به همین دلیل دختران زیادی را به خود جذب می‌كند.

در بخش قبلی دیدیم كه چیز دیگری وجود دارد كه می‌تواند خوشی زن را تشدید كند. شما می‌توانید عمل گائیدن با انگشت را انجام دهید در حالی كه زن دارد از موهبت لیسیده شدن چوچوله‌اش بهره‌مند می‌شود. قبل از لیسیدن چوچوله، در حین آن و یا بعد از آن. آنها واقعاَ آنرا دوست دارند. بغیر از ناحیه شهوت‌زای اطراف چوچوله، زن یك منطقة فوق‌العاده حساسی در سقف فرجش دارد. این منطقه است كه شما به آن می‌مالید در هنگامی كه دارید با زن نزدیكی می‌كنید. خوب بدلیل اینكه كلاهك آلتتان دور از دهانتان است، انگشتانتان باید عمل گائیدن را انجام دهند.

دو انگشت را انتخاب كنید. یك انگشت خیلی لاغر است و سه انگشت هم خیلی پهن است بنابراین نمی‌توانند خوب نفوذ كنند. اطمینان ایجاد كنید كه آنها را خوب مرطوب كرده‌‌اید تا پوست زن را ناراحت نكنید. آنها را به داخل بلیزانید، این كار را در ابتدا آرام انجام دهید و سپس سریعتر این كار را بكنید. بكمك آنها بصورت موزون و ریتمیك زن را بگائید. سرعت را افزایش دهید وقتی زن می‌خواهد. به نفسش گوش دهید.

او به شما اجازه خواهد داد تا بفهمید كه چه كاری را انجام دهید. اگر شما همزمان هم مشغول لیسیدن چوچوله هستید و هم او را با انگشتان می‌گائید، شما او را بیشتر از حالتی كه با كلاهك آلتتان به تنهایی تحریك می‌كنید، تحریك خواهید كرد. بنابراین شما مطمئن باشید كه او در این حالت به اوج لذت می‌رسد، اگر شك دارید می‌توانید نشانه‌های آنرا مورد بررسی قرار دهید. ویژگیهای هر زن منحصر بفرد است. ممكن است زن شما فقط نوك پستانهایش سفت شوند وقتی كه او تهییج می‌شود و یا وقتی كه به ارگاسم می‌رسد. دختران ممكن است كه سرخ بشوند و یا اینكه شروع به لرزیدن بكنند. با نشانه‌های همسر خود آشنا شوید و شما باید عاشق و معشوق اثر پذیر باشید.

موقعی كه زن داشت به ارگاسم می‌رسید، بمنظور رسیدن به اوج لذت، چوچوله را رها نكنید و برای مدتی به آن قفل شوید. وقتی اولین ارگاسم شروع به فروكش كردن كرد، با زبانتان در طول زیر چوچوله فشار بیاورید و لبانتان را كه بالای آنرا پوشش داده‌اند آزاد كنید. زبانتان را بیرون و درون مهبل حركت دهید. اگر انگشتانتان درون آن هستند، آنها را با ملایمت كمی بیشتر حركت دهید بدلیل اینكه اشیاء درون آن در این موقع بسیار حساسند.

اگر شما این بازی را خوب انجام دهید، با این كار قادر خواهید بود زن را چندین بار به ارگاسم برسانید. یك زن بعد از ارگاسم برای مدت یك ساعت هیجان زده می‌ماند. آیا می‌توانید اطلاعات كامل از یك تماس را درك كنید. یك زن می‌تواند در یك رابطة جنسی 56 بار به ارگاسم برسد. آیا می‌توانید درك كنید كه چقدر شما می‌توانید بر روی زن تاثیر داشته باشی وقتی او را 56 بار به ارگاسم می‌رسانید. او برای مدت طولانی كه شما او را بخواهید می‌تواند مال شما باشد.

بعضی از زنها دوست دارند كه مردشان انگشتش را به مقعدشان بمالد یا آنرا درون آن بكند وقتی كه مشغول خوردن مهبل و چوچوله‌شان است.

آخرین توصیه‌ای كه من برای شما دارم اینست:
بعد از اینكه این كارها را انجام دادید، شما می‌توانید او را بردة خود كنید با دادن خاطراتی كه او تا بحال نداشته، هنوز نباید او را تنها بگذارید. با او حرف بزنید، به بدنش ضربه‌های آرام بزنید و پستانهایش را نوازش كنید. عشقبازی با او را به آرامی ادامه دهید تا او كم كم فروكش كند. یك مرد می‌تواند در همان دم از كار دست بكشد و بخوابد و احساس پشیمانی برای از دست دادن چیزی نكند اما یك زن بخاطر نیاز طبیعیش، مدتی بعد از سكس از معشوقه‌اش بسیار حساس تر است
سكس دهانی می‌تواند مهیج ترین تجربة سكسی شما باشد كه می‌توانید داشته باشید اما چیزهایی دارد كه شما باید آنها را رعایت كنید. به اندازه كافی زمان به آن اختصاص دهید، اغلب آنرا تمرین كنید، به پاسخها و سیگنالهایی كه معشوقه‌تان از خود ارائه می‌كند خوب توجه كنید و بیشتر از همه، خودتان لذت ببرید/

هیلاری دافhilary duff





































هیلاری ارهارت داف (به انگلیسی: Hilary Erhard Duff) معروف به هیل متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۸۷ ، هنرپیشه، خوانندهٔ پاپ، ترانه‌سرا و تاجر آمریکایی است. پس از به شهرت رسیدن با ایفای نقش اصلی یک برنامهٔ تلویزیونی به نام «لیزی مک‌گوایر» (Lizzie McGuire)، او به بازی در فیلمهای سینمایی روی آورد و در سه فیلم به نامهای «دوجینش ارزانتر است» (Cheaper by the Dozen) در سال ۲۰۰۳ ، «لیزی مک‌گوایر» (The Lizzie McGuire Movie) در سال ۲۰۰۳ و «داستان یک سیندرلا» (A Cinderella Story) در سال ۲۰۰۴ خوش درخشید. داف به سرعت پلهای ترقی را طی نمود به طوری که گفته می‌شود در سال ۲۰۰۵ بالغ بر ۱۵ میلیون دلار از فعالیت‌های خود در هالیوود بدست آورده‌است.

او با هدف گسترش دامنهٔ کاری خود و نشان دادن استعداد و توانایی‌های درونی خویش تصمیم به پا نهادن به دنیای موسیقی پاپ گرفت که حاصل آن سه آلبوم دارای گواهی‌نامه پلاتین از انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) و فروش بیش از سیزده میلیون نسخه از آلبوم‌هایش می‌باشد. نخستین آلبوم ضبط شده او در استودیو، با نام «دگردیسی» (Metamorphosis) در سال ۲۰۰۳ میلادی گواهی‌نامهٔ پلاتین سه‌گانه را به‌دست آورد و او با دو آلبوم پلاتین دیگر، «هیلاری داف» (۲۰۰۴) و «تحت تعقیب» (Most Wanted) در سال ۲۰۰۵ به فعالیت خود ادامه داد. آلبوم اخیر داف به نام «وقار» (Dignity) در ماه آوریل ۲۰۰۷ به بازار ارائه شد و در ماه اوت همان سال، موفق به دریافت گواهی طلایی گشت.

او همچنین خط تولید لباسی را به نام اجناس هیلاری داف (Stuff By Hilary Duff) ارائه نمود و مشترکاً با کمپانی تولید لوازم آرایشی الیزابت آردن، یک عطر انحصاری به بازار عرضه کرد. نام هیلاری و مادرش در لیست تهیه‌کنندگان فیلم «دختران مادی‌گرا» (Material Girls) به ثبت رسیده است. فیلم حادثه‌ای «تجارتخانه جنگ» (War, Inc.) و انیمیشین کمدی «جنگ غذاها!» (!Foodfight) از فیلمهای در دست ساختی میباشند که او در آنها به ایفای نقش میپردازد.